Ny dator + uppgradering till bef datorer

Permalänk
Medlem

Ny dator + uppgradering till bef datorer

Så ska bygga en ny dator som ska funka som dedikerad streamdator till min nya dual-pc stream setup samt användas till jobb där jag sysslar en del med cad och illustrationsmaterial åt beställare. Även lagt in en del delar som ska in befintliga datorer.

Nuvarande nätagg i filservern saknar anslutningar om jag ska ha in 2 hdds till, sen nätagget i speldatorn har börjat bråka. 2 TB m2 ssd'n ska in i speldatorn, 1TB som jag har nu är för liten när man vill ha lite AAA titlar installerade.

Det som jag är osäker på är om minnena funkar ihop med mina ryzen delar. Den finns inte med moderkortstillverkarens QVL men när jag sökt runt så verkar det funka för folk. Har inte kört amd sedan min AMD K6-2 500 MHz, så är vilsen. Har inte behov av mer än 16GB just nu, väldigt sällan jag jobbar med så stora illustrationer att jag blivit cappad av minnet.

Har ett 980TI som ska in nya datorn.

Edit: Insåg när jag skapat tråden att jag inte behöver 250GB SSD'n eftersom att jag kommer flytta över min bef 960 pro till nya datorn.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Tack för infon, såg i en annan tråd att dom hade sänkt 2600, så den är bytt. Har bytt minnen till en modell på 3200mhz men cl15, för 1900kr. Känner inte att det är värt 800kr för att få ner timingen ytterliggare ett snäpp.

Väntar nu bara på svar från Inet gällande en fråga sen blir det beställning.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.