Nvidia Shield 4k TV VS Apple 4k TV kodi/plex

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield 4k TV VS Apple 4k TV kodi/plex

Hejsan jag ska köpa min första dedikerade mediaspelare för mest musik/film och spela är en bonus .
Vilka har dom har bäst app utbud som spotify,tidal,deezer och alla andra streaming sajter för film/Serier ?.Stödjer Nvidia Shilde och Apple tv 4K 10 bitar färgrymd?.Om man rippar in full bluray eller 4K bluray kvalitet till datorn,får man ut samma kvalitet på ljud och bild i Kodi/plex som på skiva ? .Har dom stöd för flac,atmos,DTS-X,allstå alla ljudformat?.Är det receivern som avgör hur många högtalare i surround jag kan använda med min mediaspelare i filmer som 5.1 eller fler ?.MVH Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Hejsan jag ska köpa min första dedikerade mediaspelare för mest musik/film och spela är en bonus .
Vilka har dom har bäst app utbud som spotify,tidal,deezer och alla andra streaming sajter för film/Serier ?.Stödjer Nvidia Shilde och Apple tv 4K 10 bitar färgrymd?.Om man rippar in full bluray eller 4K bluray kvalitet till datorn,får man ut samma kvalitet på ljud och bild i Kodi/plex som på skiva ? .Har dom stöd för flac,atmos,DTS-X,allstå alla ljudformat?.Är det receivern som avgör hur många högtalare i surround jag kan använda med min mediaspelare i filmer som 5.1 eller fler ?.MVH Fredrik

Lite förenklat Appletv har bäst app stöd och automatisk refreshrate och hdr växling men sämst stöd när det kommer till ljudet när det gäller eget material.

Nvidia shield har stöd för alla ljudformat men har lite problem med färgrymden när du växlar mellan sdr och hdr , inte heller så bra utbud när det gäller appar.

Permalänk
Medlem

#Jimjans finns det nån mediaspelare som täcker mina behov eller är det en HTPC man ska skaffa då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

#Jimjans finns det nån mediaspelare som täcker mina behov eller är det en HTPC man ska skaffa då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Allt är kompromisser en htpc stöder ju inte allt heller ..

Mest komplett förutom ljudet än så länge är Appletvn dock skickar den ut dtshd och Truhd i pcm om du tex kör infuse.

Det enda den inte klarar än är atmos och dts-x .
Den klarar atmos men inte när du kör eget material men köpt material från iTunes, Netflix och prime m.m. Har atmos.

Vad kör du för ljuduppsättning nu?

Själv har jag ett gäng Apple TV familjen älskar dem och en dedikerad mediaspelare till mina rippar som klara atmos dts-x m.m.

Permalänk
Medlem

#Jimjans Jag vill ha en mediaspelare för mitt egna material som klarar max bild och alla ljudformat.När jag rippar in alla filmer med full kvalitet .Jag har marantz sr6010 receiver med XTZ 99.26 MKII som fronthögtalare och snart ska jag skaffa XTZ spirit 6/8 bakhögtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

#Jimjans Jag vill ha en mediaspelare för mitt egna material som klarar max bild och alla ljudformat.När jag rippar in alla filmer med full kvalitet .Jag har marantz sr6010 receiver med XTZ 99.26 MKII som fronthögtalare och snart ska jag skaffa XTZ spirit 6/8 bakhögtalare

Har själv en http://www.zappiti.com/index.html som ren mediaspelare.

Har även en shield men tycker inte den har fullt lika bra kvalite på bilden som zappitin.

Permalänk
Medlem

#Jimjans hur ljudkvaliten på Zeppiti då :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

#Jimjans hur ljudkvaliten på Zeppiti då :)?

Det är ju digitalt via hdmi så det beror ju på hur bra dac du har i förstärkaren...

Permalänk
Medlem

Vad är bra med zappiti ,för dom säljer en del mediaspelare och nas med