Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

trasig skärm Microsoft Lumia 950 xl

Finns det något sätt som jag kan göra för att komma åt mina dokument eller synka min telefon till datorn eller göra en någon sorts kopia på allt innehåll på min telefon? Skärmen är sprucken och jag kan inte använda skärmen. Dock så kan man ringa till den men inte svara då skärmen är sprucken. Jag har en display-docka till telefonen men jag kan inte initiera något på grund av skärmen.
Finns det något tips angående detta problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av mario70:

Finns det något sätt som jag kan göra för att komma åt mina dokument eller synka min telefon till datorn eller göra en någon sorts kopia på allt innehåll på min telefon? Skärmen är sprucken och jag kan inte använda skärmen. Dock så kan man ringa till den men inte svara då skärmen är sprucken. Jag har en display-docka till telefonen men jag kan inte initiera något på grund av skärmen.
Finns det något tips angående detta problem?

köp en skärm & ram på ebay och byt själv. hitta nån säljare som skickar från EU.
summan som du lägger på att be nån mobilverkstad ska ta ut infon ur telefonen är samma och du har en fungerade telefon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

@mario70: Prova 'Windows phone app for desktop' samt eventuellt 'lumia suite' och andra dylika kvarlevor från Windows Phone- minns inte vilken jag använde men när jag fick korrupt firmware på min Lumia 950XL så använde jag någon av dem till att, till slut, forcera en reflash.
Windows Phone app for desktop ska tillåta att synca/ta backup av allt på telefonen till PC såvitt jag minns.

På XDA finns sannolikt hjälp, men begravt i fornhistoriskt forum då inte mycket händer med Windows Phone numera
https://forum.xda-developers.com/lumia-950-xl

Vad du än gör, skicka INTE telefonen till B2X (det företaget som har service på dessa för till exempel tele2) via operatör eller annat, de har absolut noll intresse att hjälpa någon. De fejkade en bild med en spricka i min skärm för att övertyga mig att betala för ny skärm innan omflashning, vägrade gör garantiarbetet utan att först byta skärm. Fick mig att tvivla på mitt eget minne tills jag fick tillbaka den och såg att sprickan på deras bild inte existerade.