Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Konsolgrävare

Trycket på baksidan känns lite som det blev något fel i fabriken och missade 90% av trycket :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Trycket på baksidan känns lite som det blev något fel i fabriken och missade 90% av trycket :/

Skickades från m.sweclockers.com

Hela grejen med alla nya konsol bundlar känns lite meh. Känns som de vill kränga alla grå joy cons. De neonfärgade har tydligen sålt bättre än de förra. Känns som det kvittar för min egen del kommer inte att köpa den.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Hela grejen med alla nya konsol bundlar känns lite meh. Känns som de vill kränga alla grå joy cons. De neonfärgade har tydligen sålt bättre än de förra. Känns som det kvittar för min egen del kommer inte att köpa den.

Men verkligen. Kommit mycket bättre bundles till 3DS!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka trådlösa hörlurar med mic som funkar fullt ut trådlöst med switchen? Edit: Glömde nämna att det är Fortnite som det ska användas till)

Beställde ett par Steelseries Articts 7 efter att jag läste på deras hemsida "In docked console mode there are three SteelSeries headsets that can be used fully wireless"

Men det stämmer inte då man måste ha kabel inkopplad till hörlurarna för att kunna använda micen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Min vänstra joycons joystick börjar gå dubbla steg då och då när jag klickar nedåt, och ibland registreras inte trycket. Någon som har samma problem? Garantiärende? Eller kommer jag bli nekad på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Min vänstra joycons joystick börjar gå dubbla steg då och då när jag klickar nedåt, och ibland registreras inte trycket. Någon som har samma problem? Garantiärende? Eller kommer jag bli nekad på något sätt?

Låter skumt, har du provat att kalibrera om i systeminställningarna? Uppdatera firmware för joycons? Annars lutar det åt att prata med återförsäljaren eller Bergsala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Min vänstra joycons joystick börjar gå dubbla steg då och då när jag klickar nedåt, och ibland registreras inte trycket. Någon som har samma problem? Garantiärende? Eller kommer jag bli nekad på något sätt?

vanligt fel garantiärende

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Låter skumt, har du provat att kalibrera om i systeminställningarna? Uppdatera firmware för joycons? Annars lutar det åt att prata med återförsäljaren eller Bergsala.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska prova det, annars traskar jag nog till webhallen. Det jobbiga är att det inte är varje knapptryck. Utan kanske var 3-4.e Så man märker det i Nintendo eShop samt när man klickar runt i settings oftast.

Skrivet av Adnerhill:

vanligt fel garantiärende

Yes, får hoppas de löser det smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Ska prova det, annars traskar jag nog till webhallen. Det jobbiga är att det inte är varje knapptryck. Utan kanske var 3-4.e Så man märker det i Nintendo eShop samt när man klickar runt i settings oftast.

Yes, får hoppas de löser det smidigt.

Om det är så lätt att reducera så visa personen som tar emot kontrollen, så kan de skriva i rapporten att de sett felet.

Hade problem med en surfplatta en gång, touchen stoppade helt plötsligt. Första vändan till service så gjorde de inget, men då visade jag personen på Webhallen och han skrev in att det är fel på skärmen och något måste bytas.

Permalänk
Medlem

Någon som lämnat in Joycon för service? Behöver man skicka in hela switchen eller räcker det att den felande Joycon skickas in?

Permalänk
Medlem

När ni ändå pratar om joy cons, köp till thumbgrip, skulle de befintliga släppa så är det kört :

Befintlig thumbgrip sitter på plats med säkert 10 gummi krokar, dessa kan släppa och då får med problemet som visas på bilden.

Det finns tips på att värma med hårtork o liknande men vet man konstruktionen så förstår man att detta inte kommer lösa problemet.

Tänk inte ens tanken att lyfta på thumbgrippet för då är risken stor att fler krokar lossnar. Tyvärr är de så pass små att de går inte att få på plats manuellt.

Man kan säkert skicka in på reparation eller så kan man försöka hitta thumbgrips som passar på joysticken utan original thumbgrip. Men den enklaste lösningen är att köra med extra thumbgrips, då är risken för problemet minimalt och det är enkelt att byta ut när de börjar bli slitna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Mitt Dark Souls vart försenat på grund utav leveransproblem ifrån CDON, så får vänta till nästa vecka. Har någon annan butik haft problem också, eller har alla som beställt fått sina kopior?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Mitt Dark Souls vart försenat på grund utav leveransproblem ifrån CDON, så får vänta till nästa vecka. Har någon annan butik haft problem också, eller har alla som beställt fått sina kopior?

Ett flertal butiker har haft strul med det här i Sverige. Spelbutiken/Coolshop och Inet bl a. Bergsala strulade till det igen fick jag höra. Den finns på Elgiganten, Webhallen hade med sina inne men där hade man behövt boka tidigare också. Tydligen fick de spelet på torsdag/fredag därav strulet.

Har sett att en del har fått sina spel. Jag kunde hämta ett på Elgiganten och sen lämna tillbaks den från Spelbutiken, den förra var en krona dyrare. Men jag väntar tills nästa vecka då jag får points från Spelbutiken med.

DS amiibo'n kom från CDON i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Någon som lämnat in Joycon för service? Behöver man skicka in hela switchen eller räcker det att den felande Joycon skickas in?

Hej, såvitt jag vet så behöver du bara skicka in 1 st felande Joycon och inte hela Switchen. Om du skickar direkt till Bergsala vill säga.
Hur det är med olika återförsäljare vågar jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Någon som lämnat in Joycon för service? Behöver man skicka in hela switchen eller räcker det att den felande Joycon skickas in?

Jag handlade min Switch på Webhallen och skickade bara in vänstra Joycon. Har Pro controller så led ingen nöd under tiden.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@Tiamat
Tack för tipset om Syberia!
Vad skulle man gjort utan din tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hej!

Har någon av köpt spel från allkeyshop/G2A och liknande?

Vad tycker ni att jag borde satsa på. SDkort + digital kopia eller att köpa fysiska spel/minneskort?

Har precis köpt begagnat switch med Mario Odyssey och pro controller Känns lite surt att lägga ännu mer pengar. Tycker spelen är rätt dyra

Permalänk
Medlem

Vet inte om spelen är så dyra egentligen, spelen till Gameyboy kostade runt 250-300 kronor och det var för en sisådär 30 år sedan.
Med den kvalitet som Mario Odyssey håller och hur stort spelet är så är det väldigt mkt spel per krona räknat.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Flutters:

@Tiamat
Tack för tipset om Syberia!
Vad skulle man gjort utan din tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Men verkligen!

@Tiamat även om det inte blir lika många kommentarer och "likes" sen du öppnade din egna tråd så ska du veta att jag kollar på varje inlägg och tror att allihopa i denna tråd uppskattar verkligen ditt engagemang

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Verkligen! Kollar tråden varje dag, så stort tack för ditt engagemang Tiamat!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Flutters:

@Tiamat
Tack för tipset om Syberia!
Vad skulle man gjort utan din tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för din feedback som det ser ut nu så har Elgiganten ett annat release datum de har inte skickat mitt spel heller. De håller på att undersöka detta. För mig spelar det inte så stor roll då det är billigt. Återkommer om jag får mer info då de skulle kolla upp internt vad som har hänt.

Skrivet av tyvar1:

Men verkligen!

@Tiamat även om det inte blir lika många kommentarer och "likes" sen du öppnade din egna tråd så ska du veta att jag kollar på varje inlägg och tror att allihopa i denna tråd uppskattar verkligen ditt engagemang

Skrivet av solemn:

Verkligen! Kollar tråden varje dag, så stort tack för ditt engagemang Tiamat!

Tackar så mycket för att ni gillar tråden. Tycker det är självklart att jag delar med mig av det jag hittar till er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Vet inte om spelen är så dyra egentligen, spelen till Gameyboy kostade runt 250-300 kronor och det var för en sisådär 30 år sedan.
Med den kvalitet som Mario Odyssey håller och hur stort spelet är så är det väldigt mkt spel per krona räknat.

Dyrt och dyrt. Kände väl kanske att jag ville komma undan så billigt som möjligt.

De spel som jag är intresserad av är Zelda, Mario kart och Mario party. Tror inte jag kan få något spel under 380 kr begagnat. Alltså 1140

Kollade på allkeyshop och liknande. Då kostar spelen 310kr styck

Alltså 930 kr. Plus SD kort , 128 GB för 200 kr. Totalt 1130

Summa summarum.. kostar ungefär lika mycket. I den ena fallet har jag fysiska kopior och i det andra fallet har jag digitala plus att jag äger ett SD kort. Andrahandsvärdet kanske är högre på fysiska?

Om man nu väljer all out fysiska kopior, klarar man sig på 32 GB internt eller behöver jag köpa SDkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Dyrt och dyrt. Kände väl kanske att jag ville komma undan så billigt som möjligt.

De spel som jag är intresserad av är Zelda, Mario kart och Mario party. Tror inte jag kan få något spel under 380 kr begagnat. Alltså 1140

Kollade på allkeyshop och liknande. Då kostar spelen 310kr styck

Alltså 930 kr. Plus SD kort , 128 GB för 200 kr. Totalt 1130

Summa summarum.. kostar ungefär lika mycket. I den ena fallet har jag fysiska kopior och i det andra fallet har jag digitala plus att jag äger ett SD kort. Andrahandsvärdet kanske är högre på fysiska?

Om man nu väljer all out fysiska kopior, klarar man sig på 32 GB internt eller behöver jag köpa SDkort?

Kör på ett SD-kort. Kommer ta slut illa kvickt annars!

Permalänk
Medlem

Har någon av er köpt tredjepartstillverkade kontroller.

Typ https://estore.nu/sv/nintendo-wii-wii-u/79-tradlos-handkontro...

Jag har idag pro controller + 2 Joy cons. Behöver egentligen bara en till kontroll så man kan vara fyra stycken.. känns som den här är mer värd än att köpa dyra Joy cons ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Har någon av er köpt tredjepartstillverkade kontroller.

Typ https://estore.nu/sv/nintendo-wii-wii-u/79-tradlos-handkontro...

Jag har idag pro controller + 2 Joy cons. Behöver egentligen bara en till kontroll så man kan vara fyra stycken.. känns som den här är mer värd än att köpa dyra Joy cons ?

Nu nämnde tidigare att du var sugen på Super Mario party och såvitt jag vet så funkar det endast att spela det med Joycons? Om jag har fel så får något gärna cotera mig. Med andra ord, köper du ett till par joycons så kan du spela 4 pers på super mario party.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Nu nämnde tidigare att du var sugen på Super Mario party och såvitt jag vet så funkar det endast att spela det med Joycons? Om jag har fel så får något gärna cotera mig. Med andra ord, köper du ett till par joycons så kan du spela 4 pers på super mario party.

Oj! Det visste jag inte. Är det så? 😯

Verkar stämma ! Sniket
http://www.nintendolife.com/news/2018/08/super_mario_party_on...

Tur att den här tråden finns iaf 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Oj! Det visste jag inte. Är det så? 😯

Verkar stämma ! Sniket
http://www.nintendolife.com/news/2018/08/super_mario_party_on...

Tur att den här tråden finns iaf 😁

javisst, själv siktar jag min in på bundle-paketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Oj! Det visste jag inte. Är det så? 😯

Verkar stämma ! Sniket
http://www.nintendolife.com/news/2018/08/super_mario_party_on...

Tur att den här tråden finns iaf 😁

Sjukt dåligt att man måste ha joy cons. Blir en dealbreaker för min del då jag har två pro kontroller som jag då inte kan använda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Mik-:

Sjukt dåligt att man måste ha joy cons. Blir en dealbreaker för min del då jag har två pro kontroller som jag då inte kan använda..

Ahh kan hålla med om att det är surt. Jag har en pro controller + 2 Joy cons. Hade egentligen räckt med en kontroll till... Men nej nu måste man köpa 2 Joy cons för typ 800 haha...

Permalänk
Medlem

Är det här skärmskyddet bra eller finns det något bättre?
https://www.webhallen.com/se/product/267913-Deltacogaming-9H-...