Tråden om Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Trycket på baksidan känns lite som det blev något fel i fabriken och missade 90% av trycket :/

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
NintendOrakel
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av tyvar1:

Trycket på baksidan känns lite som det blev något fel i fabriken och missade 90% av trycket :/

Hela grejen med alla nya konsol bundlar känns lite meh. Känns som de vill kränga alla grå joy cons. De neonfärgade har tydligen sålt bättre än de förra. Känns som det kvittar för min egen del kommer inte att köpa den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Tiamat:

Hela grejen med alla nya konsol bundlar känns lite meh. Känns som de vill kränga alla grå joy cons. De neonfärgade har tydligen sålt bättre än de förra. Känns som det kvittar för min egen del kommer inte att köpa den.

Men verkligen. Kommit mycket bättre bundles till 3DS!

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Någon som vet vilka trådlösa hörlurar med mic som funkar fullt ut trådlöst med switchen? Edit: Glömde nämna att det är Fortnite som det ska användas till)

Beställde ett par Steelseries Articts 7 efter att jag läste på deras hemsida "In docked console mode there are three SteelSeries headsets that can be used fully wireless"

Men det stämmer inte då man måste ha kabel inkopplad till hörlurarna för att kunna använda micen.

Intel i5 3570K | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600MHz | Asus GeForce GTX 980 Ti Strix Gaming DirectCU III OC | Acer Z35 Predator Curved 35" | Noctua CPU-Kylare NH-D14 | be quiet! PowerSupply (PSU) Straight Power CM E9 680W | Logitech G613 | Logitech G403 | Logitech G903 | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007

Min vänstra joycons joystick börjar gå dubbla steg då och då när jag klickar nedåt, och ibland registreras inte trycket. Någon som har samma problem? Garantiärende? Eller kommer jag bli nekad på något sätt?

Dator: NZXT H440 Red, Asus Z97-A, Intel i7-4790K, be quiet! Dark Rock Pro 3, ASUS HD6970 DCII, Intel 730 - 240GB, Corsair HX750
Laptop: MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av gneken:

Min vänstra joycons joystick börjar gå dubbla steg då och då när jag klickar nedåt, och ibland registreras inte trycket. Någon som har samma problem? Garantiärende? Eller kommer jag bli nekad på något sätt?

Låter skumt, har du provat att kalibrera om i systeminställningarna? Uppdatera firmware för joycons? Annars lutar det åt att prata med återförsäljaren eller Bergsala.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av gneken:

vanligt fel garantiärende

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av doomas:

Låter skumt, har du provat att kalibrera om i systeminställningarna? Uppdatera firmware för joycons? Annars lutar det åt att prata med återförsäljaren eller Bergsala.

Ska prova det, annars traskar jag nog till webhallen. Det jobbiga är att det inte är varje knapptryck. Utan kanske var 3-4.e Så man märker det i Nintendo eShop samt när man klickar runt i settings oftast.

Skrivet av Adnerhill:

vanligt fel garantiärende

Yes, får hoppas de löser det smidigt.

Dator: NZXT H440 Red, Asus Z97-A, Intel i7-4790K, be quiet! Dark Rock Pro 3, ASUS HD6970 DCII, Intel 730 - 240GB, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av gneken:

Ska prova det, annars traskar jag nog till webhallen. Det jobbiga är att det inte är varje knapptryck. Utan kanske var 3-4.e Så man märker det i Nintendo eShop samt när man klickar runt i settings oftast.

Yes, får hoppas de löser det smidigt.

Om det är så lätt att reducera så visa personen som tar emot kontrollen, så kan de skriva i rapporten att de sett felet.

Hade problem med en surfplatta en gång, touchen stoppade helt plötsligt. Första vändan till service så gjorde de inget, men då visade jag personen på Webhallen och han skrev in att det är fel på skärmen och något måste bytas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007

Någon som lämnat in Joycon för service? Behöver man skicka in hela switchen eller räcker det att den felande Joycon skickas in?