Permalänk
Avstängd

Vad ser ni fram emot under 2019?

Hallå!

Vad ser ni fram emot under 2019? Kommentera gärna! Jag ser fram emot dom nya bildskärmarna,
Med 4k och 144 hz och G sync

Tack på förhand!

Visa signatur

MSI GTX 1080 Ti Gaming X, 32 GB DDR4 2666 mhz, Corsair RM750x 80+ Gold, Noctua D15, Be Quiet Dark Base 700, MSI X370 Gaming Titanium, 2st Samsung 850 Evo 512 GB, Ryzen 7 1700. . Acer Predator XB271HUA 2560x1440p 165 hz, G - Sync. ASUS 144 hz monitor och Sony MDR-Z7 (High End) Högtalare: XTZ Tune 4 (high end)

Phone: Samsung Galaxy Note 9, 512 GB.

Gamingstol: AKRACING ProX.

Permalänk
Medlem

Slå igenom stort på YouTube.

Håller på med en sketchfilm som min uppgraderade burk ska klara av och redigera.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Semestern! =D

AMDs nya CPUs och grafikkort, eftersom det kanske är dags att uppgradera nästa år. Sitter med en äldre i5 och ett HD7870XT, men de duger fint till WoW och Diablo 3, så jag har ingen brådska än.

Ny skärm med högre upplösning än 1080p vore väl kul, men inte om det kräver ett grafikkort för över 4000kr, så vi får se vad AMD kan bistå med, eller om NVidia lyckas släppa ett nytt kort med lite humana priser.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett bra grafikkort från Amd.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv

Egentligen inte något speciellt inom området datateknik. Det skulle i så fall vara de vikbara skärmarna på mobiler från Samsung som jag är så nyfiken på.
Bortsett från detta kommer jag ej på något revolutionerande som kommer. Kanske mer 10Gbit i hemmet, men utbudet lär ändå suga.. Kommer det finnas någon ej extrem dyr router med flera 10Gbit nästa år, jag tror ej det.
Amd zen 2 lär såklart bli bättre, men det är inget jag precis dagligen går att drömmer om.

Permalänk
Medlem

Zen²

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Zen 2 och Navi är nog det jag är mest nyfiken på.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Att slippa 2018

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Började renovera en bil 2005 sedan har det varit lite till och från med det. Räknar med premiärtur sommaren 2019. Det ser jag fram emot!
(Har aldrig kört den, har inte ens sett den köras. Motorn startades cirka 30 sekunder innan allt monterades ner.)

Permalänk
Medlem

Min nyfödda sons utveckling

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem
Skrivet av HlMSELF:

Min nyfödda sons utveckling

Fantastisk upplevelse.

ONT; Att få uppgradera datorn till en AMD plattform. Nu när mitt mainspel faktiskt inför ett propert alternativ för multicore enhancement så är det ett solklart val å uppgradera.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Star Trek Discovery Säsong 2!!!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Ett år närmare graven

Permalänk

Resor till Svalbard och Abkhazia/Sotji/Krim och inom dator så är det väll släppet av Metro

Permalänk
Medlem

Att förhoppningsvis fått köpt ett hus. Är så jäkla trött på vår bostadsrättsförening. Alla bara klagar, och nästan ingen hjälper till. Suttit i styrelsen i snart 4 år. 2 år längre än jag velat för att ingen annan vill/kan. Budade på ett hus tidigare i veckan, och nuvarande lägenheten fotades av mäklare igår.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Ny lokal på jobbet. Ska bli så jäkla skönt att göra om/göra rätt med IT miljön. Inga fler råttbon vid patchpanelerna och trådlöst i mötesrummen!

Spelmässigt är det nog bara Cyberpunk som lockar. Inte mycket skoj där annars.
Också fortsätta med husfix såklart.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Att få se när Tesla Model 3 kommer till Europa, och troligen även Sverige.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Jag kan tyvärr inte se fram emot materiella saker längre som hårvarureleaser, spel, filmer etc vilket hade varit mycket enklare.
Jag ser fram emot en varm sommar (inte lika varm som denna) och dricka gott kaffe ute på altanen.

Permalänk
Avstängd

Dricka sprit och hålla käften, eller semester.

Nä fast våren, och Zen2 och Navi är väl lite intressant. Samt Electric Six nya skiva, som jag utgår från att de kommer att släppa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fred på Jorden

Permalänk
Avstängd

Förhoppningsvis kunna flytta ifrån denna satans förort.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Marvel-filmer också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vettiga grafikkortspriser

Permalänk
Medlem

Sista säsongen av Game of Thrones.

Med lite tur kanske även Winds of Winter släpps

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Som bil- och teknikintresserad är jag sugen på att få se vad som händer på elbilsmarknaden. Är mycket mycket häftigt som kommer ut som Model 3 performance, Porsche Taycan, Audis osv. Ska bli kul att se om det blir ett förtida byte om min Model S känns gammal då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Egentligen inte något speciellt inom området datateknik. Det skulle i så fall vara de vikbara skärmarna på mobiler från Samsung som jag är så nyfiken på.
Bortsett från detta kommer jag ej på något revolutionerande som kommer. Kanske mer 10Gbit i hemmet, men utbudet lär ändå suga.. Kommer det finnas någon ej extrem dyr router med flera 10Gbit nästa år, jag tror ej det.
Amd zen 2 lär såklart bli bättre, men det är inget jag precis dagligen går att drömmer om.

Bahnhof har en på G som kommer att kosta runt 3500 om jag minns rätt. En 10Gbps-router. Inte speciellt dyrt med andra ord!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Bahnhof har en på G som kommer att kosta runt 3500 om jag minns rätt. En 10Gbps-router. Inte speciellt dyrt med andra ord!

10Gbit in i bostaden, jag vill ha 10Gbit inne i bostaden mellan all utrustning.

De ryktas att den inte har en inbyggt 10Gbit switch in emot bostaden, av anledningar som att dessa är dyra idag och ofta är fläktkylda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

10Gbit in i bostaden, jag vill ha 10Gbit inne i bostaden mellan all utrustning.

De ryktas att den inte har en inbyggt 10Gbit switch in emot bostaden, av anledningar som att dessa är dyra idag och ofta är fläktkylda.

Det kan vara så att den klarar 10Gbps in till routern och kan ge 1Gbps ut per uttag. Men det är ändå ganska bra jämfört med vad de har idag att erbjuda.

10Gbps mellan alla enheter. Ja, det låter dyrt.

Permalänk
Medlem

Att lämna denna förbannande lägenheten/hyreshuset med dessa icke Svensktalande grannarna som bor 4-10 personer i lägenheter på 25-34kvm och är uppe hela nätterna för dom gör absolut inget.

Har ett litet hus som jag kan hyra från Oktober-November 2019 av släkting, så nu ska man stå ut 1 år till med dessa jävlarna, sen får dom sitta uppe på nätterna och skrika på arabiska hur mycket dom vill.

Ska bli sååååååå skönt, att faktiskt kunna lägga sig och somna i normal tid, inte längtat till något så mycket senaste 2 1/2 åren jag bott här.

Annars eventuellt påbörja en IT utbildning, inte bestämt ännu vilken väg jag ska ta med det eller skitjobb, återstår att se