Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har inte sett den ännu, men känns som en dålig kopia av die hard 1?

Faktiskt riktigt lik på sina ställen. Tillochmed scenen där han plockar glasbitar ur kroppen är med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har inte sett den ännu, men känns som en dålig kopia av die hard 1?

Kom inte att tänka på den en enda gång tbh, och då har jag sett Die Hard 1 typ uppemot 10 gånger.
Dom har väl sina likheter om man nu tänker efter och försöker dra paralleller, men tycker folk bara är för jävla inställda på att försöka jämföra allt och hitta saker att klaga på. Tycker inte dom påminner om varandra alls, men det går definitivt hitta flera liknelser om man försöker.

En 6a på IMDB anser jag vara "helt okej" medan en 7a är "bra, men inte direkt speciell på något sätt"
Velade lite mellan 6 och 7, tycker den borde ligga någonstans mellan 6 och 7, men eftersom den bara ligger nere på 5.9 så valde jag en 7a.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg Netflix nya film Apostle igår, ja vad ska man säga alltså den är ju inte dålig men vissa filmer undrar jag vad det är för sinnessjuk människa som varit regissör. 6/10 i betyg kanske

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Såg Netflix nya film Apostle igår, ja vad ska man säga alltså den är ju inte dålig men vissa filmer undrar jag vad det är för sinnessjuk människa som varit regissör. 6/10 i betyg kanske

Gareth Evans regisserade även the raid 1&2 så han har ett lifetime pass i min bok.

Gillade apostle, starka porträtteri gar och mkt obehaglig känsla rakt igenom med stämning och ljudbild. Kunde klarat mig utan de mer övernaturliga elementen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Gareth Evans regisserade även the raid 1&2 så han har ett lifetime pass i min bok.

Gillade apostle, starka porträtteri gar och mkt obehaglig känsla rakt igenom med stämning och ljudbild. Kunde klarat mig utan de mer övernaturliga elementen.

Jag har inga problem att kolla på skräckfilmer men ogillar den där obehagskänslan av att nåt gör jävligt ont 😁

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Gareth Evans regisserade även the raid 1&2 så han har ett lifetime pass i min bok.

Gillade apostle, starka porträtteri gar och mkt obehaglig känsla rakt igenom med stämning och ljudbild. Kunde klarat mig utan de mer övernaturliga elementen.

Har Gareth regisserat Apostle? Blir nog en koll idag då, tack för tipset.

Permalänk

Såg Hold the dark häromdagen, finns på netflix.

intressant film, väldigt långsam, inte mycket dialog, vilket tillför en del till atmosfären i filmen, på gott och ont.
men en intressant film, kände att de ville försöka skapa en film med mer under ytan än man såg första gången, men de faller lite platt på det, det är en film som vill, men inte når hela vägen fram.

skulle ge den en 5/10, okej att se, känner inte att jag slösade bort tiden, men inget jag skulle gå runt till vänner och säga att de behöver se, tanken är god, men de skulle behövt lite med djup i vissa av frågorna de tar upp.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

The Spy Who Dumped Me https://www.imdb.com/title/tt6663582/
Mycket rolig komedi med bla Mila Kunis.
Klart sevärd.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

The Spy Who Dumped Me Rätt skoj action/komedi som gav ett par goda skratt. Ger den 5½/10 I betyg eftersom en skådis vid namn Kate McKinnon drar ner det hela. Vet inte om hon tror på riktigt att hon är rolig eller vad men dom nämner tom i filmen vid 2 tillfällen (om jag inte minns fel) att hon är "Abit much" och det stämmer verkligen in.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

@Darkie: Att vi svarar om samma film samtidigt är fan prisvärt

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

@Darkie: Att vi svarar om samma film samtidigt är fan prisvärt

Yes

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Såg precis The Shining igen för typ femtioelfte gången eller nåt, och jag måste säga att den bara blir bättre och bättre, men framförallt mer creepy för varje gång. Den kryper under skinnet på en, huuuh

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

https://m.imdb.com/title/tt5207204/

Rätt bra film om ryssar som försvarar sig mot tyskar ww2

Permalänk

Har nog sett denna 5-6 gånger.......ett tag sen sist kanske skulle kolla på den igen. En kanonbra film tycker jag.

Permalänk
Medlem

Satt och slötittade på Planet Of The Apes av Tim Burton igår, gick på någon av de kommersiella kanalerna. Har sett den förut (kanske till och med äger den på DVD) men fy fan vad dålig den är. Knepigt då jag brukar gilla Tim Burton skarpt men detta är bara ren skit.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Såg precis Upgrade

Förväntade mig en generisk Manlig-man-ska-hämnas-film som man redan sett så många av, fast med sci-fi element. Märkte ganska snabbt att där var mer till filmen än så, och med den insikten så steg även filmens betyg.

3/5 eller 7/10.
Klart sevärd.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Ready Player One 2018 gjord av Steven Spielberg
https://www.imdb.com/title/tt1677720/

En film som handlar om en virtuell värld OASIS som folk flyr till från sitt verkliga liv. Jag förväntade mig en riktig ungdomsfilm mer åt Spy kids hållet, men blev mycket positiv överraskad på flera sätt.
Det fanns flera detaljer i filmen som man nästan bör vara äldre för att förstå, detta av orsaker som att få yngre har spelat de spelen eller sett de filmerna. Jag tänker t.ex på filmen The Shining från 1980 där jag skrattade åt ena spelaren. En annan viktig handling i filmen handlade om ett spel och så fort de sa spelets namn så vrålade jag ut vad uppdraget var. Jag tror typ 0% av alla under 30år vare sig har hört talas om spelet eller sett en enda skärmdump.

Det enda jag tycker är konstigt är att jag inte har hört något om filmen, den gick dock på bio för ett halvår sedan. Men jag minns ingen reklam om den.

@MinscS2: Tackar för rådet av Upgrade, filmen är i min bokningslista så när den kommer till mina filmtjänster så ser jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ready Player One 2018 med Steven Spielberg
https://www.imdb.com/title/tt1677720/
Det enda jag tycker ä konstigt är att jag inte har hört något om filmen, den gick dock på bio för ett halvår sedan. Men jag minns ingen reklam om den.

Har för mig att jag såg reklam för den antingen på Twitch eller reklam på Youtube på mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ready Player One 2018 gjord av Steven Spielberg
https://www.imdb.com/title/tt1677720/

En film som handlar om en virtuell värld OASIS som folk flyr till från sitt verkliga liv. Jag förväntade mig en riktig ungdomsfilm mer åt Spy kids hållet, men blev mycket positiv överraskad på flera sätt.
Det fanns flera detaljer i filmen som man nästan bör vara äldre för att förstå, detta av orsaker som att få yngre har spelat de spelen eller sett de filmerna. Jag tänker t.ex på filmen The Shining från 1980 där jag skrattade åt ena spelaren. Annan viktig handling i filmen handlade om ett spel och såg fort de sa spelets namn vrålade jag ut vad uppdraget var. Jag tror typ 0% av alla under 30år vare sig har hört talas om spelet eller sett en enda skärmdump.

Det enda jag tycker ä konstigt är att jag inte har hört något om filmen, den gick dock på bio för ett halvår sedan. Men jag minns ingen reklam om den.

@MinscS2: Tackar för rådet av Upgrade, filmen är i min bokningslista så när den kommer till mina filmtjänster så ser jag den.

Tycker tvärtom, minns att jag såg tonvis av reklam för filmen på dom vanliga marksända kanalerna.
Själva fllmen i sig kan jag inte uttala mig om, men den känns inte i min smak. Fast kan å andra sidan inte uttala mig förräns jag sett den... Så....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

The Spy Who Dumped Me https://www.imdb.com/title/tt6663582/
Mycket rolig komedi med bla Mila Kunis.
Klart sevärd.

Skrivet av Pixo:

The Spy Who Dumped Me Rätt skoj action/komedi som gav ett par goda skratt. Ger den 5½/10 I betyg eftersom en skådis vid namn Kate McKinnon drar ner det hela. Vet inte om hon tror på riktigt att hon är rolig eller vad men dom nämner tom i filmen vid 2 tillfällen (om jag inte minns fel) att hon är "Abit much" och det stämmer verkligen in.

Skrivet av Pixo:

@Darkie: Att vi svarar om samma film samtidigt är fan prisvärt

Rätt uppenbart vad er källa till filmen var

Själv är jag inne i en Mel Brooks period......igen......
Senast i listan var Dracula: Dead and Loving It.
Inte vare sig Mel's eller Leslie's bästa, men stundtals rolig ändå.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Rätt uppenbart vad er källa till filmen var

Men vi pratar väl inte om sånt på det här forumet?

Permalänk
Medlem

American Beauty (1999). Bra film men inte så bra som jag tyckte förut. 7/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

The Spy Who Dumped Me Rätt skoj action/komedi som gav ett par goda skratt. Ger den 5½/10 I betyg eftersom en skådis vid namn Kate McKinnon drar ner det hela. Vet inte om hon tror på riktigt att hon är rolig eller vad men dom nämner tom i filmen vid 2 tillfällen (om jag inte minns fel) att hon är "Abit much" och det stämmer verkligen in.

Håller delvis med, är lite samma som i de filmer där de låter will farell bara kackla på random i varje scen, blir väldigt mycket hit or miss. Även om kate förstörde rätt många scener så låg hon ändå bakom de flesta garven, var dock inte så många. Medioker men sevärt, alltid skönt ibland med lite hjärndöd actionkomedi.

Såg också Arizona i veckan, en film jag helt missat, som jag såg mest för att dany mcbride, Seth organ och owen Wilson var med. Otroligt märklig, är lite Coen eller Tarantino vibbar men faller rätt platt. Svår att sätta betyg på men skulle nog säga att den inte var speciellt sevärd, men inte direkt dålig heller.

Har även vart på First Man, även om underhållningsvärdet kanske inte låg på topp så visar Damien Chazelle åter igen att han är en av de absolut bästa aktiva regissörer för tillfället. Klart sevärd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The night comes for us - Våldsam Indonesisk action. Det dödas lätt hundra pers i filmen och när några poliser till slut dyker upp så dödas de med. Fightingen är ganska lik den i The raid filmerna och Iko Uwais som är med i dom är med i denna med. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider (2018) 2/10

Deadpool 2 6/10

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Mordet på orientexpressen(2017). 6/10.

Gillar helt klart orginalet från 1974 mer.

/Johan

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk

efter som jag är sjukskriven och inte har ett dyft att göra om dagarna

Darkest Hour (2018) 8/10 en kanonrulle om Churchills roll som PM under WW II, Gary Oldman ÄR Winston Churchill!

Casablanca (1942) 7/10 Klassiker!

Wind River (2017) 8/10 den har jag sett 3ggr på kort tid, Jeremy Renner gör en mycket bra roll.

The Boondock Saints (1999) 9/10 tror jag sett den filmen säkert 10ggr och den håller än.

Generation Kill (2008) 10/10 såg serien för 3dje gången i veckan. Så djävla bra!

Permalänk
Medlem

Ready Player One. 6/10 på den generella skalan, 7/10 som lättsam äventyrsrulle.

Spielberg är duktig på att göra äventyr, det måste man ge honom. En del orationella grejer att hänga upp sig på, och rullen är för lång, men men... funkade fint som bakisrulle.

Varför behöver de "ta i" i verkligheten när de lyfter/gör grejer i den virtuella världen, exempelvis? Doesn't make any sense.

Dold text
Skrivet av Grimreaper:

Generation Kill (2008) 10/10 såg serien för 3dje gången i veckan. Så djävla bra!

Riktigt bra serie. Såg också om den för några månader sedan ^^

Visa signatur

---