SweClockers Meet & Geek till Skellefteå och tankar inför år 2019

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Meet & Geek till Skellefteå och tankar inför år 2019

När SweClockers för tredje gången på fyra månader begår medlemsträff bär det av till Skellefteå. Vi är redan i full gång med att planera för år 2019 och vill nu ha in önskemål från er!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att komma. Inte ofta vi i Norrbotten får så fint besök. Skulle vara när kungen inviger något då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Men Skellefteå finns ju inte?

Permalänk
Avstängd

Skåne får ni ju hålla en träff på.

Permalänk
Medlem

Blir det stor turné alltså? =
Vore kul att se reportage/intervjuer med intressanta folk/företag från trakterna ni åker till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Men Skellefteå finns ju inte?

Helt rätt, blir svårt att genomföras. #LövenFTW

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag hade turen att få vara med på Gävle-träffen. Så jäkla trevligt! Har ni chansen att hänga på, ta den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Väntar otåligt på Stockholmsträffen, skulle varit med på Gävleträffen men jobbade så det gick tyvärr inte :/

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet o gå så gör det! Det var mycket trevligt i Linköping iallafall! (Det inte ofta man är med på framsidan på sweclockers heller! ;-D )

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Xyborg och @Sinhzou är vittnen på hur bra dessa träffar är!

Skrivet av Orisons:

Är sugen på att komma. Inte ofta vi i Norrbotten får så fint besök. Skulle vara när kungen inviger något då.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kakann:

Men Skellefteå finns ju inte?

Skrivet av sukero:

Helt rätt, blir svårt att genomföras. #LövenFTW

Piteå, Umeå, Skellefteå – allt som slutar på -eå är Potato-Potato. Skämt åsido (eller inte om det triggar er att komma enbart för att slå mig), klart ni ska komma! Anmälan -> https://www.sweclockers.com/forum/trad/1532890-sweclockers-me...

Skrivet av Crowwops:

Väntar otåligt på Stockholmsträffen, skulle varit med på Gävleträffen men jobbade så det gick tyvärr inte :/

Stockholm blir det garanterat, det bör vi även kunna dra ihop lite mer "spontant" då vårt kontor ligger där.

Skrivet av tumvanten:

Skåne får ni ju hålla en träff på.

Hög risk att det blir i de krokarna när vi kör söderut i början av nästa år.

Skrivet av ISbit:

Blir det stor turné alltså? =
Vore kul att se reportage/intervjuer med intressanta folk/företag från trakterna ni åker till.

En turné vore riktigt roligt! Det blir åtminstone ingen "one-time-thing" vi lägger ned sen utan tanken är att vi ska hålla i träffarna relativt regelbundet. En gång i kvartalet har jag som målsättning i alla fall.

Reportage/intervjuer från platserna vi besöker bollade vi av en händelse häromdagen. När vi ändå är iväg borde vi ändå ta tillfället i akt att fixa en artikel om något lokalt. Får se om det blir till den här gången eller om vi siktar på nästa!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Det är ju kul att ni kommer norråt också, men ändå för långt söder för att det ska vara möjligt!
Luleå drar jag gränsen, tyvärr gillar jag inte luleå så vet inte om jag skulle vilja rekommendera det så dom får ära *överdriver, luleå är inte så farligt*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag hade turen att få vara med på Gävle-träffen. Så jäkla trevligt! Har ni chansen att hänga på, ta den!

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Det var fantastiskt kul.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Samma här. Det var fantastiskt kul.

Kan bara instämma! Mycket trevlig kväll! Även om jag och Dreijer hade lite otur på natten där. HAH!

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni kunde komma hit upp i Sverige, synd bara att det inte blev Umeå, då hade ni lockat mer folk i en Universitetsstad, kan inte ta mig ända till skellefteå tyvärr

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Alltså, ett LAN-event hade ju varit episkt! Har inte varit på ett sådant event sedan urminnes tider.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Jönköping vore nice😊

Permalänk
Avstängd

Uppsala!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sukero:

Helt rätt, blir svårt att genomföras. #LövenFTW

Lillebror!

Kul att Sweclockers kommer hit upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Absolut de bästa matcherna är just mot Skellefteå, finns inga bättre.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Hjälpsam

Detta är ju nästgårds, bara 1,5h bil från Luleå, dels passar det inte med jobb och barnrutiner den dagen samt de har lite för många fingrar i Skellefteå

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Skellefteå?
Bor någon där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av maweric:

Skellefteå?
Bor någon där?

Skickades från m.sweclockers.com

Frågar du folk uppväxta i Stockholm finns ingenting norr om förorten Uppsala.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Samma här. Det var fantastiskt kul.

Skrivet av obbeluff:

Kan bara instämma! Mycket trevlig kväll! Även om jag och Dreijer hade lite otur på natten där. HAH!

Haha, så det kan bli! Om @Dreijer bara svarat på mitt SMS innan vi somnade hade han fått tillbringa en natt på min soffa.

Skrivet av trebrecks:

Jönköping vore nice😊

Enig! Vi får se vad som händer i #framtiden

Skrivet av eXpander_:

Absolut! Jag passerar trots allt Uppsala två gånger varje dag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Sundsvall nästa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, ett LAN-event hade ju varit episkt! Har inte varit på ett sådant event sedan urminnes tider.

Inferno Online I Stockholm skulle passa grymt bra till detta (samma plats som förre Sthlm träffen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Inferno Online I Stockholm skulle passa grymt bra till detta (samma plats som förre Sthlm träffen).

Det blir ju smidigt om inte annat :> Men då krävs det väl att man bokar i rätt god tid innan så man kan försäkra sig om att man får hela, eller åtminstone så stor del som möjligt at lokalen. Däremot hade det ju varigt trevligt med ett mer konvetionellt LAN-party.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det blir ju smidigt om inte annat :> Men då krävs det väl att man bokar i rätt god tid innan så man kan försäkra sig om att man får hela, eller åtminstone så stor del som möjligt at lokalen. Däremot hade det ju varigt trevligt med ett mer konvetionellt LAN-party.

Förre gången hade vi massor av plats över (Swec hade en egen del av "hallen"). Det som är segt med en konventionellt LAN-party är att man måste ta med skärmen, datorn och allt annat, och det blir inte lätt med en full size case...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Förre gången hade vi massor av plats över (Swec hade en egen del av "hallen"). Det som är segt med en konventionellt LAN-party är att man måste ta med skärmen, datorn och allt annat, och det blir inte lätt med en full size case...

Visst är det så, men det blir ju inte alls samma känsla med "hyrdator" och lokal vid Odenplan :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Är sugen på att komma. Inte ofta vi i Norrbotten får så fint besök. Skulle vara när kungen inviger något då.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det väl ändå Skellefteå dom skall besöka?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Haha, så det kan bli! Om @Dreijer bara svarat på mitt SMS innan vi somnade hade han fått tillbringa en natt på min soffa.
Enig! Vi får se vad som händer i #framtiden
Absolut! Jag passerar trots allt Uppsala två gånger varje dag.

Underbart, hojta till om du vill veta bra ölställen!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2