Permalänk
Medlem

Grafikkort strul

Hej!

Jag uppdaterade mina drivrutiner till mitt 780ti idag och efter det så får jag extrem låg FPS samt drivrutins krasher/svart skärm/ allt låser sig/ konstiga färgprickar på skärmen.
testat installera om drivrutinerna med DDU för att få bort allt och installerat om nyaste drivrutinerna samt äldre versioner men inget fungerar går knappt att starta datorn med drivrutiner installerat.

Någon som har några tips?
Kan det vara så att grafikkortet gett upp helt (det är ju inte direkt nytt)?

Tack för svar på förhand, all hjälp uppskattas.

mvh
Niklas

Permalänk
Avstängd

Eftersom du nämner "konstiga färgprickar" så ligger det nära tillhands att grafikkortet håller på att ge upp. Vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Eftersom du nämner "konstiga färgprickar" så ligger det nära tillhands att grafikkortet håller på att ge upp. Vad har du för nätaggregat?

MSI GeForce GTX 780Ti Gaming 3GB PhysX
Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
Cooler Master V850, 850W PSU
Intel Core i7-4790K
ASUS ROG MAXIMUS VII HERO, Socket-1150

/Niklas

Permalänk
Medlem

Rensade ytterligare en gång och installerade den äldsta drivrutinen Nvidia hade på sin sida, fungerade OK i Windows men så fort jag försökte starta ett spel så blinkade det till och sen låste sig all och jag va tvungen att starta om med knappen, testade 2 olika spel samma sak hände och den tredje gången kunde jag inte ens boota upp Windows utan att det krashade.

/Niklas

Permalänk

verkar som grafikkortet inte vill längre, verkar va dags att skaffa nytt om det artefaktar och black screenar.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

aa, värkar som det blir illa tvunget, men det underligga är att det just började strula efter drivrutin uppdateringen. Har inte haft några problem med det innan : /

/Niklas

Permalänk
Medlem

Installera MSI afterburner och testa att sänka klockfrekvensen eller höja spänningen. Kan tänka mig att frekvens/spännings- kurvan ändrats av de nya drivrutinerna på något sätt vilket gjort kortet instabilt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.