Forumdelen sponsras av

32 tummare med 1440p och 144hz! (samlingstråd)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

Abstinens

Kan inte bestämma mig mellan Samsung CHG70 och LG 32GK850B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av klanton:

Kan inte bestämma mig mellan Samsung CHG70 och LG 32GK850B

Med dagens priser så skiljer de sig inte så mycket åt, så det är väl mest grafikkortet som avgör:
Om du har Nvidiakort, kör på LG:n skulle jag säga. (Acer Z321QU är det inte värt att betala mer för, så länge du inte måste ha kurvat)

Om du har AMDkort är Samsung inte fel, men det finns kanske andra alternativ som kan vara tänkvärda också?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Roger W:

Med dagens priser så skiljer de sig inte så mycket åt, så det är väl mest grafikkortet som avgör:
Om du har Nvidiakort, kör på LG:n skulle jag säga. (Acer Z321QU är det inte värt att betala mer för, så länge du inte måste ha kurvat)

Om du har AMDkort är Samsung inte fel, men det finns kanske andra alternativ som kan vara tänkvärda också?

Curved är lockande, speciellt när man går upp till 32 och större. Vet dock inte hur stor skillnad det är så länge man sitter på rätt avstånd från skärmen. Har sett tendenser till att text och färg försvinner lite längst ut på kanterna på LG:n, å andra sidan verkar många vara missnöjda med panelen i Samsungen.
Sitter för närvarande med Nvidiakort. Spelar inte speciellt mycket utan sitter mer och producerar musik, läser en del, kollar youtube osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Någon här inne som äger en AOC Agon AG322QC4 eller har testat en ? Något att ha ?.

Skärmen ska användas för spel både på pc och Xbox one x.
Blir väl även en film eller två.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Jonasorn92:

Någon här inne som äger en AOC Agon AG322QC4 eller har testat en ? Något att ha ?.

Skärmen ska användas för spel både på pc och Xbox one x.
Blir väl även en film eller två.

Purrfected kanske har några tips?

ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

@Jonasorn92: Jag har prövat den. Det är en väldigt prisvärd skärm och du får HDR på instegsnivå, för pengarna så hittar du inget bättre. Rekommenderas.

Mvh

Fractal Design R6 - Gigabyte X399 Designare EX -Threadripper 1950X - 32GB DDR4 G.Skill Flare X 3200MHz - 1X Intel Optane 900P - 3X Samsung 960 Evo - 1X WD Black - BeQuiet! Dark Rock Pro 4 TR4 - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 - Seasonic Focus Plus 850W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Roger W:

Purrfected kanske har några tips?

Kollade länken och det är tyvärr inte samma skärm han kör

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Aeig:

@Jonasorn92: Jag har prövat den. Det är en väldigt prisvärd skärm och du får HDR på instegsnivå, för pengarna så hittar du inget bättre. Rekommenderas.

Mvh

Jag tyckte priset såg ganska reko ut för att vara dom funktioner samt storlek väldigt dåligt med tester på den skärmen på nätet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

Nån som vet om det är någon IPS variant på gång och icke böjd, sitter och väntar på det, VA paneler har för mycket smearing för min smak då man är vant sig med 240Hz TN panel.

Intel® Core i5-4670K @ 4.4GHz | ASRock Z87 Extreme 6 | G.Skill Sniper 2x8GB @ DDR3-1866 CL9 | Samsung 840 Pro 128GB + Evo 850 500GB | Gigabyte GTX 970 G1 (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | M-Audio Q40 hörlurar | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Jonasorn92:

Kollade länken och det är tyvärr inte samma skärm han kör

Oops, sorry!

ride it honey