SweClockers Meet & Geek till Skellefteå och tankar inför år 2019

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, ett LAN-event hade ju varit episkt! Har inte varit på ett sådant event sedan urminnes tider.

Skrivet av iknight:

Inferno Online I Stockholm skulle passa grymt bra till detta (samma plats som förre Sthlm träffen).

Inferno Online kan vi säkert göra någonting med igen framöver. Men jag gillar skarpt @trickeh2k idé om ett "riktigt" LAN i Stockholm! Tänker du dig något större evenemang eller något mindre i stil med de träffar vi haft hittills (30-40 pers)?

Skrivet av eXpander_:

Underbart, hojta till om du vill veta bra ölställen!

Will do! Om inte annat får du en ping när / om vi kör i Uppsala.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Inferno Online kan vi säkert göra någonting med igen framöver. Men jag gillar skarpt @trickeh2k idé om ett "riktigt" LAN i Stockholm! Tänker du dig något större evenemang eller något mindre i stil med de träffar vi haft hittills (30-40 pers)?
Will do! Om inte annat får du en ping när / om vi kör i Uppsala.

En "riktig" LAN skulle också vara nice, men lite mer komplicert xD. Hur mycket hade vi i förra träffen, för jag tror det är 'lagom'. Tänk också på att vissa folk kanske inte är sugna på att spela

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av iknight:

En "riktig" LAN skulle också vara nice, men lite mer komplicert xD. Hur mycket hade vi i förra träffen, för jag tror det är 'lagom'. Tänk också på att vissa folk kanske inte är sugna på att spela

Det ena behöver inte utesluta det andra. Olika aktiviteter passar olika människor, jag är exempelvis övertygad om att ses på en pub eller restaurang inte tilltalar alla på SweClockers.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Inferno Online kan vi säkert göra någonting med igen framöver. Men jag gillar skarpt @trickeh2k idé om ett "riktigt" LAN i Stockholm! Tänker du dig något större evenemang eller något mindre i stil med de träffar vi haft hittills (30-40 pers)?
Will do! Om inte annat får du en ping när / om vi kör i Uppsala.

30-40 är inte fy skam, går det att anordna något större är det givetvis kul men det kräver rätt stor planering och god framförhållning. Jag hade nöjt mig med något i mindre skala :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Haha, så det kan bli! Om @Dreijer bara svarat på mitt SMS innan vi somnade hade han fått tillbringa en natt på min soffa.
Enig! Vi får se vad som händer i #framtiden
Absolut! Jag passerar trots allt Uppsala två gånger varje dag.

Du, jag fick uppleva soluppgången på centralstationen i Gävle! Det var en upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Frågar du folk uppväxta i Stockholm finns ingenting norr om förorten Uppsala.

Jag vet iaf en som bor där. Han är väldigt snygg och smart!
Tror dock inte han kan komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

30-40 är inte fy skam, går det att anordna något större är det givetvis kul men det kräver rätt stor planering och god framförhållning. Jag hade nöjt mig med något i mindre skala :>

Äh, det funkar! Något mindre LAN vore skitskoj om vi kunde få till framöver. Liggunderlag, sovsäck, Billy's – rubbet!

Skrivet av Dreijer:

Du, jag fick uppleva soluppgången på centralstationen i Gävle! Det var en upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Sett så kanske vi ska se till att din bil blir inlåst i garaget nästa gång också.

Skrivet av maweric:

Jag vet iaf en som bor där. Han är väldigt snygg och smart!
Tror dock inte han kan komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Snygg OCH smart? Då måste han komma på träffen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Äh, det funkar! Något mindre LAN vore skitskoj om vi kunde få till framöver. Liggunderlag, sovsäck, Billy's – rubbet!
Sett så kanske vi ska se till att din bil blir inlåst i garaget nästa gång också.
Snygg OCH smart? Då måste han komma på träffen!

Personligen så vet jag inte om just liggunderlag och Billys smäller lika högt längre, man har ju blivit lite äldre och bekväm, haha. Men går ju alltid att kanske vidareutveckla det hela. När man behöver en spelpaus kanske det finns en ölhörna och ljugarbänk och Billys kanske åtminstone har uppgraderats till Dr.Oetkers fryspizzor ;>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Personligen så vet jag inte om just liggunderlag och Billys smäller lika högt längre, man har ju blivit lite äldre och bekväm, haha. Men går ju alltid att kanske vidareutveckla det hela. När man behöver en spelpaus kanske det finns en ölhörna och ljugarbänk och Billys kanske åtminstone har uppgraderats till Dr.Oetkers fryspizzor ;>

LAN låter kul, helt klart. Men då tar jag hellre in på ett hotell under natten och får mig en god natts sömn. Vi måste värna om våra gamla ryggar. Ack.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Nu är det väl ändå Skellefteå dom skall besöka?

Har hört från säkra källor att Norrbotten börjar norr om Stureplan. 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Va sägs om Malmö? 🙂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Campaigner:

Va sägs om Malmö? 🙂

Ryktet går...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner