Permalänk
Medlem

Surface Pro 2017 128 GB i5

Säljer min dator då den används för lite.

Köpt den 2 januari 2018. Garanti finns alltså kvar. Har originalkvitto på dator, tangentbord samt penna. Jag är den enda ägaren.

Datorn har alltså en i5, 128 GB hårddisk, 4GB ram m.m.

Jag tänker att vi startar med bud och ser var vi hamnar.

Jag bestämmer till vem, eller om, jag vill sälja osv.

Föredrar upphämtning.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

1500kr bjudet

Permalänk
Medlem

1600:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Sätt ett riktpris på datorn tycker jag. 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

@Edin1984: Har sålt en del här på SweC forum och alltid låtit köpare börja buda. Tycker att oavsett vad man som säljare vill ha för sina grejer är irrelevant, det är vad köparna vill betala för grejerna som bestämmer priset. Sen får man som säljare besluta att sälja eller inte.

MEN, att ge skambud är en annan sak. Jag behåller ju hellre grejerna än att sälja till ett pris som anses vara alldeles för lågt.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

@Edin1984: Har sålt en del här på SweC forum och alltid låtit köpare börja buda. Tycker att oavsett vad man som säljare vill ha för sina grejer är irrelevant, det är vad köparna vill betala för grejerna som bestämmer priset. Sen får man som säljare besluta att sälja eller inte.

MEN, att ge skambud är en annan sak. Jag behåller ju hellre grejerna än att sälja till ett pris som anses vara alldeles för lågt.

Jag förstår hur du tänker och jag håller med. Men tänk på att vissa personer (även jag) vet inte vad grejerna är värda begagnade. Just för att slippa ge skambud är ett riktpris att föredra. Sen är det är inte alltid att man får första budet ens nära sitt riktpris, men det är en annan femma. Själv är jag insatt i data komponenter och priset på dem, men allt med bärbart är svårt åtminstonde för mig att sätta pris på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

@Edin1984: Det är inte lätt, men jag tänker att det är bara att fortsätta buda på de redan lagda buden så tar vi det därifrån.

Har uppe annonsen några dagar, typ 3. Sen får jag kolla vad för bud som trillat in och beslutar efter det.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte förstöra något här men ett rimligt startbud i min värld ligger på runt 6000 och slutpriset bör hamna någon-några tusenlappar upp beroende på intresse.

Nypriset med cover ligger ju på runt 12k och normalt brukar surface ha ganska högt andrahandsvärde.

Jag drar till med ett bud, du får 4000
Vinner jag lägger jag ut den på ebay och tjänar lite pengar.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Bjuder 4200

Permalänk
Medlem

Bjuder 5500kr + frakt med blocketpaketet.

Permalänk
Medlem

Avslutar annonsen då buden jag fått in har varit för låga och behåller hellre datorn.
Tack för visat intresse och lycka till.

Mvh Kim

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |