Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Vad för moddnings-guider vill ni se?

Hej!

Som ni kanske vet så jobbar jag här på SweClockers med lite allt möjligt! Jag har gjort lite videos på temat datorbygge och kylning, nu vill jag göra mer innehåll kring ämnet moddning, vattenkylning och sånt relaterat. Efterlyser därför idéer på vad ni vill se för typer av guider. Det kan vara både stora och små guider, videos eller bara text.

Om det är något som ni själva är duktiga på och vill lära ut så kontakta mig gärna så kan vi försöka hitta på något också.

Så vad vill ni se för guider/tips&tricks? Något ni själva vill lära er eller som ni tycker vore intressant för läsarna? Shoot!

“Do you feel it? Do you feel the power of the dark side? The only real power! The only thing worth living for!”

-Darth Bane

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Frida:
Hade varit intressant med en genomgång av vad det finns för alternativ till kylarlösningar på Gpu:er

T.ex
Hur man går tillväga för byta till annan luftkylare,sluten vattenkylning eller custom vattenkylning på en gpu.
För och nackdelar med det olika samt vore det även kul att se en prestandajämnförelse.

Define Nano S\i5 9600k\Zotac 1080ti AMP!\MSI z390 mITX\
Corsair sf600 v2\16GB DDR4\Dark Rock 4\Win10pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2018

Jag hade velat lära mig mer om sleeving, målning/rätt typ av färg för olika jobb och kanske hur man bygger en egen LED-slinga?

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Ghettomods, alltid ghettomods.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2017

Hur man byter lysdioder på t.ex. Fractal Designs Pled.

ASUS Prime x299-A - 7800X@4.8Ghz + EK-FB ASUS PRIME X299 Nickel Monoblock - 32GB 3200Mhz - Vega 64 + EK-FC Radeon Vega - EKWB-Coolstream SE 240 - EKWB-Coolstream PE 360 - EK-XRES 140 Revo D5 PWM - Samsung Evo 850 500GB - Corsair RMx 850 - Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2017

@Frida: Jag har varit väldigt intresserad av hur väl Fractal designs Celsius serie faktiskt fungerar att expandera (något de marknadsför att de är), har dessutom funderat på om man kunde använda mer än en till att bygga en komplett-loop med två stycken i serie (med en extra reservoar).
I övrigt håller jag med om att toppen på listan är; Ghetto-mods

CPU: R7 1700 @3.8GHz | GPU: EVGA 1080 Ti SC Black Hybrid(2x SilentWings 3 Highspeed)(core: 1627 MHz, Mem: 11208 MHz) | MB: MSI X370 Gaming Pro Carbon| RAM: 2x8 GB G.Skill Ripjaws V @3200MHz CL14|Cooling: Fractal Design Celsius S24 (Corsair ML120)|PSU: EVGA Supernova G3 750W|SSD: Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 950 pro 512GB + Samsung 850 EVO 500GB + Intel DC S3510 480 GB + 850 EVO 2TB|HDD: WD Black 1TB|FANS: Corsair ML140 x2|CASE: Fractal Design Meshify C|RGB: 4x Phanteks Halo + LED-slinga + GPU-holder

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Bra förslag hittills!

Skrivet av Panzerfister:

Ghettomods, alltid ghettomods.

Man ska aldrig underskatta ghettomods.

Tänk om själva skaparen av denna kreation skulle kunna komma till vår studio och göra en genomkörare i hur man bygger en billig vattenkylning?

“Do you feel it? Do you feel the power of the dark side? The only real power! The only thing worth living for!”

-Darth Bane

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Frida:

Bra förslag hittills!

Man ska aldrig underskatta ghettomods.

Tänk om själva skaparen av denna kreation skulle kunna komma till vår studio och göra en genomkörare i hur man bygger en billig vattenkylning?

Hur den endast kan ha fått 3.9 i betyg är fan katastrof.

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005

Jag vill gärna se lite grundläggande som bas, hur börjar man? Kanske lite metodik i hur man tänker ut ett koncept och lägger upp det så inte folk fastnar i ett icke-problem? Hur löser man problem man råkar ut för? Stöd som finns, resurser med mera?

Kanske prata med lite olika duktiga byggare om hur de arbetar, vad de har för verktyg, hur de tänker och hanterar när de får problem.

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Lan:

Jag vill gärna se lite grundläggande som bas, hur börjar man? Kanske lite metodik i hur man tänker ut ett koncept och lägger upp det så inte folk fastnar i ett icke-problem? Hur löser man problem man råkar ut för? Stöd som finns, resurser med mera?

Kanske prata med lite olika duktiga byggare om hur de arbetar, vad de har för verktyg, hur de tänker och hanterar när de får problem.

Håller med ovanstående. Lite mer "hur kommer man in i det och hur gör de inbitna?".

Är personligen nyfiken på sleeving så lägger min röst där

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Lan:

Bra tips! Har märkt ofta att den största anledningen till att folk inte ger sig på moddning är att de inte riktigt vet hur de ska komma igång.

-Darth Bane

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Grundläggande speciellt hantering av aluminium.
Men gärna lite sleeving och kylarmoddning.

O sen skulle jag personligen vilja se om man kan modda en Tr4 kylare att funka på Hades Canyon Nuc.

Skickades från m.sweclockers.com

Regn är snö på sommarn.