Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Var letar ni begagnat?

Idag gjorde jag en sjukt bra deal. Kom över ett Asus z97i-plus (ITX) för 50 spänn.

Har gått i tankarna på att bygga en sekundär rigg som jag kan ha när jag pendlar mellan tjejens och min egen bostad, men aldrig riktigt kommit till skott eftersom jag vill att burken ska vara nästintill gratis. Bestämde att det här moderkortet ska få utgöra stommen i min framtida rigg. Jag behöver ingen superprestanda eftersom jag mest lär hooka upp den här till tvn och spela causual med handkontroll så jag tänker mig en cpu för typ 300 spänn, dvs lågt klockad i5a skulle räcka. Kollade runt lite här på marknaden och insåg ganska snabbt att det finns fler köpesannonser än säljes, och inte en enda som säljer haswell. Kollade både tradera och blocket och generellt sett är det svindyrt där?! :S
Jag menar, en haswell i5a som är låst presterar i krokarna pentium G5400 som ny kostar 600-700:-

Vad har hänt med marknaden här? Oftast när jag kollade in den förr så kryllade den av gamla sketna i5:or då folk vill uppgradera till i7 4770K för att kräma ur det sista av vad hög framerate heter ur sina system. Jag hade själv valt att gå den vägen om inte beggatpriserna låg nära vad en ny ryzen 5 2600 kostar vad gäller beggade i7:or.

Hur som helst... Ni som fortfarande letar begagnat... Var handlar ni från? Vilka internationella sajter säljer begagnade delar och skeppar till Sverige? Känner bara till amazon (uk) och ebay (uk) och utbudet där är rätt kasst.

Borde jag kolla efter xeon om jag vill fynda eller vad är det som gäller?

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010

Exklusivt tradera för jag hatar alla andra former av försäljning och då främst Facebook. Men som du säger så är Haswell dyrt där fortfarande, i7:orna kostar en bra bit över 1000kr. Xeon kan du komma undan billigare med, i synnerhet de med HT. Det bra är väl att DDR3-priserna rasat rätt kraftigt där de senaste månaderna.

Men annars är jag också nyfiken på detta. Själv hittar jag skoj saker i soprummet ibland. vOv

Skickades från m.sweclockers.com