Inställningar på Mobius Audeze

Permalänk
Medlem

Inställningar på Mobius Audeze

Hej!

Har ett par Mobius Audeze och har en fråga till er som har dessa.
Varje gång jag stänger av och på dem måste jag varje gång ställa in de inställningar jag satt, ex att 3D Audio ska vara av och vilken EQ jag har. Känns konstigt att ett par gaming lurar för 4.500:- inte ska kunna spara vilka inställningar du sätter på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Hej!

Har ett par Mobius Audeze och har en fråga till er som har dessa.
Varje gång jag stänger av och på dem måste jag varje gång ställa in de inställningar jag satt, ex att 3D Audio ska vara av och vilken EQ jag har. Känns konstigt att ett par gaming lurar för 4.500:- inte ska kunna spara vilka inställningar du sätter på dem.

Har själv beställt från par från Webhallen. Det ska gå att spara profiler vad jag läst i recensioner. Vet dock inte hur. Hur är ljudkvalitén i dom för övrigt?

Visa signatur

i5-13600K - Auros Z790 Master - Asus Strix 4090 OC
32GB G.Skill Trident Z5 DDR5-6400 BK C32 - LG C2 42 - Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD
500GB / 2TB - Audeze LCD-GX - Burson Playmate - Blue Microphones Yeti X - Logitech PRO X Superlight 2 - Asus Rog Azoth

Permalänk
Medlem
Skrivet av andbri:

Har själv beställt från par från Webhallen. Det ska gå att spara profiler vad jag läst i recensioner. Vet dock inte hur. Hur är ljudkvalitén i dom för övrigt?

Jasså okej det ska gå alltså, hmm får gräva vidare i det.
Ljud är ju alltid svårt för det beror ju på så mycket, men för mig är dem tveklöst de bästa gaminghörlurarna jag testat. För du har ett sådant brett ljudspektrum. Man hör varje liten detalj utan att basen blir mindre för det. Är svårt att förklara, men jag grantera att du blir nöjd! 3D headtracking fungerar riktigt bra men jag ser ingen användning för det i "vanliga" spel. Dock måste jag säga att dem lyfter VR:en till en ny nivå

Permalänk
Medlem

@andbri har du fått ditt headset? För jag lyckas inte hitta hur man sparar sin ljudprofil