Någon som har testat Vimla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Tufft halvår för Vimla när man först begränsade sparad surf till 12 månader och nu halverar månadens surfmängd. Trots ramaskri från användarna så driver man på och hävdar att det är en fantastisk förbättring. Litar inte ett dugg på Vimla och väntar bara på att rabatten för värvade medlemmar tas bort.

Vi får se, Vimla är ju inget etablerat företag med fast kundkrets som Telia. Jag hade Telia i många år för att det funkade, och jag kände mig trygg med dem. Börja Vimla dra in för mycket är de helt plötsligt inte bästa budgetoperatören längre, vilket leder till att jag och troligtvis majoriteten av kunderna byter till nåt billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebez:

Fick precis mail:

Ditt gamla abonnemang:
4 GB + 60 samtal & 600 mess 100 kr/mån
Ditt nya abonnemang:
2 GB + Fria samtal & mess 100 kr/mån

tråkigt. men fortfarande ett bra abonnemang.

Dock fick man ju 24gb extra surf insatt vilket var schysst. Det kommer dock hinna försvinna innan jag kan utnyttja det haha.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Vi får se, Vimla är ju inget etablerat företag med fast kundkrets som Telia. Jag hade Telia i många år för att det funkade, och jag kände mig trygg med dem. Börja Vimla dra in för mycket är de helt plötsligt inte bästa budgetoperatören längre, vilket leder till att jag och troligtvis majoriteten av kunderna byter till nåt billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är alltid så att uppstickare håller lägre priser för att kapa marknadsandelar för att sedan höja priserna när de etablerat sig i förhoppning om att det är för jobbigt för kunder att byta. Vi som är prismedvetna byter bara tjänst utan att blinka och vandrar vidare till näste lågprisalternativ men många orkar nog inte ens bry sig om ev. försämringar och jag tror snarare att majoriteten av kunderna faktiskt stannar kvar, åtminstone ett tag.

När det gäller mobiltelefoni finns det dock även en del andra faktorer som täckning, kundtjänst m.m. som spelar in och jag skulle personligen aldrig byta till 3/Hallon då flera personer i min omgivning är otroligt missnöjda men det är naturligtvis väldigt individuellt och beror på var man bor osv.

Baserat på dagens priser för mobiltelefoni så är samtal och SMS i stort sett gratis så att de 'bjuder' på fria samtal och SMS låter nog bra för många även om det är en minimal utgift för operatören.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt men om fria EU-romingen förblir kvar så stannar jag. Studenter och minderåriga får dock behålla 6GB samt får nu fria samtal och SMS i och med denna ändring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebez:

Fick precis mail:

Ditt gamla abonnemang:
4 GB + 60 samtal & 600 mess 100 kr/mån
Ditt nya abonnemang:
2 GB + Fria samtal & mess 100 kr/mån

tråkigt. men fortfarande ett bra abonnemang.

VTF jag fick precis detta:
Ditt gamla abonnemang:
3 GB + Fria samtal & mess 100 kr/mån
Ditt nya abonnemang:
6 GB + Fria samtal & mess 100 kr/mån

Har studentabonnemang. Rekommenderar verkligen att ni "utnyttjar" era mor/farföräldrar för de får också en bättre deal eftersom de är seniorer. Gäller även barn under 18år och studenter.
Jag pluggar på högskola (deltid) och jobbar.

Känns sjukt att de försämrar för vanliga och förbättrar för studenterna!

Permalänk

Jag fick detta så jag är nöjd iallafall!

Ditt gamla abonnemang:
6 GB + 60 samtal & 600 mess 100 kr/mån
Ditt nya abonnemang:
6 GB + Fria samtal & mess 100 kr/mån

Förstår dock irritationen över att 4gb försvann för "vanliga" användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag fick detta så jag är nöjd iallafall!

Ditt gamla abonnemang:
6 GB + 60 samtal & 600 mess 100 kr/mån
Ditt nya abonnemang:
6 GB + Fria samtal & mess 100 kr/mån

Förstår dock irritationen över att 4gb försvann för "vanliga" användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Yup, men får trots allt 3 gånger mindre för pengarna jämfört med studenterna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Så otroligt klantigt av dom. Hade dom bytt till dessa priser när dom ändrade abonnemangen tidigare i år hade ingen klagat. Men att först sänka priserna för att sen höja dom några månader senare är ju som att be om arga kunder.

Permalänk
Medlem

Värdelös ny prisplan i min mening. 4 GB i månaden plus 60 samtal/600 sms, mms var perfekt för 100 kr/mån (eller 80 för mig, som tipsat 2 st). Nu blev det 2 GB i månaden igen och fria sms och samtal.
Dåligt. Jag som väldigt sällan ringer/smsar, iallafall inte så ofta att jag behöver fritt antal.
Nu är nästa nivå från 2GB, 6 GB?! 60 spänn extra.
Blir sämre för var dag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

För er som vill verkar Hallon ha något erbjudande för Kundkraft-kunder men verkar som att alla kan ta del av det. https://www.hallon.se/partner/kundkraft?utm_source=0210_kundk...

6GB månad, fria samtal/SMS + 50GB för 99kr för er som vill.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Värdelös ny prisplan i min mening. 4 GB i månaden plus 60 samtal/600 sms, mms var perfekt för 100 kr/mån (eller 80 för mig, som tipsat 2 st). Nu blev det 2 GB i månaden igen och fria sms och samtal.
Dåligt. Jag som väldigt sällan ringer/smsar, iallafall inte så ofta att jag behöver fritt antal.
Nu är nästa nivå från 2GB, 6 GB?! 60 spänn extra.
Blir sämre för var dag.

Jag förstår dig men tycker ändå att du överdriver problemet. Om man har 2GB-abonnemanget och uppgraderar till 50GB en månad per år får man 6GB surf för 27kr extra per månad jämfört med tidigare.

Det är alltid tråkigt med prishöjningar men vissa här verkar tro att det är någon slags icke-vinstdrivande organisation. Nya aktörer försöker alltid värva kunder genom att hålla ibland orimligt låga priser som de rent av går back på för att gradvis kunna höja priserna.

Det kommer garanterat att komma fler prishöjningar men än så länge tycker jag fortfarande att det är väldigt prisvärt och tycker som sagt att man bör ha en lite nyanserad bild av det hela. Se det som att månadsavgiften höjs med 27kr och att du i gengäld får 2GB extra surf per månad samt även fria samtal. Låter det lika hemskt?

Edit: Med din rabatt blir skillnaden till och med 18kr/månad. Eftersom man tydligen fick 24GB surf i kompensation för prishöjningarna påverkas man inte alls av detta förrän år två och utslaget över denna tid är prisskillnaden 9kr/månad. Vad fan får man för 9kr?

Finns det någon annan aktör som kan matcha Vimlas pris och täckning? Den enda jag känner till är Hallon/3 som väldigt många verkar vara missnöjda med och ett fåtal minimala aktörer som man aldrig har hört talas om och som har exakt samma strategi, dvs. låga priser i början för att sno åt sig marknadsandelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Det blev mycket bättre för mig. Från början hade jag 7 Gb och fria samtal och sms, för 250 kr/månad (+halva priset i tre månader). Sen uppgraderade de till 10 GB, men bibehöll priset. Och nu ökade de till 15 Gb och sänkte priset till 210 kr/månad.

Permalänk
Medlem

Bra att ha till VM som nu pågår:

6 GB data per månad
61.82 GB kvar
Fria samtal 26 samtal ringda
Fria SMS & MMS 31 SMS / MMS skickade

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har kört Vimla nästan ett år. Endast haft ett problem. Nån dag sen det ej funkade nån timma.

**bort//mod**

Skickades från m.sweclockers.com

Rensade §9//Mod
Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Angående ändringen så vettekatten hur folk drabbas då jag har då kvar samma VIP abonnemang som tidigare så dom verkar det inte bli nån ändring på.

@Campaigner Nån dag sedan berodde på att hela Telenors mobilnätverk brakade åt skogen i stora delar av landet. Sånt kan man leva med, lite nertid får man alltid räkna med.

Har själv kört med Vimla nu i något år, har fungerat ovanför förväntningar. Jag har varit i princip överallt i lappländska skogarna och ofta mot all förvåning har jag ofta haft 4G täckning.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Cr0wN:

Alla abonnemang inkl. de minsta fungerar i EU, så du måste inte uppgradera om det var därför du tänkte göra det. Mer info finns här: http://vimla.se/eu

Skrivet av n3crosis:

Har de infört det? Vet att det stått att de planerar men de hade inte infört det den 6/6 iallafall. Familjen kom nämligen hem från en vecka i Grekland och det fungerade perfekt där.

Från hemsidan: Tills vidare kommer du kunna använda ditt Vimla-abonnemang inom EU oavsett vilken nivå du har på surf, samtal eller meddelanden (Du behöver fortfarande ha utlands- och betalsamtal aktiverat). I framtiden kommer du behöva ha en högre abonnemangsnivå än den lägsta (med ordinarie pris 100 kr/mån) för att kunna roama, men vi hör av oss senast 30 dagar innan du behöver uppgradera.

Skrivet av Cenorida:

Svar nej, Vimla valde att backa från den spärren efter kritik. Befinner mig i London just nu med billigaste abonnemanget hos Vimla och funkar felfritt med SMS, Samtal och Surf med fri roaming. Man får dock bara använda upp till 10GB i EU per månad. Sådan begränsning finns dock hos de flesta operatörer.

Huruvida Vimla tänker försöka igen i framtiden låter jag vara osagt. Personligen tänker jag dock inte byta abonnemang från den dagen de faktiskt har infört spärren.

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har varit i kontakt med chatten och kan bekräfta att det går bra att vara utomlands med samtliga abonnemang, förutsatt att man har igång utlandssamtalen.

Tänkte lämna en kommentar på detta gällande Utlandsfunktionalitet. Jag har varit borta i Grekland i ca en vecka och anlände i Grekland en lördag.

Jag hade aktiverat utlandssamtal i god tid veckan innan genom mobilappen och den hade bekräftat att funktionen var aktiverad.
Det visade sig inte stämma utan om man startade om appen så var funktionen av stängd. Samma sak om man tittade med webbläsare på "mitt Vimla".

På hemsidan gick det inte aktivera funktionen då knappen var "utgråad". Jag fick vänta till Måndagen innan jag kunde chatta med Vimla och få hjälp.

Det visade sig att mitt abonnemang inte var kopplat mot mitt personnummer, varför vet jag inte men det var orsaken till att det inte gick att aktivera. Hade jag använt hemsidan istället för Appen så hade det varit uppenbart att det inte var aktiverat innan jag åkt.

Vi registrerade mitt personnummer på abonnemanget genom att Vimla skickade ut ett digitalt avtal som signerades med mobilt bankID. Detta löstes på ca 20-25 minuter av chatten och felbeskrivning tills dess jag kunde aktivera funktionen på mina sidor.

Sedan fick jag en snabb instruktion på chatten att manuellt ansluta mot operatör i Grekland för att få igång internet och mobiltjänster omgående istället för att systemet skulle batchköra detta. Batch-körningen görs ett par gånger per dag och kan dröja upp till 48 timmar innan grejerna är aktiverade.

Stökigt men rätt bra början på semester då varken jag eller Sambon hade med oss mobilerna när vi var ute på upptäcktsfärder första två dagarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tänkte lämna en kommentar på detta gällande Utlandsfunktionalitet. Jag har varit borta i Grekland i ca en vecka och anlände i Grekland en lördag.

Jag hade aktiverat utlandssamtal i god tid veckan innan genom mobilappen och den hade bekräftat att funktionen var aktiverad.
Det visade sig inte stämma utan om man startade om appen så var funktionen av stängd. Samma sak om man tittade med webbläsare på "mitt Vimla".

På hemsidan gick det inte aktivera funktionen då knappen var "utgråad". Jag fick vänta till Måndagen innan jag kunde chatta med Vimla och få hjälp.

Det visade sig att mitt abonnemang inte var kopplat mot mitt personnummer, varför vet jag inte men det var orsaken till att det inte gick att aktivera. Hade jag använt hemsidan istället för Appen så hade det varit uppenbart att det inte var aktiverat innan jag åkt.

Vi registrerade mitt personnummer på abonnemanget genom att Vimla skickade ut ett digitalt avtal som signerades med mobilt bankID. Detta löstes på ca 20-25 minuter av chatten och felbeskrivning tills dess jag kunde aktivera funktionen på mina sidor.

Sedan fick jag en snabb instruktion på chatten att manuellt ansluta mot operatör i Grekland för att få igång internet och mobiltjänster omgående istället för att systemet skulle batchköra detta. Batch-körningen görs ett par gånger per dag och kan dröja upp till 48 timmar innan grejerna är aktiverade.

Stökigt men rätt bra början på semester då varken jag eller Sambon hade med oss mobilerna när vi var ute på upptäcktsfärder första två dagarna.

Märkligt att det ens går att skaffa abonnemang utan personnummer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Cenorida:

Märkligt att det ens går att skaffa abonnemang utan personnummer.

Det var lite det jag tänkte med. Jag är nog helt hundra på att jag har matat in mitt personnummer. Det är ett krav på om man vill beställa vimla i dagsläget nämligen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har Vimla.Tycker det är billigt och bra. Kan bli jätte billigt om du lyckats tipsa kompisar.
Ju mer du lyckats tipsa så blir din månadskostnad billigare så länge den du har tipsat och du själv har vimla. Om du har en månadskostnad på 100 kr ,och om du tipsar 5 st så blir din månadskostnad 50 kr hela tiden så länge alla stannar kvar i vimla. **Bort/mod**

Affiliate-länk
Permalänk

Nytt simkort behöver man nu också.

Lyckas hitta info varför och det är för man ska kunna betala med SMS (med mer pengar än 10kr).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vimla är bra! Jag skaffade det för några år sedan när de hade ett galet bra erbjudande:
90kr/månad (100-10 för att jag tipsat en kompis) för obegränsade samtal och sms samt 10 GB/månad.

Idag fick jag även ett mail där de ger mig 15GB / månad istället för samma pris eller 6 GB för 60 kr/mån.

Utöver detta är det bra täckning, och har enbart positiva erfarenheter från de gånger jag behövt kontakta supporten!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Inte samma pris
VIP
6 GB + fria samtal & meddelanden = 60 kr/mån
15 G+ fria samtal & meddelanden = 110 kr/mån
50 GB + fria samtal & meddelanden = 220 kr/mån
100 GB + fria samtal & meddelanden = 250 kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Inte samma pris
VIP
6 GB + fria samtal & meddelanden = 60 kr/mån
15 G+ fria samtal & meddelanden = 110 kr/mån
50 GB + fria samtal & meddelanden = 220 kr/mån
100 GB + fria samtal & meddelanden = 250 kr/mån

Aah, du har rätt. Men men fortfarande bra pris.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Gäller de priserna bara utvalda personer? Vore trevligt att kunna sänka månadsavgiften till 60 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Vore trevligt att kunna sänka månadsavgiften till 60 kr.

Då får du värva fler personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Gäller de priserna bara utvalda personer? Vore trevligt att kunna sänka månadsavgiften till 60 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är som tidigare skrivits "VIP"-priser. Vet ej om de fortfarande går att få tillgång till, men jag fick det vid Vimlas uppstart

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nytt simkort behöver man nu också.

Lyckas hitta info varför och det är för man ska kunna betala med SMS (med mer pengar än 10kr).

https://support.vimla.se/articles/article/vanliga-fragor-om-v...

"Vad blir bättre med Vimla 2.0?

Vår nya plattform ger oss förutsättningar att skapa helt nya tjänster för ditt mobilabonnemang. En direkt förbättring är t.ex. att du får datatrafik uppdaterad i nästan realtid på mitt vimla / appen. Den främsta anledningen till att vi går över till Vimla 2.0 är dock att kunna ge dig en bättre och häftigare upplevelse av vad en mobiloperatör kan erbjuda.

Vi kommer också snabbare kunna lansera nya teknologier, såsom VoLTE, wi-fi calling och e-sim."

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

https://support.vimla.se/articles/article/vanliga-fragor-om-v...

"Vad blir bättre med Vimla 2.0?

Vår nya plattform ger oss förutsättningar att skapa helt nya tjänster för ditt mobilabonnemang. En direkt förbättring är t.ex. att du får datatrafik uppdaterad i nästan realtid på mitt vimla / appen. Den främsta anledningen till att vi går över till Vimla 2.0 är dock att kunna ge dig en bättre och häftigare upplevelse av vad en mobiloperatör kan erbjuda.

Vi kommer också snabbare kunna lansera nya teknologier, såsom VoLTE, wi-fi calling och e-sim."

Med tanke på att absolut inget alls har hänt på flera år, så ska man nog inte hoppas för mycket på Vimla.

Jo, förresten, något har hänt; De har tagit bort roaming på en mängd länder bl.a. Tyskland.

Som jag ser det, bygger hela deras existens på tipsrabatter. Utan dessa skulle ingen stanna kvar i deras amatörmässiga lekstuga. Telenor borde lägga ner hela detta projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

https://support.vimla.se/articles/article/vanliga-fragor-om-v...

"Vad blir bättre med Vimla 2.0?

Vår nya plattform ger oss förutsättningar att skapa helt nya tjänster för ditt mobilabonnemang. En direkt förbättring är t.ex. att du får datatrafik uppdaterad i nästan realtid på mitt vimla / appen. Den främsta anledningen till att vi går över till Vimla 2.0 är dock att kunna ge dig en bättre och häftigare upplevelse av vad en mobiloperatör kan erbjuda.

Vi kommer också snabbare kunna lansera nya teknologier, såsom VoLTE, wi-fi calling och e-sim."

Men har nuvarande kort inte redn VoLTE? Jag brukar få den symbolen när jag ringer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Men har nuvarande kort inte redn VoLTE? Jag brukar få den symbolen när jag ringer...

Dear har inte lanserat VoLTE officiellt för Vimla. Bara den dyra delen av Telenor, alltså om man har Telenor istället för Vimla (ja jag vet att Vimla är en del av Telenor)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig