Permalänk
Medlem

DriverBooster

Hej!
Jag är tillbaka och precis installerat om windows.
Kan jag använda iobit driver booster utan problem för att uppdatera drivrutiner?
https://www.iobit.com/sv/driver-booster.php

Det gör ingen skada väll? Isåfall tror jag det skapades en automatisk återställningspunkt.
jag skulle gärna vilja ha förklarat vad det är för drivrutiner programmet ladder ner. här är efter sökning

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

12 utgångna drivrutiner

Bildskärmar
- Allmän icke-PnP-bildskärm
- Möss och andra pekdon, HID-kompatibel mus
- Systemenheter PCI-to-PCI Bridge
- Systemenheter PCI-to-PCI Bridge
- Systemenheter PCI standard ISA bridge
- Systemenheter PCI-to-PCI Bridge
- Systemenheter Intel(R) PMC - A2A1
- Systemenheter PCI-to-PCI Brigde
- Systemenheter Intel(R) SMBUS - A2A3
- Systemenheter Intel(R) Management Engine Interface
- Systemenheter PCI-to-PCI Bridge
- Systemenheter PCI-to-PCI Bridge

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ingen aning om vad såna där program laddar ner åt dig. Om det inte är något speciellt du är ute efter så tycker jag du ska skippa det, och är det det så laddar du ner det själv. Annars gör Windows 10 faktiskt ett väldigt bra jobb på att leta upp drivrutiner åt dig.

Permalänk
Medlem

Kör med Driver Booster sedan ett år tillbaka och det är stabilt.

*Edit* Är nog strax två år, köpte licens igen just för att jag upplever det som stabilt och det drar hem aktuella drivrutiner.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Ye. Nej jag gör en återställning och slutar med driverbooster
Om ingen kan säga några väsentliga driveruppdateringar i listan som jag skulle behöva

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

@odjur: Nä, jag kan inte säga att någon specifik drivare i listan är ett måste via detta program. Det installeras ofta ändå.

Att jag kör programmet är för att det är smidigt vid ominstallationer och att det håller koll på aktuella drivare.
Var lite tveksam i början, men det har faktiskt funkat riktigt riktigt bra för mig under ett par år.
Mest en bekvämlighet mer än något annat.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Har och använder driver booster senaste 2 åren kanske tom 3, länge är det i alla fall, på alla mina 3 maskiner.
Enkelt och smidigt,
kör visserligen bara gratisversionen, då jag är nöjd med den.
och så vitt jag vet har den inte stuckit mig i ryggen.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag har hört om det programmet tidigare och är alltid misstänksam mot dessa nytto program. Som redsan har sagts vet man inte vad man får in för skräp när man låter det ladda ner saker. Låt windows sköta det istället eller ladda ner manuellt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova