Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Viaplay: Erbjudandet gäller t.o.m 4/11 2018 och dig som tidigare varit kund hos Viaplay. Du betalar 36 kr/mån dina 3 första månader (219 kr rabatt), därefter löper ditt abonnemang vidare för 109 kr/månad. Viaplay har ingen bindningstid och du kan när som helst säga upp ditt abonnemang.

Kod: 3FOR1GIFT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Asus ZenPad 3s fyndet är rent skit! En padda som aldrig kommer få någon uppdatering igen, Nougat är max den kommer få och kör på en Mediatek cpu.

En av orsakerna till att jag endast kör plattor från Apple och Microsoft. De har alla fått uppdateringar även fast de varit fem år eller mer. Klasskillnad i support jämfört med hur det ser ut ibland Googles kunder.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Asus ZenPad 3s fyndet är rent skit! En padda som aldrig kommer få någon uppdatering igen, Nougat är max den kommer få och kör på en Mediatek cpu.

Jag har en som jag är nöjd med. Den kan ibland låsa sig, men kanske löser sig med en återställning. I övrigt har jag inte särskilt mycket att anmärka på. Kanske hade önskat lite bättre batteritid dock.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

jag verkar ha fått exakt samma disk baserat på modelnummret: WD80EZAZ-11TDBA0
Resten fick jag inte ut av crystal disk info. Ingen cache mängd eller nåt sånt.
Nu återstår för mig att ta reda på exakt om denna kommer motsvara mina WD RED så det inte saktar ner min RAID helt. Men som det låter på er så är dessa white labels i stort sett identiska som WD RED fast utan TLER och med 3.3v problemet.
Har inte hittat hur man sätter på TLER per auto i en synology NAS än men det bör ju hittas lätt.

Min vara också så.. rev ut den och håller på att använda den för backup..

Löste 3.3 genom att använda en molex till sata allt klart.

Hastigheten, kan kolla detta, men det kommer inte fungera i äldre sata backplanes etc.

Dela gärna med Er om info, men för det priset, tänker jag inte klaga, verkar knäpptyst, och snabbare än mina 4 år gamla diskar.

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Viaplay: Erbjudandet gäller t.o.m 4/11 2018 och dig som tidigare varit kund hos Viaplay. Du betalar 36 kr/mån dina 3 första månader (219 kr rabatt), därefter löper ditt abonnemang vidare för 109 kr/månad. Viaplay har ingen bindningstid och du kan när som helst säga upp ditt abonnemang.

Kod: 3FOR1GIFT

Vilket paket får man?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christiaan:

Vilket paket får man?

Gissa en gång 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Vilket paket får man?

Filmer & serier 🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

jag verkar ha fått exakt samma disk baserat på modelnummret: WD80EZAZ-11TDBA0
Resten fick jag inte ut av crystal disk info. Ingen cache mängd eller nåt sånt.
Nu återstår för mig att ta reda på exakt om denna kommer motsvara mina WD RED så det inte saktar ner min RAID helt. Men som det låter på er så är dessa white labels i stort sett identiska som WD RED fast utan TLER och med 3.3v problemet.
Har inte hittat hur man sätter på TLER per auto i en synology NAS än men det bör ju hittas lätt.

Hittade detta:

"The responses I received from Synology, QNAP, NETGEAR and Buffalo all indicated that their NAS RAID controllers don't depend on or even listen to TLER, CCTL, ERC or any other similar error recovery signal from their drives. Instead, their software RAID controllers have their own criteria for drive timeouts, retries and when a drive is finally marked bad."

https://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-features/31202-should...

Verkar inte som om Synology, QNAP, Netgear och Buffalo använder eller bryr sig om TLER utan har egna lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abn:

Hittade detta:

"The responses I received from Synology, QNAP, NETGEAR and Buffalo all indicated that their NAS RAID controllers don't depend on or even listen to TLER, CCTL, ERC or any other similar error recovery signal from their drives. Instead, their software RAID controllers have their own criteria for drive timeouts, retries and when a drive is finally marked bad."

https://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-features/31202-should...

Verkar inte som om Synology, QNAP, Netgear och Buffalo använder eller bryr sig om TLER utan har egna lösningar.

Jag såg det med men bara på ett ställe . Överallt annars jag läst är att tler är viktigt oavsett plattform. Ingen annan har nämnt det där mer än den källan och den är flera år gammal! 8 år gammal.
Jag hade inte gått på den alls

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag såg det med men bara på ett ställe . Överallt annars jag läst är att tler är viktigt oavsett plattform. Ingen annan har nämnt det där mer än den källan och den är flera år gammal! 8 år gammal.

Men betyder det att dessa diskar som inte har tler inte är att rekommendera i tex raid?
Om man har det i datorn kontra i en synology så är det något man borde tänka på ?
Jag tänkte ha den i en vanlig pc och köra det mer som en förvaring för egen del... tänker jag fel?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

För er som missade Sennheiser HD599 för 1111:- hos CDON för några dagar sen får en ny chans. Samma pris, samma butik

Äh, redan slut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Filmer & serier 🙂

Tänkte att det även ingick sportpaketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Tänkte att det även ingick sportpaketet

Det hade varit för bra 🙃

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/285403-ASUS-ROG-Swift-PG...
2000 kronor billigare för kanske dagens bästa skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

Men betyder det att dessa diskar som inte har tler inte är att rekommendera i tex raid?
Om man har det i datorn kontra i en synology så är det något man borde tänka på ?
Jag tänkte ha den i en vanlig pc och köra det mer som en förvaring för egen del... tänker jag fel?

Jag frågade exakt samma frågor här i denna tråden för 1-2 sidor sedan och fick några svar plus att jag efterforskade några timmar på nätet själv. Är alltså ingen expert men detta är hur jag sammanfattat det för mig själv:
Ska du inte ha diskarna i RAID spelar det ingen som helst roll. Ska du använda de i RAID så spelar det roll.
Men TLER går att sätta på manuellt men nackdelen är att du måste aktivera det på disken vid varje uppstart, den behåller alltså inte TLER efter du stängt av datorn/disken.
Detta kan tydligen lösas med uppstartningsskript som då kommer aktivera TLER på disken vid varje uppstart av systemet men jag har inte mer info om exakt hur man utför detta. Men denna info bör finnas vid googlingar. Finns flera trådar om detta på reddit.

Jag har nöjt mig med resultaten av min efterforskning att TLER inte är ett massivt problem då det går att lösa ändå och att allt annat verkar vara i stort sett samma lika som vilken annan disk som helst, förutom ett problem med att vissa diskar inte kan boota ordentligt om de kopplas rätt in i nätagget med sata ström. Då behöver man modifiera lite eller använda någon slags molex-->sata adapter istället.

Ska du använda disken i sitt orginalutförande i chassit och utan RAID så har du absolut inget att oroa dig över. Bara tuta o köra.
Ska du ta ut disken ur chassit och sätta internt i datorn så behöver du troligen lösa det strömproblemet jag nämnde.
Ska du ta ut den och sätta den internt i datorn OCH köra den i RAID så fixar du ström och automatiskt TLER script.

Thats it

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Tack! Det är nog bra i sådana fall!

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Medlem

@Megaviking: Deras TLC-NAND är inte så snabbt men en helt ok disk så länge man inte gör stora sekventiella skrivningar. Dock så ska man komma ihåg att det är ett bra märke och inte nåt konstigt no-name-brand så det kan ju vara värt något och bra pris.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Jag köpte två stycken 3+3-paket i två olika köp med samma betalsätt. Gick bra.

Skrivet av Samegubben:
Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

https://www.webhallen.com/se/product/246162-Battlefield-1-CE-...

BF 1 collectors edition på webbis för 399:-

Billigaste på prisjakt 799

Vill påpeka här att spelet inte ingår ifall någon missat det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Red Dead Redemption 2 549:- PS4 & Xbone, inkl frakt
Billigast på prisjakt 579 (PS4) 584 (Xbone)
https://www.elgiganten.se/cms/red-dead-redemption2/red-dead-r...

Är det verkligen ett fynd med 30:- rabatt..?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pandana:

Kanske bara jag som läser fel, men följer det verkligen med några spel i den här dealen. Hänvisar dom inte bara till två releaser du får spela med de 3mån game pass som följer med?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

@Dunder: Varför betala mer om man inte behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Kanske bara jag som läser fel, men följer det verkligen med några spel i den här dealen. Hänvisar dom inte bara till två releaser du får spela med de 3mån game pass som följer med?

”Just nu medföljer Red Dead Redemption 2 (XOne) och Call of Duty: Black Ops 4 (XOne) när du köper denna produkt”

Samt att de länkar till de två produkterna som nämns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Just nu medföljer Red Dead Redemption 2 (XOne) och Call of Duty: Black Ops 4 (XOne) när du köper denna produkt,
Spelen läggs automatiskt till i din varukorg utan kostnad när du lägger XONEX1TB i din varukorg!

Förövrigt synd att ingen butik fått till något bra erbjudande på RDR2 + PS4 Pro. Blir väl att vänta till Black Friday antar jag...

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Blixa_Bargeld:

@DunderKlumpen: Varför betala mer om man inte behöver?

Har inget med saken att göra. Det är en fyndtråd.

För övrigt är det fel, samma pris finns på NoN.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

Måste vara inloggad

MICROSOFT Xbox One S 1TB inkl. 2 kontroller + Red Dead Redemption 2, Halo 5 och Gears of War Ult. Ed
Pris: 2890:-

Länk

Lyckas inte få till det priset även om jag är inloggad, gällde det enbart i helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Fyndvara med full garanti.

Palit Geforce GTX1080 8GB Dual OC 4 990:-

MSI GeForce GTX1080 Ti 11 GB med TWIN FROZR VI 6 790:-

KFA2 Geforce GTX1080Ti EXOC White 11GB 6 990:-

KFA2 Geforce GTX1080Ti EX OC 11GB 7 490:-

https://www.dustinhome.se/product/5010976147/geforce-gtx-1060...

ASUS Geforce GTX 1060 Dual 6GB DEMO 2 579 kr

Tack för tipset. Slog till på 1080Ti för 6790kr

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C