Permalänk

Wifi krånglar hela tiden.

Fick fiber för ett år sedan.
Samtidigt fick vi en ny router netgear ac1200.

TV är kopplad direkt till fiber uttaget och funkar kanon. Alltså tv och internet i tv funkar.

Men mobilerna och datorn är ett skämt.
Alltid ett. ! Framför wifi logga och man måste oftast stänga av wifi för att ladda ner en app.
Wifi funkar kanske 3 gånger av 10.

Jag har uppdaterat routern utan resultat.
Jag har loggat in i routern men förstår knappt något.

Tips?

Permalänk
Medlem

Köp en ny router. Jag gjorde mig nyligen av med en gammal Asus router, sedan dess fungerar allt som väntat. Den hade helt enkelt börjat ge upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Har inget råd för att lösa själva WiFi från routern men personligen köpte jag ett mesh nätverk (Google WiFi) för att få bättre WiFi än det jag kunde få ut ur mitt gamla kabelmodem.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur det är kopplat, Är både router och TV kopplade direkt till fibern?
Det är inte så att du måste koppla routern mot fibern, och där ifrån koppla till TV-boxen?

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Skrivet av maskeradmannen:

Vet inte riktigt hur det är kopplat, Är både router och TV kopplade direkt till fibern?
Det är inte så att du måste koppla routern mot fibern, och där ifrån koppla till TV-boxen?

I väggen där fibern kommer. Går en kabel till tv \ boxen och ett uttag till routern.

Skickades från m.sweclockers.com