Vilket märke har du varit besviken över, poll

Permalänk
Medlem

Vilket märke har du varit besviken över, poll

När man köper något så brukar man ha vissa förväntningar gällande vilken nivå av kvalité man kommer få.
Det jag undrar är från vilket företag har ni köpt något där produkten helt enkelt inte levt upp till era förväntningar. Det kan vara saker som att det lät mer än du trodde eller att hållbarheten eller prestandan var sämre än du trodde, bråkiga drivrutiner etc.
Enda kravet är att du röstar efter personlig erfarenhet på en faktiskt produkt som du äger eller har ägt.
Saknar ni några företag/märken så säg till så ska jag se ifall jag kan lägga till de.

Huwaei och Nvidia tillagt, ni får ha överseende ifall det påverkar resultatet en aning när jag redigerar in fler val i efterhand utifall personer har lagt sin röst redan på annat märke.

Fler tillagt, så allt under "Något annat" är tillagt efter pollens start

En röst per person, har ni flera och välja på så får ni välja det företag som ni har varit mest besviken på.

Permalänk
Medlem

Går det att göra svarsalternativen till flerval?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Går det att göra svarsalternativen till flerval?

Jag tänker som så att du får rösta efter din största besvikelse

Permalänk
Medlem

Kvaliteten på den smart-TV-funktion som finns i min Philips 55-tummare (5+ år gammal) är heeeeelt värdelös!
(Model.no: 55PFL6678S/12)

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Hedersmedlem

Mobiltelefonen Honor 8 (tillverkad av Huawei).

Köpte den för att Huawei varit snabba på uppdateringar rent historiskt. Skitnöjd i början.

Men Oreo dröjde, dröjde, och kom aldrig till telefonen. Efter knappt 2 år räcker inte batteriet ens genom en hel dag. Inte bara jag som råkat ut för detta, även min fru och en kollega som köpte samma telefon samtidigt får samma problem. Glas-baksida som bara går sönder helt i onödan. Dålig tillgång på reservdelar och sämst servicemöjligheter.

Blev en Nokia 7 Plus den här gången. Ska se om jag blir mer nöjd...

Permalänk
Medlem

NVidia.

Visa signatur

i7 7700K | Gigabyte Z270 | 16gb DDR4 | GTX1070 | Samsung EVO 960 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Mobiltelefonen Honor 8 (tillverkad av Huawei).

Köpte den för att Huawei varit snabba på uppdateringar rent historiskt. Skitnöjd i början.

Men Oreo dröjde, dröjde, och kom aldrig till telefonen. Efter knappt 2 år räcker inte batteriet ens genom en hel dag. Inte bara jag som råkat ut för detta, även min fru och en kollega som köpte samma telefon samtidigt får samma problem. Glas-baksida som bara går sönder helt i onödan. Dålig tillgång på reservdelar och sämst servicemöjligheter.

Blev en Nokia 7 Plus den här gången. Ska se om jag blir mer nöjd...

Skrivet av htoor:

Jag har lagt till Huwaei och Nvidia nu som svarsalternativt. Om ni redan röstat så vet jag dock inte hur jag ska göra så att ni kan välja dessa i efterhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av htoor:

Platsar verkligen Nvidia i den här listan? De tillverkar ju inte särskilt många produkter själva. Grafikkort köper man ofta från partnertillverkare.

Eller var det specifikt ett Founders Edition-kort du var missnöjd med?

Permalänk

2 knepiga Acer-laptops har fått mig att aldrig mer köpa deras sk*t.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Platsar verkligen Nvidia i den här listan? De tillverkar ju inte särskilt många produkter själva. Grafikkort köper man ofta från partnertillverkare.

Eller var det specifikt ett Founders Edition-kort du var missnöjd med?

Man kan ju även vara missnöjd med Nvidias drivrutiner så jag har lagt till de som tillval. Så får folk rösta ifrån hjärtat. Syftet är främst att känna av lite vad folk känner.

Bakgrund till varför pollen startades:
Jag har köpt ett märke som många pratar gott om och varit missnöjd med deras produkt och det är lite anledningen till att jag startade denna poll var att se ifall flera hade samma erfarenhet. Nu ser jag ett helt annat resultat än vad jag hade förväntat mig ifrån start.
Dock är det väldigt intressant tycker jag iaf.

Syftet är väl inte att göra det till en gnäll på företags tråd utan mer att det här märket köpte jag och det levde inte upp till mina förväntningar. För när man läser tester osv så har de oftast produkten i test under en kort tid medan användare kan få en annan bild när de nyttjar deras produkt över längre tid.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elektron:

Man kan ju även vara missnöjd med Nvidias drivrutiner så jag har lagt till de som tillval. Så får folk rösta ifrån hjärtat. Syftet är främst att känna av lite vad folk känner.

Bakgrund till varför pollen startades:
Jag har köpt ett märke som många pratar gott om och varit missnöjd med deras produkt och det är lite anledningen till att jag startade denna poll var att se ifall flera hade samma erfarenhet. Nu ser jag ett helt annat resultat än vad jag hade förväntat mig ifrån start.
Dock är det väldigt intressant tycker jag iaf.

Syftet är väl inte att göra det till en gnäll på företags tråd utan mer att det här märket köpte jag och det levde inte upp till mina förväntningar. För när man läser tester osv så har de oftast produkten i test under en kort tid medan användare kan få en annan bild när de nyttjar deras produkt över längre tid.

Nja, jag tror att du har ett för brett och för litet urval för att dra några riktiga slutsatser.

Tvivlar t.ex. på att min negativa uppfattning av Huawei hade särskilt mycket med din fråga att göra...

Permalänk
Medlem

Samsung Android telefon, segare OS har jag aldrig använt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kan du lägga till Sony på listan?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Kan du lägga till Sony på listan?

Absolut

Skrivet av pv2b:

Nja, jag tror att du har ett för brett och för litet urval för att dra några riktiga slutsatser.

Tvivlar t.ex. på att min negativa uppfattning av Huawei hade särskilt mycket med din fråga att göra...

Ja det blev nog en aning brett men nu kan jag lägga till lite företag i efterhand så får vi se hur resultatet blir. Det smartaste hade nog varit att välja något specifikt område typ tredjepartstillverkare av grafikkort och sen skrivit upp alla namnen i bokstavsordning. Nu blev det teknik allmänt och då blir det väldigt många företag. Hoppas att ni har överseende. Och förhoppningsvis tycker någon mer än jag att det är intressant att se vad resultatet blir.

Permalänk
Medlem

@pv2b:
Samma historia fast med Motorola på uppaderings fronten. Oreo bekräftat augusti 2017 och började rullas ut någon månad sedan i typ Indien men nu är p snart ute och jag sitter fast på 7.0. Hade jag kunnat veta idag hade jag köpt en Nokia.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Kvaliteten på den smart-TV-funktion som finns i min Philips 55-tummare (5+ år gammal) är heeeeelt värdelös!
(Model.no: 55PFL6678S/12)

Kan bara hålla med. Fanns många bra appar från början men de har försvunnit en efter en. Nu är det bara Youtube och Netflix kvar som är något att ha. Även att min har en "4K" panel men det finns ingen ingång som stödjer upplösningen. Hur tänkte dom då? Vi gör en 4K tv men det går inte att skicka in en 4K signal.

Permalänk
Medlem

Sony.

Närmare bestämt bluetooth-headset MW600.

Formatet är perfekt (en enhet som man stoppa i vilka 3,5mm-lurar som helst).
Inbyggd FM-radio.
Bra ljud även med original-lurarna.

MEN den kan inte vara igång och laddas samtidigt. Avsiktligt eller inte, ingen aning. Störande som sjutton iaf.
Dessutom så det "clipset" som sitter på baksidan för att fästa enheten i kläderna går av hela tiden, det är ett fäste som är gjutet i plasten själv. Så nu har jag limmat på en klarblå klädnypa istället.

Videokamera HDR-CX160E.

Bra bild, både filmat och stillbilder.
Bra inbyggd mikrofon.

MEN den kan enbart laddas från en dator med installerade drivrutiner genom en USB-port. Det går alltså inte att ladda genom en vanlig USB-adapter. Helt galet.
Rent teoretiskt så måste jag alltså ta med mig en laptop på semestern bara för att kunna ladda den, eller köpa en separat batteriladdare som också laddar över USB. Vet ej om den också kräver PC med installerade drivisar, dock.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Den absolut sämsta prylen jag haft var en Sony Xperia Z2 Compact. Alla limfogar släppte vilket är rätt patetiskt för en telefon som ska vara vattentålig.

Tre av de största laptop-tillverkarna saknas på listan, Lenovo, HP och Dell. Microsoft säljer ju också en del hårdvara. Logitech kanske också borde vara med, det är nog rätt många som sitter med deras prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

2 knepiga Acer-laptops har fått mig att aldrig mer köpa deras sk*t.

Hur länge sen var det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Kan inte rösta på flera men min laptop från Asus vars nätverkskort varit dåligt sedan dag #1 och ganska snart började den få problem att ladda. Borde ha lämnat tillbaka datorn men blev inte aldrig av.

LG för att jag köpte Nexus 5X, en telefon som först började bootloopa (som den är så känd för), flashade custom ROM för att fixa det och några månader senare var den stendöd, blir aldrig mer en LG telefon.

Permalänk
Medlem

Iphone , hade den en vecka sen gav jag bort den. Kommer ALDRIG mer köpa nått från detta skit företag!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Hur länge sen var det?

Den första köpte jag för 10 år sen, den frös om jag inte hade musik igång. Behövde inte ha ljudet på. (Startade en tråd om det)
Den andra köpte jag för...5 år sen,och där blev det glapp i gångjärnet. Gällde att ställa upp skärmen med millimeter-precision.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Den första köpte jag för 10 år sen, den frös om jag inte hade musik igång. Behövde inte ha ljudet på. (Startade en tråd om det)
Den andra köpte jag för...5 år sen,och där blev det glapp i gångjärnet. Gällde att ställa upp skärmen med millimeter-precision.

Båda är väl typiska garantiärenden å andra sidan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Philips.
Har ägt en massa produkter från de, förstod sen varför de är så billiga, aldrig mer Philips.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Avstängd

tänker moderkort och har haft mest strul med asus och gigabyte och dom senare har varit värre därav min röst och handlar i grunden om lite samma problem att det varit buggiga bios / drivrutiner som ställt till trassel och är 2 gigabyte jag kört där interna lan skapat bsod och hade även ett som dök p.g.a ljudkortet och sen stekt 2 st gigabyte moderkort av olika gen både till intel och amd

Asus har jag haft d.i.v kort som haft bios relaterade problem när man kört oc och korten har helt enkelt varit buggiga med settings som inte fungerar som det var tänkt så jag köper msi idag för dom har jag haft minst trassel med när det kommer till moderkort men deras extra mjukvara kan vara lite sådär men är något jag inte använder oavsett märke så var skit samma

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Båda är väl typiska garantiärenden å andra sidan?

Bägge felen kom strax efter att garantin gått ut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Tycker Razer borde finnas med, dem två sämsta produkterna jag ägt har båda varit från Razer. En mus och ett headset. Köpte musen efter att min microsoft mus gick sönder efter +12 år, var en intellimouse 1.1. Razerusen höll 3 månader och var verkligen inget att hylla över, riktigt billigt plast skräp. Headsettet var ett Razer barracuda vilket var det flimmsigaste headsett jag någonsin prövat, dessutom var micen totalt skräp och en 20krs mic från ica var bättre. Inte nog med det så var ju plasten rent ut sagt skräp. Efter ett år så lössnade metalstavarna från headsettet och det gick inte att använda längre.

Efter detta har jag aldrig ens kollat eller haft tanke att köpa något från Razer. Ett skräpföretag som säljer billigt skit för dyra pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Tycker Razer borde finnas med, dem två sämsta produkterna jag ägt har båda varit från Razer. En mus och ett headset. Köpte musen efter att min microsoft mus gick sönder efter +12 år, var en intellimouse 1.1. Razerusen höll 3 månader och var verkligen inget att hylla över, riktigt billigt plast skräp. Headsettet var ett Razer barracuda vilket var det flimmsigaste headsett jag någonsin prövat, dessutom var micen totalt skräp och en 20krs mic från ica var bättre. Inte nog med det så var ju plasten rent ut sagt skräp. Efter ett år så lössnade metalstavarna från headsettet och det gick inte att använda längre.

Efter detta har jag aldrig ens kollat eller haft tanke att köpa något från Razer. Ett skräpföretag som säljer billigt skit för dyra pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråden är låst för redigering nu så jag kan ej lägga till fler alternativ så ni får lägga era röster på "Något annat" hädanefter.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Samsung Smart-tv 3D för flera år sedan, dels verkade det häftigt med 3D. (vilket givetvis var en total flopp och nyttjades kanske 3ggr) Men framförallt för att appar som Netflix och liknande fanns.
Efter några månaders användning så tog Samsung bort nästan alla appar pga att de inte kunde stöda de uppdaterade på en sån "föråldrad" modell, så där försvann hela smartfunktionen...

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warcry:

Jag köpte en Samsung Smart-tv 3D för flera år sedan, dels verkade det häftigt med 3D. (vilket givetvis var en total flopp och nyttjades kanske 3ggr) Men framförallt för att appar som Netflix och liknande fanns.
Efter några månaders användning så tog Samsung bort nästan alla appar pga att de inte kunde stöda de uppdaterade på en sån "föråldrad" modell, så där försvann hela smartfunktionen...

Så du menar att Netflix försvann?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500