Värde av dator, köpa eller köp nytt?

Permalänk

Värde av dator, köpa eller köp nytt?

Har möjlighet att köpa detta system för 13k

i7 8700k
Gtx 1080 turbo
Asus z370-p
500gb ssd 860evo
Fractal design c
Noctua dh15
750w evga
16gb ram 3000 cl15

En månad gammal med kvitto och kartonger

Eller ska man köpa allt nytt med en rtx 2070 och i7 9700k för 17k istället?

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit det för 13k.

i7 8700k vs i7 9700k - meh.

GTX 1080 turbo vs RTX 2070 - skillnad, ja, men inte nästan 4000:- bättre.

Förutsatt att resterande komponenter är likvärdiga och garanti etc.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

japp, fint pris och en fin dator.

Visa signatur

XripperX

Permalänk

.

Permalänk
Skrivet av HenKenny:

Jag hade tagit det för 13k.

i7 8700k vs i7 9700k - meh.

GTX 1080 turbo vs RTX 2070 - skillnad, ja, men inte nästan 4000:- bättre.

Förutsatt att resterande komponenter är likvärdiga och garanti etc.

Tack för feedbacken, det systemet låter lovandet då. Fast nättagget är 750 bq, är det mycket sämre än gold eller? Lite orolig där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rareixarna:

Tack för feedbacken, det systemet låter lovandet då. Fast nättagget är 750 bq, är det mycket sämre än gold eller? Lite orolig där

Skickades från m.sweclockers.com

Tillräckligt bra skulle jag säga. EVGA själva vågar lämna 5 års garanti på det.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Tillräckligt bra skulle jag säga. EVGA själva vågar lämna 5 års garanti på det.

Okej tänkte mest ifall det inte var bra nog för ett system som den här. Strömförsörjning/ljud osv. Var så nöjd med allt i systemet, jag borde väl inte lägga ner så mkt negativitet på det va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rareixarna:

Okej tänkte mest ifall det inte var bra nog för ett system som den här. Strömförsörjning osv

Skickades från m.sweclockers.com

Nejdå. 750W är gott om effekt för systemet i fråga. Och det är inget skräpagg. Så det ser OK ut.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Nejdå. 750W är gott om effekt för systemet i fråga. Och det är inget skräpagg. Så det ser OK ut.

Okej tack vill vara kolla om det ändå var värt att lägga 13k på builden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rareixarna:

Okej tack vill vara kolla om det ändå var värt att lägga 13k på builden!

Skickades från m.sweclockers.com

Slängde ihop komponenterna i bygget i en lista: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3738911&view=l

Var lite osäker på vissa av komponenterna, så jag valde "typ samma".

Summan av värdet av komponenterna i den korgen är typ 16k. Så om du kan köpa för 13k så är det ett rättvist pris om grejerna är en månad gamla. En värdeminskning eller "rabatt" på kanske 20%.

Alltså, inte en superdeal, men inget superöverpris heller. Pruta kan löna sig, tror han är mer mån att bli av med datorn än att du ska spara några tusenlappar på en dator som förvisso är kraftfull, men ändå är "förra generationen".

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Slängde ihop komponenterna i bygget i en lista: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3738911&view=l

Var lite osäker på vissa av komponenterna, så jag valde "typ samma".

Summan av värdet av komponenterna i den korgen är typ 16k. Så om du kan köpa för 13k så är det ett rättvist pris om grejerna är en månad gamla. En värdeminskning eller "rabatt" på kanske 20%.

Alltså, inte en superdeal, men inget superöverpris heller. Pruta kan löna sig, tror han är mer mån att bli av med datorn än att du ska spara några tusenlappar på en dator som förvisso är kraftfull, men ändå är "förra generationen".

Jo sant, känns som att det inte är en superdeal nen okej är den. Får försöka pruta på det men redan gjort det från 14k haha:)

Skickades från m.sweclockers.com