Vilket märke har du varit besviken över, poll

Permalänk
Medlem

EVGA.

Hört så mycket gott om dom och deras kvalitétskontroll, samtidigt är dom den enda partnertillverkaren jag ägt ett grafikkort ifrån som spontant gick sönder (långt) innan garantitiden tog slut (GTX 980 Ti SC+ Gaming ACX 2.0+).

Visst kan man ha otur och få ett måndagsexemplar, men googlade runt lite och märkte ganska snabbt att det var (för) många som hade haft problem med just detta kortet, så antagligen har EVGA gjort en miss under tillverkningsprocessen.

Det och debaklet med FTW-serien till Pascal-korten ("varsågod, lite värmeledningstejp till vår defekta produkt") gör att jag undviker EVGA nu.
Som politiker älskar och säga; "förtroendet är förbrukat".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa en Lenovo bärbar igen. La 7k som student på en Ultrabook när de var nya. Resultatet var detta:

Helt sjukt att man lanserar en produkt som har ett sådant konstruktionsfel med gängorna.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Asus, fullt med både moderkort och GPUer som gått sönder därifrån, garanti har funnits men att lyckas åberopa den har varit som att komma till himmelen utan att dö typ. >_>

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Razer produkter har aldrig varit bra för mig, har inte haft något som varat längre än 6 månader utan att något gått sönder.
Och jag är inte en aggressiv människa ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk

Deltaco - behövde en billig mus i väntan på black friday för ett par år sedan. Köpte deras gamingmus för 100kr. Det var det sämsta köp jag gjort. Den var sämre än en kontorsmus. Hade inga höga förväntningar då den var pissbillig men den var inte ens värd det låga priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

*edit*
När jag tänkte efter så kom jag på. Köpte ett Nvidia 1080Ti och insåg att det presterar som ett S3 virge 4MB när man kör Open GL genom RDP, fick sedan veta att orsaken till detta är att Nvidia inte vill att man ska köpa Geforcekort till roligare tekniska lösningar utan man då ska köpa Quadro kort , där motsvarande 1080Ti kostade runt 100 000kr. (som hittat)

Men bortsett från så har jag inte gjort några köp på senare år som jag har blivit besviken på, utan de har presterar precis lika bra/dåligt som jag hade förväntat mig. Detta eftersom jag väntar till den förbannelse innan köp och det har då kommit in så mycket tester så jag vet vad jag får.

Går man längre bak i tiden, oj vad många dåliga köp. Men det var av konstiga märken.
Jag tänker t.ex på tvkortet jag köpte runt 2001, jag var så glad i butik och på vägen hem. Jag drömde hur jag skulle spela in mängder av filmer och ha ett stort filmbibliotek.
Men när jag kom hem så fanns det inga fungerande windows xp drivrutiner, men drivrutinerna skulle snart komma. Jag sitter här nu 17år efter och surar över att de ej ännu har släppt drivrutiner till windows xp.

Ett gäng läsplattor har jag köpt, hade planer att läsa pdf böcker i dem. Men alla sög för att bläddra som jag ville göra i teknikböcker.

Permalänk
Medlem

Razer och Qpad. Riktig jävla skitkvalité på deras möss.
Kommer aldrig i hela mitt liv rerekommendera någon att köpa saker från Razer och Qpad.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Jag köpte en Amd ryzen 1700, grym besvikelse i spel, men nu har man Intel iaf så de känns bra

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Rekordmedlem

Det är svårt att bara få välja ett företag, jag är besviken på flera som jag försöker undvika att handla nått från, exempel är Microsoft, Apple, Sony, Nvidia, Canon, Intel, och alla som specifik riktar in sig på att lura ungdomar med "gaming och livsstils produkter" som mest verkar vara skräp som andra mer seriösa slängt på tippen pga undermålig prestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Så du menar att Netflix försvann?

Som app i tv:n, ja. Tillsammans med HBO och flera andra.
Men detta är som sagt många år sedan och nyare Samsung har apparna.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Inaktiv

Samsung

Förhandsbokade Note 7 - den bästa telefonen som någonsin skapats. Fick aldrig telefonen.. Däremot fick jag mina svindyra skins jag beställt från dbrand i USA Kul kul

Permalänk
Medlem

Lite konstigt nog så har jag aldrig haft tekniska problem sedan jag började bygga eget runt 2011. Allt har fungerat men åkt ut på ett eller annat sätt när jag uppgraderade mig. Så något märke har jag inga klagomål på. Däremot så beklagar jag mig något över egna slarvfel som att jag inte kollade upp om ett moderkort hade tillräckligt antal SATA portar för min lagring vid ett tillfälle, så den generationen blev hårddiskarna nedpackade i en låda då det inte var värt tjaffset för att byta till ett bättre moderkort.

Det enda klagomålet är just en mobil, där USB porten lossnade något och inte längre kunde laddas på Z5. Annars har jag nog haft oförskämt med tur.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Valde Asus.

Jag älskar deras moderkort, finns inget annat alternativ för mig på den punkten i stort sätt.
Dock så har jag haft en skärm och ett grafikkort från Asus och de höll verkligen inte måttet med mina erfarenheter.
Skärmen minns jag inte modellen på men det var en äldre skärm i upplösningen 1680x1050. Den hade något internt fel som gjorde att bilden blev konstig på skärmen (ett välkänt fel för just den modellen). Man kunde göra en fullösning för att laga den, men den blev aldrig riktigt bra..
Grafikkortet var ett GTX580, den beslöt sig för att tokdö bara helt sådär plötsligt. Utan förvarning så kasta den in skjortan. Antar att det kunnat hända vilken tillverkare som helst men det har aldrig hänt mig med något annat kort än. Har t ex ett XFX GTX280 som fortfarande rockar på i aktiv tjänstgöring.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

MSI! 2st moderkort har gått sönder vid överclokning.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

MSI! 2st moderkort har gått sönder vid överclokning.

Vore intressant att höra lite mer om vilka moderkort det handlar om och hur mycket du pressade dem?

Själv nog mest besviken över tangentbord som slutade fungera på en Toshiba bärbar. Limmat och går inte att byta, inte själv i alla fall.
Fläktarna på ett par ASUS GTX 1060 Dual låter väl mycket och kyler inte så bra. Där är MSI Gaming-serien fantastisk, tänker på ett GTX 970.
Ett billigt tangentbord från Microsoft har väldigt sega små funktionstangenter överst.
Allmänt sett ett par köpdatorer med hög ljudnivå, kass kylning, nätaggregat utan power till ny GPU etc (bygger själv efter detta).

Lade till info om egen erfarenhet av produkter
Permalänk
Medlem

MSI valde jag. Skulle uppgradera BIOS så att jag kunde använda 10XX kort. Då jag endast gjort detta på företagslaptops så var jag lite osäker så jag kollade deras hemsida. Resten är historia (ni kan se tråden jag skapade). MSI hänvisade bara till Inet som skulle lösa problemet åt mig och vägrade göra något alls. Fick köpa nytt moderkort, processor och minnen tack vare det.