Permalänk
Avstängd

Phanteks Evolv X

Är det någon som har byggt i nya Phanteks Evolv X och vad tycker ni om chassit.

Permalänk
Medlem
Permalänk

har ett evolv, inte X varianten men stommen är den samma vad jag vet. helt ok chassi, tråkiga är väl ventilationen men det kanske är jag som har för mycket skit i datorn?

I vilket fall så gillar jag utseendet på det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

har ett evolv, inte X varianten men stommen är den samma vad jag vet. helt ok chassi, tråkiga är väl ventilationen men det kanske är jag som har för mycket skit i datorn?

I vilket fall så gillar jag utseendet på det!

Jo jag har Evolv mATX-versionen. Gillar det skarpt, men som du säger inte bästa kylningen.

Enligt de videos jag sett om Evolv X så säger de att just ventilationen är något de förbättrat i X versus gamla Evolv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgen75:

Är det någon som har byggt i nya Phanteks Evolv X och vad tycker ni om chassit.

Många bra upgrades mot evolv och istortsett det perfekta chassit. Det enda jag stör mig på att det är fruktansvärt vobbligt och instabilt när man jobbar med det. Kommer förmodligen modda bort detta på mitt, ingen fara nu men sen med massa extra kilo vattenkylning i tar jag inga risker att chassit ska välta. Angående kylningen verkar den bättre men kommer ändå modda för att va på den säkra sidan. Ett annat minus är att det inte följer med några hållare för SSD-diskar utan man får slänga 300:- extra om man ska fylla diskplatserna på baksidan, lite snålt kan jag tycka.