Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk

Det var en bra idé att köra på Nvidia direkt för jag fick leveransnotifiering inatt med kollinummer och hela köret så bör ha kortet på mån/tisdag.
Efter att ha plöjt igenom r/nvidia så verkar det som om dom kommit ifatt med ordrar för EU men USA ligger fortfarande efter då dom har leveransdatum 29/10.

Permalänk
Medlem

Någon som har hört något datum från inet?

Permalänk
Medlem

Nope, inte ett skvatt.
Men ska jag vara ärlig tror jag dock på det dom säger att de får in kort men inte till den mängd att alla som vill ha får korten.
Jobbar i matbutik, brukar vara samma där när det kommer en riktig kioskvältare.
Man beställer in 30st, får 5st för att det är restat hos leverantör.
Må va samma visa här skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Ni som fått vänta på era kort måste haft världens oflyt. Klicka er uppåt i tråden. Men jag gav honom en kul stund med att hänvisa hit så den dagen gjorde jag i alla fall någon nytta.

#17598808

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Ni som fått vänta på era kort måste haft världens oflyt. Klicka er uppåt i tråden. Men jag gav honom en kul stund med att hänvisa hit så den dagen gjorde jag i alla fall någon nytta.

#17598808

I mitt fall valde jag den största nitlott man kan få. Tänkte kortbetala för att "kanske" vara på den säkra sidan att få kortet tidigare, men icke. Blir inte bättre utav att man beställde ett MSI Trio X som inte ens verkar ha tillverkats än. Sen beställer man från Inet som har lagerflytt mellan 10-14.

Permalänk
Skrivet av nils45:

Någon som har hört något datum från inet?

Nope. Var i kontakt med deras support inte så värst länge sen. Deras Gainwardkort lär ju inte dyka upp inom en snar framtid i alla fall, men de kunde inte ens säga säkert när MSI korten skulle komma in i lager heller, och även då sa de att de har fler beställningar än vad de kommer få in i lager. Inte mer man kan göra än att bara vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

I mitt fall valde jag den största nitlott man kan få. Tänkte kortbetala för att "kanske" vara på den säkra sidan att få kortet tidigare, men icke. Blir inte bättre utav att man beställde ett MSI Trio X som inte ens verkar ha tillverkats än. Sen beställer man från Inet som har lagerflytt mellan 10-14.

Jag fick mitt MSI X trio 2080ti från inet andra oktober. Dock så beställde jag i princip samma minut som kortet dök upp deras sida. Så det har tillverkats och dom har fått iallafall en batch till inet, hoppas du får ditt snart.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Och då va det uppskjutet igen. Nu till den 15 november. Och man får bara copy paste svar från komplett. Och gigabyte säger bara att ja ska prata med komplett. Kul och bli runtkastad hela tiden. Ingen som vill ta ansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hellfrozt:

Och då va det uppskjutet igen. Nu till den 15 november. Och man får bara copy paste svar från komplett. Och gigabyte säger bara att ja ska prata med komplett. Kul och bli runtkastad hela tiden. Ingen som vill ta ansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ni har det bra ni som har datum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellfrozt:

Och då va det uppskjutet igen. Nu till den 15 november. Och man får bara copy paste svar från komplett. Och gigabyte säger bara att ja ska prata med komplett. Kul och bli runtkastad hela tiden. Ingen som vill ta ansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom svenska ÅF kan knappast anklagas för att detta blivit en papperslansering. Men visst är det roligt att man bokar en vara i slutet av augusti och så levereras den kanske någon gång till Jul

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Dom svenska ÅF kan knappast anklagas för att detta blivit en papperslansering. Men visst är det roligt att man bokar en vara i slutet av augusti och så levereras den kanske någon gång till Jul

Jag väljer att se det som en julklapp åt mig själv isåfall! Får jag mitt kort sen November eller i December kanske jag t.om slår in kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag väljer att se det som en julklapp åt mig själv isåfall! Får jag mitt kort sen November eller i December kanske jag t.om slår in kortet...

Ja det är bra att se det positiva i eländet, då kanske man för en gångs skull får en Julklapp som man verkligen vill ha.

Permalänk
Medlem

Är precis lika irriterad på Inet som på nvidia. Tror inte nått kommer detta året.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Sitter och läser nu om en spansk sida som får en strix kort, verkar få in många men vem vet vit det här laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midona:

Sitter och läser nu om en spansk sida som får en strix kort, verkar få in många men vem vet vit det här laget

qué pagina es?

Permalänk
Medlem

Nu verkar NetonNet inte längre ha i lager: Gigabyte-geforce-rtx-2080-ti-gaming-oc-11g för 14 490 kr:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

qué pagina es?

Slå till, de får in fler den 26, nån spanjor som postade på reddit att de hade skickat kort.
https://www.pccomponentes.com/asus-rog-strix-geforce-rtx-2080...

Hoppas det betyder fler europeiska återförsäljare får in de här korten och har ju suttit på inet beställningen i över en månad, så bara att hoppas.

Permalänk
Medlem

Tröttsamt dåligt med kort. Suttit utan sen mitt gick på RMA den 7e
Å inga utbytskort än.
Bitter, köra på cpuns inbygda är lagom hett...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

@Midona: samma här, kollar utländska återförsäjare i usa och i eu, många har korten i lager... varför är sverige så jävla sämst? vår köpkraft är så liten så de bryr sig inte?

Skulle kanske riskera köpa ett kort från utlandet om inte tullen vore så jävlig... sossarna ska ju ha sitt och då blir det dyrt, sedan är ett garanti ärende i den formen en ren mardröm

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nu har komplett förlängt tiden igen ifrån 1 november till "förväntas att skickas 15.nov.2018".
Jag börjar blir mer och mer övertygad om att vi kommer få vänta tills 2019.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Debaclet med CDON har gjort att jag kan köpa Trio X för 11990, men tycker egentligen dom slipper undan för billigt oavsett. Lutar mot att jag avstår trots allt, men det kliar i fingrarna.

Men 2080Ti känns som handen i handske för 1440p.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Men 2080Ti känns som handen i handske för 1440p.

yup.

Permalänk
Medlem

Det intressanta är att jag frågade gigabyte om specs före releasen då de inte listade sina specs.
Fick svar att "these are not in mass production yet so..."
Tänkte det bara var en oinsatt support-person som inte brydde sig och gav ett standardsvar, för visst borde de vara i massproduktion veckan före release... men kanske det var sanningen ändå, haha.

Har också fått mitt datum ändrat till 15:e november och jag beställde i god tid före.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har uppfattat om det är olika lång väntetid beroende på tredjeparttillverkare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindough:

Är det någon som har uppfattat om det är olika lång väntetid beroende på tredjeparttillverkare?

Japp, EVGA, MSI och ASUS är de tre stora som kommer att dröja. Palit, Gainward och Gigabyte är de som kommer in oftare. Bytte ut mitt mot Palit i sign, kommer in på torsdag så förhoppningsvis på ombudet fredag när man är ledig. Pallar inte vänta längre.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Väntar på att det kommer någon beggad för billigare peng....

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Japp, EVGA, MSI och ASUS är de tre stora som kommer att dröja. Palit, Gainward och Gigabyte är de som kommer in oftare. Bytte ut mitt mot Palit i sign, kommer in på torsdag så förhoppningsvis på ombudet fredag när man är ledig. Pallar inte vänta längre.

Som jag skrev tidigare så fick jag svar till det motsatta angående Gainward, åtminstone från Inet. MSI åtminstone förväntas att komma in i lager tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Som jag skrev tidigare så fick jag svar till det motsatta angående Gainward, åtminstone från Inet. MSI åtminstone förväntas att komma in i lager tidigare.

Hm, jag skrev detta utifrån den Infon jag fick från Inet i fredags.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag beställde från två olika butiker, inet sisjön och proshop.se. Fick korten ungefär samtidigt den 15:e oktober. Beställde den 3:e eller 4:e. Jag beställde asus Dual OC, vilket förmodligen inte är den mest populära varianten, men eftersom jag skall vattenkyla spelar det ingen roll, utan det är kretskortet som är intressant. Har kört ett kort i systemet nu och det blir rätt varmt, ungefär 80c med standard kuber. Med det sagt sitter det i ett R6 med en AIO som inblås. Tweakade kurvorna lite och fick ner det till 73-74 i load vilket är helt okej eftersom utblåsfläkten låter mer än grafikkortet.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  2x ASUS RTX 2080ti Dual OC
ASUS ROG XI Formula  gskill Trident Z RGB 4000mhz 32gb
i9-9900k @ 5 ghz  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Japp, EVGA, MSI och ASUS är de tre stora som kommer att dröja. Palit, Gainward och Gigabyte är de som kommer in oftare. Bytte ut mitt mot Palit i sign, kommer in på torsdag så förhoppningsvis på ombudet fredag när man är ledig. Pallar inte vänta längre.

Jag beställde ett gigabyte kort första timmen det gick att föreställa och jag har fortfarande inte fått mitt. Så att så himla många kort kan dom inte ha skickat ut

Skickades från m.sweclockers.com