Lyckas inte få SLI att fungera

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få SLI att fungera

Hej, jag har nyligen uppgraderat med ett till GTX 670 för SLI men jag kan inte få det att fungera.
Har testat olika slots, enda sättet det överhuvudtaget funkar är om jag har de båda i x16 slots, vilket är korrekt.
Har testat ändra bryggans placering, ingen skillnad.
Har testat gamla drivers, funkar delvis med de drivers som windows update hämtar själv. Dock så fryser systemet när jag startar vissa spel. Då har jag testat stänga av sli i kontrollpanelen och då funkar spelet, dock med bara ett kort då ju.
Med senaste drivers kan jag överhuvudtaget inte aktivera sli i panelen, appen fryser. Vad kan det vara för fel?
Iomed att det funkar delvis med gamla drivers så antar jag att hårdvaran är okej. Kan det vara så att gtx 670 är för gamla och saknar stöd i drivers nuförtiden? Spelen som jag har mest problem med är Euro truck simulator 2 och project cars 1, kan det vara så att de saknar sli stöd? Hjälp jag håller på att ge upp hoppet, har även testat ren installation både via ddu och nvidia så jag har inget mer att prova. Hjälp!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Jag tänker fråga först vad du har för moderkort? Jag ställer den frågan eftersom moderkortet måste fungera med SLI. Om inte så spelar de ingen roll vad du gör i Windows och via drivrutinerna.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk

Som sagt måste modermedemet stödja för sli också.

Och sen brukar simulatorer generellt va dåliga med sli stödet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Project cars 1 stödjer SLI, euro truck simulator 2 gör det inte
Vill du veta vilka spel som officiellt stödjer SLI kan du roa dig med denna lista
Alltid funnit SLI mer bråk än det är värt
Finns en anledning till varför man fasat ut SLI under åren

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Jag tänker fråga först vad du har för moderkort? Jag ställer den frågan eftersom moderkortet måste fungera med SLI. Om inte så spelar de ingen roll vad du gör i Windows och via drivrutinerna.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Som sagt måste modermedemet stödja för sli också.

Och sen brukar simulatorer generellt va dåliga med sli stödet.

Moderkortet är Gigabyte GA-990FXA-UD3 och den stödjer SLI

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

har du aktiverat SLI i kontrollpanelen?

och sen följdfråga om du inte kan aktivera det är korten samma version av 670? vet inte om det finns olika versioner av det men vet att sli kan vara lite kinkiga med att ha samma typ av minnen och även mängden kan ställa till problem och sen att de kör samma gpu kärna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det är ju det jag har problem med ju, det hänger sig efter att jag klickar på använd. Korten är ena zotac andra evga.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att mitt system var väldigt instabilt med två GTX 570 från olika tillverkare, trots att folk här på forumet sa att det skulle fungera. När jag fick tag på ett likadant kort som ett av de jag hade så fungerade sli som det var tänkt (om än med alla sina begränsningar som nämnts tidigare).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen få det att funka. Uppdaterade moderkortets och båda grafikkortens bios, och så kör jag lite äldre drivrutiner dvs. 399.24. Dock förstår jag inte varför spel som inte stödjer sli fryser fast vid uppstart. Går att lösa via profiler i kontrollpanelen dock. Får va nöjd så för idag nu ska jag sova, gonatt

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.