Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Monster rigg

tjaa, jag är ute efter en ny speldator men är lite osäker vilka delar man ska köra atm

är ute efter något liknande
↓ ↓ ↓ ↓ ↓

ATX - moderkort
2 - 3 m.2 slots

i7 < i9 9900k
gtx 1080ti < 2080 < 2080ti
16gb ram
250 / 500gb m.2 diskar

Dold text

vad ska man köpa för moderkort ? altså t.ex Z390

jag är väldigt intresserad av en i9 denna gången men har hört att dom presterar sämre vid spel..
vilket folk sa om i7 2600k .. för 100 år sedan ^^

dem nya i7orna är rätt imponerande med 6 st kärnor och 12 trådar

MVH T_T

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Doctor9:

jag är väldigt intresserad av en i9 denna gången men har hört att dom presterar sämre vid spel..

Det finns ett korn av sanning i detta. Du tänker på i9:orna som finns på X299-plattformen. De är uppbyggda på ett sätt som inte funkar lika bra för spel (har att göra med hur processorn är uppbyggd internt. @Yoshman har förklarat detta på forumet åtskilliga gånger.)

i9-9900K är dock uppbyggd enligt Intels "ring bus"-arkitektur och är alltså väl lämpad till spel, även om något overkill.

Blir för övrigt väldigt svårt att svara på vad du ska köpa utan någon slags information om:

- Budget
- Vilka spel ska du spela
- Ska du bara spela
- Vilken upplösning/uppdateringsfrekvens ska du spela i

Etc.

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Vad har du för budget?
De nya nya i7:orna har 8 kärnor 8 trådar
i9-9900K är inte sämre i spel.
Vad ska du med 3 m.2 slots till?

i7-4770k | 1080Ti | Noctua NH-D14 | 16Gb DDR3 |
Bahnhof 1000/1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Iksu:

Om du inte vet vad du betalar för så bör du köpa ett ps4 eller liknande

är du sjuk eller ?
jag vet precis vad jag betalar för. men jag vill ha köpråd när man inte har haft koll på vad som är nytt och vad som är prisvärt..

Skrivet av Miljon3:

Vad har du för budget?
De nya nya i7:orna har 8 kärnor 8 trådar
i9-9900K är inte sämre i spel.
Vad ska du med 3 m.2 slots till?

har ingen speciell budget
2 räcker men tänkte för framtiden, inget speciellt fungerar gott och väl med 2 ^^

Skrivet av pv2b:

Blir för övrigt väldigt svårt att svara på vad du ska köpa utan någon slags information om:

- Budget
- Vilka spel ska du spela
- Ska du bara spela
- Vilken upplösning/uppdateringsfrekvens ska du spela i

Etc.

- Budget 20<25K
- Vilka spel ska du spela (alla, fallout 76 , nya metro, OVERKILL waling dead, )
- Ska du bara spela (spela, video redigering, jag har en laptop för streaming.
- Vilken upplösning/uppdateringsfrekvens ska du spela i 165hz 1080p (kanske blir en 4k skärm vet ej.

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Inte för att jag vill stoppa dig från att köpa ny dator men din nuvarande rigg verkar ticka de flesta boxar. Varför inte bara stoppa in en ny GPU om du tycker det behövs och ev en till SSD om du har ont om plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av gdmllj:

Inte för att jag vill stoppa dig från att köpa ny dator men din nuvarande rigg verkar ticka de flesta boxar. Varför inte bara stoppa in en ny GPU om du tycker det behövs och ev en till SSD om du har ont om plats.

Den datorn jag har i min sign är såld.. och just nu äger jag bara en "asus zenbook pro ux550ve"

--

jag vill egentligen bara veta vilket moderkort som är bäst till den nya i7:an och vilket som är bäst till den nya i9:an

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Angående moderkort. MSI gaming plus eller ASUS maximus om du vill slå på stort. Strix om du gillar lampor.

Skickades från m.sweclockers.com

i7-4770k | 1080Ti | Noctua NH-D14 | 16Gb DDR3 |
Bahnhof 1000/1000