Permalänk
Frida 🥐

Vad för moddnings-guider vill ni se?

Hej!

Som ni kanske vet så jobbar jag här på SweClockers med lite allt möjligt! Jag har gjort lite videos på temat datorbygge och kylning, nu vill jag göra mer innehåll kring ämnet moddning, vattenkylning och sånt relaterat. Efterlyser därför idéer på vad ni vill se för typer av guider. Det kan vara både stora och små guider, videos eller bara text.

Om det är något som ni själva är duktiga på och vill lära ut så kontakta mig gärna så kan vi försöka hitta på något också.

Så vad vill ni se för guider/tips&tricks? Något ni själva vill lära er eller som ni tycker vore intressant för läsarna? Shoot!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Zoyadog:
Hade varit intressant med en genomgång av vad det finns för alternativ till kylarlösningar på Gpu:er

T.ex
Hur man går tillväga för byta till annan luftkylare,sluten vattenkylning eller custom vattenkylning på en gpu.
För och nackdelar med det olika samt vore det även kul att se en prestandajämnförelse.

Permalänk
Medlem

Jag hade velat lära mig mer om sleeving, målning/rätt typ av färg för olika jobb och kanske hur man bygger en egen LED-slinga?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Ghettomods, alltid ghettomods.

Permalänk
Medlem

Hur man byter lysdioder på t.ex. Fractal Designs Pled.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Zoyadog: Jag har varit väldigt intresserad av hur väl Fractal designs Celsius serie faktiskt fungerar att expandera (något de marknadsför att de är), har dessutom funderat på om man kunde använda mer än en till att bygga en komplett-loop med två stycken i serie (med en extra reservoar).
I övrigt håller jag med om att toppen på listan är; Ghetto-mods

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Frida 🥐

Bra förslag hittills!

Skrivet av Panzerfister:

Ghettomods, alltid ghettomods.

Man ska aldrig underskatta ghettomods.

Tänk om själva skaparen av denna kreation skulle kunna komma till vår studio och göra en genomkörare i hur man bygger en billig vattenkylning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Bra förslag hittills!

Man ska aldrig underskatta ghettomods.

Tänk om själva skaparen av denna kreation skulle kunna komma till vår studio och göra en genomkörare i hur man bygger en billig vattenkylning?

Hur den endast kan ha fått 3.9 i betyg är fan katastrof.

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag vill gärna se lite grundläggande som bas, hur börjar man? Kanske lite metodik i hur man tänker ut ett koncept och lägger upp det så inte folk fastnar i ett icke-problem? Hur löser man problem man råkar ut för? Stöd som finns, resurser med mera?

Kanske prata med lite olika duktiga byggare om hur de arbetar, vad de har för verktyg, hur de tänker och hanterar när de får problem.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag vill gärna se lite grundläggande som bas, hur börjar man? Kanske lite metodik i hur man tänker ut ett koncept och lägger upp det så inte folk fastnar i ett icke-problem? Hur löser man problem man råkar ut för? Stöd som finns, resurser med mera?

Kanske prata med lite olika duktiga byggare om hur de arbetar, vad de har för verktyg, hur de tänker och hanterar när de får problem.

Håller med ovanstående. Lite mer "hur kommer man in i det och hur gör de inbitna?".

Är personligen nyfiken på sleeving så lägger min röst där

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Lan:

Jag vill gärna se lite grundläggande som bas, hur börjar man? Kanske lite metodik i hur man tänker ut ett koncept och lägger upp det så inte folk fastnar i ett icke-problem? Hur löser man problem man råkar ut för? Stöd som finns, resurser med mera?

Kanske prata med lite olika duktiga byggare om hur de arbetar, vad de har för verktyg, hur de tänker och hanterar när de får problem.

Bra tips! Har märkt ofta att den största anledningen till att folk inte ger sig på moddning är att de inte riktigt vet hur de ska komma igång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grundläggande speciellt hantering av aluminium.
Men gärna lite sleeving och kylarmoddning.

O sen skulle jag personligen vilja se om man kan modda en Tr4 kylare att funka på Hades Canyon Nuc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.