Vilket märke har du varit besviken över, poll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

EVGA.

Hört så mycket gott om dom och deras kvalitétskontroll, samtidigt är dom den enda partnertillverkaren jag ägt ett grafikkort ifrån som spontant gick sönder (långt) innan garantitiden tog slut (GTX 980 Ti SC+ Gaming ACX 2.0+).

Visst kan man ha otur och få ett måndagsexemplar, men googlade runt lite och märkte ganska snabbt att det var (för) många som hade haft problem med just detta kortet, så antagligen har EVGA gjort en miss under tillverkningsprocessen.

Det och debaklet med FTW-serien till Pascal-korten ("varsågod, lite värmeledningstejp till vår defekta produkt") gör att jag undviker EVGA nu.
Som politiker älskar och säga; "förtroendet är förbrukat".

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Kommer aldrig köpa en Lenovo bärbar igen. La 7k som student på en Ultrabook när de var nya. Resultatet var detta:

Helt sjukt att man lanserar en produkt som har ett sådant konstruktionsfel med gängorna.

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | Noctua NH-D15 SE-AM4 | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 860 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | Acer XG270HU |

Monitor Audio Silver 200 + Yamaha WXC-50 + Rotel RB-1552 MkII
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Asus, fullt med både moderkort och GPUer som gått sönder därifrån, garanti har funnits men att lyckas åberopa den har varit som att komma till himmelen utan att dö typ. >_>

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Okt 2011

Razer produkter har aldrig varit bra för mig, har inte haft något som varat längre än 6 månader utan att något gått sönder.
Och jag är inte en aggressiv människa ^^

Stationär: 8700k - Strix 1080ti - 16gb DDR4 3200mhz
Laptop: Alienware 17R2 - I7 4980HQ - 980m - 16GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Deltaco - behövde en billig mus i väntan på black friday för ett par år sedan. Köpte deras gamingmus för 100kr. Det var det sämsta köp jag gjort. Den var sämre än en kontorsmus. Hade inga höga förväntningar då den var pissbillig men den var inte ens värd det låga priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

*edit*
När jag tänkte efter så kom jag på. Köpte ett Nvidia 1080Ti och insåg att det presterar som ett S3 virge 4MB när man kör Open GL genom RDP, fick sedan veta att orsaken till detta är att Nvidia inte vill att man ska köpa Geforcekort till roligare tekniska lösningar utan man då ska köpa Quadro kort , där motsvarande 1080Ti kostade runt 100 000kr. (som hittat)

Men bortsett från så har jag inte gjort några köp på senare år som jag har blivit besviken på, utan de har presterar precis lika bra/dåligt som jag hade förväntat mig. Detta eftersom jag väntar till den förbannelse innan köp och det har då kommit in så mycket tester så jag vet vad jag får.

Går man längre bak i tiden, oj vad många dåliga köp. Men det var av konstiga märken.
Jag tänker t.ex på tvkortet jag köpte runt 2001, jag var så glad i butik och på vägen hem. Jag drömde hur jag skulle spela in mängder av filmer och ha ett stort filmbibliotek.
Men när jag kom hem så fanns det inga fungerande windows xp drivrutiner, men drivrutinerna skulle snart komma. Jag sitter här nu 17år efter och surar över att de ej ännu har släppt drivrutiner till windows xp.

Ett gäng läsplattor har jag köpt, hade planer att läsa pdf böcker i dem. Men alla sög för att bläddra som jag ville göra i teknikböcker.

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Razer och Qpad. Riktig jävla skitkvalité på deras möss.
Kommer aldrig i hela mitt liv rerekommendera någon att köpa saker från Razer och Qpad.

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC14PE | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Dec 2006

Jag köpte en Amd ryzen 1700, grym besvikelse i spel, men nu har man Intel iaf så de känns bra

SpeldatorN: Intel Core i5 8500 | Vega 56 | 16GB Ram | Fractal Design Nano S | Fractal Design Edison 650W | 1TB SSD | Windows 10 64Bit |

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är svårt att bara få välja ett företag, jag är besviken på flera som jag försöker undvika att handla nått från, exempel är Microsoft, Apple, Sony, Nvidia, Canon, Intel, och alla som specifik riktar in sig på att lura ungdomar med "gaming och livsstils produkter" som mest verkar vara skräp som andra mer seriösa slängt på tippen pga undermålig prestanda.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av Cenorida:

Så du menar att Netflix försvann?

Som app i tv:n, ja. Tillsammans med HBO och flera andra.
Men detta är som sagt många år sedan och nyare Samsung har apparna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

Samsung

Förhandsbokade Note 7 - den bästa telefonen som någonsin skapats. Fick aldrig telefonen.. Däremot fick jag mina svindyra skins jag beställt från dbrand i USA Kul kul

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Lite konstigt nog så har jag aldrig haft tekniska problem sedan jag började bygga eget runt 2011. Allt har fungerat men åkt ut på ett eller annat sätt när jag uppgraderade mig. Så något märke har jag inga klagomål på. Däremot så beklagar jag mig något över egna slarvfel som att jag inte kollade upp om ett moderkort hade tillräckligt antal SATA portar för min lagring vid ett tillfälle, så den generationen blev hårddiskarna nedpackade i en låda då det inte var värt tjaffset för att byta till ett bättre moderkort.

Det enda klagomålet är just en mobil, där USB porten lossnade något och inte längre kunde laddas på Z5. Annars har jag nog haft oförskämt med tur.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Corsair Gaming Sabre Optical |
Windows 10 x64 Enterprise LTSC | Integritet.net

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Valde Asus.

Jag älskar deras moderkort, finns inget annat alternativ för mig på den punkten i stort sätt.
Dock så har jag haft en skärm och ett grafikkort från Asus och de höll verkligen inte måttet med mina erfarenheter.
Skärmen minns jag inte modellen på men det var en äldre skärm i upplösningen 1680x1050. Den hade något internt fel som gjorde att bilden blev konstig på skärmen (ett välkänt fel för just den modellen). Man kunde göra en fullösning för att laga den, men den blev aldrig riktigt bra..
Grafikkortet var ett GTX580, den beslöt sig för att tokdö bara helt sådär plötsligt. Utan förvarning så kasta den in skjortan. Antar att det kunnat hända vilken tillverkare som helst men det har aldrig hänt mig med något annat kort än. Har t ex ett XFX GTX280 som fortfarande rockar på i aktiv tjänstgöring.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

MSI! 2st moderkort har gått sönder vid överclokning.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidingö
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Coca:

MSI! 2st moderkort har gått sönder vid överclokning.

Vore intressant att höra lite mer om vilka moderkort det handlar om och hur mycket du pressade dem?

Själv nog mest besviken över tangentbord som slutade fungera på en Toshiba bärbar. Limmat och går inte att byta, inte själv i alla fall.
Fläktarna på ett par ASUS GTX 1060 Dual låter väl mycket och kyler inte så bra. Där är MSI Gaming-serien fantastisk, tänker på ett GTX 970.
Ett billigt tangentbord från Microsoft har väldigt sega små funktionstangenter överst.
Allmänt sett ett par köpdatorer med hög ljudnivå, kass kylning, nätaggregat utan power till ny GPU etc (bygger själv efter detta).

Lade till info om egen erfarenhet av produkter
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

MSI valde jag. Skulle uppgradera BIOS så att jag kunde använda 10XX kort. Då jag endast gjort detta på företagslaptops så var jag lite osäker så jag kollade deras hemsida. Resten är historia (ni kan se tråden jag skapade). MSI hänvisade bara till Inet som skulle lösa problemet åt mig och vägrade göra något alls. Fick köpa nytt moderkort, processor och minnen tack vare det.