[Dota 2] ESL One Hamburg 2018

Permalänk
Hedersmedlem

[Dota 2] ESL One Hamburg 2018

Imorgon den 23 oktober drar den första riktiga turneringen sedan TI igång, så tänkte att jag gör en tråd för lite snack om turneringen. Har saknat att titta på proffsmatcher, så tycker det är kul att säsongen kommer igång igen. Många har också bytt laguppsättning sedan sist (typ Secret), så ska bli kul att se hur de presterar. Kul också att helsvenska nästan helsvenska Alliance är med i en stor turnering för första gången på typ... hur länge som helst.

Vilka tror/hoppas ni vinner?

Medverkande lag

  • Virtus.pro

  • Evil Geniuses

  • Ninjas in Pyjamas

  • Team Secret

  • Forward Gaming

  • Pain Gaming

  • Vici Gaming

  • Alliance

  • Team Aster

  • Complexity

  • Evos Esports

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

ska bli roligt att se hur det går för Alliance (även om jag inte är ett så stort fan av dem). jag hoppas de får upp en vettig stream på YouTube bara då jag inte har tillgång till twitch från jobbet

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Epic:

helsvenska Alliance

Nästan helsvenska, Qojqva är tysk

Det ska bli riktigt intressant att se dem testas mot "riktigt" motstånd. De har ju vunnit en del småturneringar de senaste månaderna, men det har väl i princip enbart varit smålag de mött.

EDIT: Jag tror dock att VP eller Secret vinner.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daast:

ska bli roligt att se hur det går för Alliance (även om jag inte är ett så stort fan av dem). jag hoppas de får upp en vettig stream på YouTube bara då jag inte har tillgång till twitch från jobbet

Samma här, men kul att kolla bara för att det är Alliance. Angående stream så har jag eh... dåliga nyheter. Eftersom det är ESL streamas det bara på Facebook.

Skrivet av Dunder:

Nästan helsvenska, Qojqva är tysk

Det ska bli riktigt intressant att se dem testas mot "riktigt" motstånd. De har ju vunnit en del småturneringar de senaste månaderna, men det har väl i princip enbart varit smålag de mött.

EDIT: Jag tror dock att VP eller Secret vinner.

Haha, just det. Qojqva är ju tysk. Ska erkänna att jag inte tittat på dem alls sedan de bytte lag till det nuvarande. Tror också att VP kommer vinna, men hoppas på EG på grund av s4. Skulle va kul att se en final mellan EG och NiP, ppd vs. arteezy.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Samma här, men kul att kolla bara för att det är Alliance. Angående stream så har jag eh... dåliga nyheter. Eftersom det är ESL streamas det bara på Facebook.

Haha, just det. Qojqva är ju tysk. Ska erkänna att jag inte tittat på dem alls sedan de bytte lag till det nuvarande. Tror också att VP kommer vinna, men hoppas på EG på grund av s4. Skulle va kul att se en final mellan EG och NiP, ppd vs. arteezy.

ahh just det! hade glömt bort att det bara är via facebook, men då är det lungt! facebook är okej enligt IT på jobbet xD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Daast:

ska bli roligt att se hur det går för Alliance (även om jag inte är ett så stort fan av dem). jag hoppas de får upp en vettig stream på YouTube bara då jag inte har tillgång till twitch från jobbet

Skrivet av Epic:

Samma här, men kul att kolla bara för att det är Alliance. Angående stream så har jag eh... dåliga nyheter. Eftersom det är ESL streamas det bara på Facebook.

Vet inget om Youtube, men jag gissar på att både Bulldog och Dray kommer streama turneringen på Twitch.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Jahapp, både Alliance och NiP åkte ut. Bara EG kvar att heja på då.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Samma här, men kul att kolla bara för att det är Alliance. Angående stream så har jag eh... dåliga nyheter. Eftersom det är ESL streamas det bara på Facebook.

Haha, just det. Qojqva är ju tysk. Ska erkänna att jag inte tittat på dem alls sedan de bytte lag till det nuvarande. Tror också att VP kommer vinna, men hoppas på EG på grund av s4. Skulle va kul att se en final mellan EG och NiP, ppd vs. arteezy.

Och Taiga är norsk. Alliance har ju varit favoritlaget sedan man började spela 2013 men det har ju varit riktigt tufft ett tag.

Nu gick det ju inte så bra i den här turneringen men de är i alla fall på rätt väg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Keeper of Traditions

De kom ju inte sist i alla fall

Stackars Mushi verkar inte lyckas med sitt nya lag i Mineski nu heller, han har haft det tufft länge!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag scrollade till botten utan att läsa, för att undvika spoilers. Finns det någon spoilerfri VOD man kan kolla på såhär i efterhand?

Edit: Det kanske inte ens är över. Frågan kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag scrollade till botten utan att läsa, för att undvika spoilers. Finns det någon spoilerfri VOD man kan kolla på såhär i efterhand?

Edit: Det kanske inte ens är över. Frågan kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Den här sidan är nog bäst i världen på spoilerfria dota 2 matcher. Länk: https://www.reddit.com/r/DotaVods/

Här är länk direkt till spoilerfria matcher för den här turneringen: länk.

Den är inte avslutad än men de lägger upp matcherna allt eftersom

Permalänk
Medlem

Guld! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕