SweClockers tänder "Följda trådar" vid olästa foruminlägg

Permalänk
Melding Plague

SweClockers tänder "Följda trådar" vid olästa foruminlägg

Det har länge varit möjligt att följa trådar på SweClockers, men att se när nya inlägg gjorts har varit mindre självklart. Numera notifieras du när någon skrivit, likt citat och privata meddelanden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags att rensa!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Härligt! Bra uppdatering!

Permalänk
Medlem

Jag har snabba notifieringar urkryssat "Vid svar i följda trådar" i inställningar men ändå blir den orange när en följd tråd är aktiv. Testade och logga ut och in och ser om det blir samma sak.

edit: Fortfarande notifikation vid följda trådar trots att det är urkryssat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Slog av funktionen väldig snabbt. Det är säkert väldigt användbart för vissa men jag upplevde det mer störande. Ska jag följa något så gör jag det manuellt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Stängde av funktionen direkt, har tillräckligt med notifieringar och annat som det är

Säkert bra funktion annars...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Då har man rensat och enda tråden man följer är: https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...

Permalänk
Medlem

Väntar man bara på en funktion för att rensa ens händelser

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Äntligen tack!
"Enklare att se när någon svarar i en Marknads-annons och glömmer citera :)"

Och ja.. dags att rensa!

Permalänk
Medlem

Även jag kände mig tyvärr tvungen att stänga av funktionen och ta bort alla följda trådar, eftersom notifieringen annars är på i stort sett hela tiden. Synd, eftersom jag ibland använt funktionen för att få en snabb överblick över vilka trådar jag svarat i den senaste tiden.

Så för egen del hade det varit trevligt att kunna lista alla trådar man varit inblandad i, utan att behöva följa dem (man kan lista de senaste inläggen för ungefär samma funktion, men det är mindre överskådligt).

Permalänk
Medlem

And Intel says let ther be light

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tänds "Följda trådar" även om man valt bort funktionen att automatiskt följa trådar?

*Uppdateringen*
Tar ju hundra år att behöva sitta och rensa alla trådar som följts automatiskt..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv

Edit: Jag var trög. Fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tänds "Följda trådar" även om man valt bort funktionen att automatiskt följa trådar?

*Uppdateringen*
Tar ju hundra år att behöva sitta och rensa alla trådar som följts automatiskt..

Testat detta? Markera alla -> "Sluta följa valda OK"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Avstängd

Skulle vara toppen om man tex kunde flytta dom till en annan flik tex

"Server" "Skoj" så om jag följer massa trådar om någon tråd är skoj så skulle jag lägga den i fliken "Skoj" och om det är någon server tråd så skulle jag vilja lägga den i fliken "Server" hade vart guld om detta fixas.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Följer tydligen nya trådar trots att jag aktivt har stängt av funktionen?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Testat detta? Markera alla -> "Sluta följa valda OK"

Gjorde det, men måste gå igenom tonvis med sidor för att avmarkera alla, orkar inte det.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med lite inspo ifrån Flashback med heta ämnen osv

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har snabba notifieringar urkryssat "Vid svar i följda trådar" i inställningar men ändå blir den orange när en följd tråd är aktiv. Testade och logga ut och in och ser om det blir samma sak.

edit: Fortfarande notifikation vid följda trådar trots att det är urkryssat.

Skrivet av muSashi:

Tänds "Följda trådar" även om man valt bort funktionen att automatiskt följa trådar?

*Uppdateringen*
Tar ju hundra år att behöva sitta och rensa alla trådar som följts automatiskt..

Hej,

Det man kan stänga av är att inte automatiskt följa trådar när man skriver ett inlägg i tråden. Dina befintliga trådar är kvar och fungerar precis som innan, enda skillnaden nu är att följda trådar länken i headern tänds när det kommer nya inlägg i trådarna du följer.

Ja, tyvärr blir det lite arbete att rensa ur en befintlig lista om man känner att man måste tömma den. Jag upplever inte att det borde vara så problematiskt då många av de trådar man har i följda trådar troligen inte är så aktiva, och har man några aktiva (som man inte vill följa) så man kan sluta följa dom specifikt.

Skrivet av HoboCop:

Följer tydligen nya trådar trots att jag aktivt har stängt av funktionen?

Skumt, jag har inte hört talas om problemet tidigare, jag tar och undersöker lite.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Det går inte bara välja "sluta följ ALLA" direkt istället för oss som skrivit i ett par trådar genom åren? Blink blink

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Okej, jag följer än fast den är avbockad?

Tekniskt fel?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har snabba notifieringar urkryssat "Vid svar i följda trådar" i inställningar men ändå blir den orange när en följd tråd är aktiv. Testade och logga ut och in och ser om det blir samma sak.

edit: Fortfarande notifikation vid följda trådar trots att det är urkryssat.

Har samma problem, säg till om du hittar en lösning.
Skulle också vilja slå av denna funktion.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Säkert bra för de passiva och mer seriösa användarna. Men för en annan som sprider ens dynga i varenda tråd så blir det en hel del trådar man följer, där jag i många fall inte direkt bryr mig om tråden har uppdateras. Så jag slog av funktionen.

Permalänk
Medlem

Trevlig uppdatering för vissa kan jag tänka mig. Jag däremot gillade den som de var innan.

Kan man stänga av orange:a ikonen helt? Vill behålla mina följda sidor och titta på listan när >>jag<< känner för det, inte när tråden är uppdaterad.

För mig så blir denna ikon bara störande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tomika:

Det går inte bara välja "sluta följ ALLA" direkt istället för oss som skrivit i ett par trådar genom åren? Blink blink

Vi ska lyfta frågan och se om vi kan komma till någon bra slutsats.

Skrivet av Vangen:

Okej, jag följer än fast den är avbockad?

Tekniskt fel?

Menar du att du börjar följa NYA trådar när du skriver i dom?
Funktionen påverkar alltså bara trådar du inte följer där man, med rutan ikryssad, automatiskt börjar följa trådar när man skriver i dom.
Det påverkar INGENTING på redan tidigare följda trådar, dessa måste "sluta följas" manuellt.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyzlite:

Väntar man bara på en funktion för att rensa ens händelser

Vilka händelser syftar du på?

Skrivet av superegg:

Skulle vara toppen om man tex kunde flytta dom till en annan flik tex

"Server" "Skoj" så om jag följer massa trådar om någon tråd är skoj så skulle jag lägga den i fliken "Skoj" och om det är någon server tråd så skulle jag vilja lägga den i fliken "Server" hade vart guld om detta fixas.

Hm, kanske skulle kunna ordnas i framtiden, vi får kolla på det!

Skrivet av HappyPie:

Trevlig uppdatering för vissa kan jag tänka mig. Jag däremot gillade den som de var innan.

Kan man stänga av orange:a ikonen helt? Vill behålla mina följda sidor och titta på listan när >>jag<< känner för det, inte när tråden är uppdaterad.

För mig så blir denna ikon bara störande.

Som funktionen fungerar nu så kan man inte stänga av den orangea ikonen utan att sluta följa de trådar som triggar ikonen att lysa upp.

Vi bedömde som så att eftersom de andra funktionerna (PM, citat) lyser upp när det finns nya meddelanden/citat, så är det inte mer än logiskt om även "Följda trådar" fungerar på samma sätt. Det du nämner låter som att du vill bokmärka en tråd, en snabblösning kanske kan vara att slänga alla trådar i en bokmärkesmapp istället i webbläsaren? Men vi får kika vidare på det du beskriver framöver och se om vi kan hitta en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Vi bedömde som så att eftersom de andra funktionerna (PM, citat) lyser upp när det finns nya meddelanden/citat, så är det inte mer än logiskt om även "Följda trådar" fungerar på samma sätt. Det du nämner låter som att du vill bokmärka en tråd, en snabblösning kanske kan vara att slänga alla trådar i en bokmärkesmapp istället i webbläsaren? Men vi får kika vidare på det du beskriver framöver och se om vi kan hitta en lösning.

Citat och PM är meddelanden direkt från användare till användare.
Följda trådar är meddelande från användare generellt till tråden.

Där ligger skillnaden.

Jag ser dessa som två olika tänk och används på olika sätt. Följda trådar kommer att vara helt oanvändbart för min del och kommer aldrig att användas om ni inte kan ändra på det.

Hoppas ni finner tid och lösning på detta

Permalänk
Medlem

Så där, gått igenom 27 sidor med trådar man inte vill följa längre. Vart sammanlagt 795 trådar som man fick bocka ur
Problemet är ju att man kommer glömma bort att inte följa trådar med tiden, så snart är det lika många trådar att rensa igen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Så där, gått igenom 27 sidor med trådar man inte vill följa längre. Vart sammanlagt 795 trådar som man fick bocka ur
Problemet är ju att man kommer glömma bort att inte följa trådar med tiden, så snart är det lika många trådar att rensa igen.

Om du bockar ur "Följ automatiskt trådar där jag deltar" under Inställningar så slipper du ju rensa manuellt i framtiden