Beställt från Nvidias hemsida, någon som har erfarenhet om leveranstid?

Permalänk
Medlem

Beställt från Nvidias hemsida, någon som har erfarenhet om leveranstid?

Tjena har beställt ett RTX 2080 Ti Founders Edition från Nvidias hemsida eftersom den kom in i lager, tänkte bara fråga om det finns någon som har några erfarenheter om dem och hur länge det tar att få det, det står att den ska behandlas inom 48 timmar och sedan ska jag få en länk där jag kan spåra den, men jag undrar hur länge förväntas det ta för den att komma när den är skickad?
Är det någon som vet hur man får den också är det leverans på dörren som gäller?

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

@Philip320: jag tror dessa frågor passar bäst Nvidias kundtjänst.
det kommer när dekommer, det är ju inte så att du har en hög med spel du tänkt lira med raytracing påslaget ännu .för det finns inga spel som har det ännu vad jag vet. så Don't be Hasty som tree-beard i lord of the rings brukar säga.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

@Ziggy_: Nä men det är inte så kul att spela spel med intel hd graphics..

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

@Philip320: det stod i din signatur att du hade en 2080ti windforce OC ser jag nu så om du redan har en 3rd party kort varför ska du införskaffa en founders edition som har sämre kylning?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

@Ziggy_: nä jag avbeställde det förra månaden och skulle inte tro att windforce kylningen är betydligt bättre eftersom MSI gaming x trios kylning är 3 grader bättre med 1 decibell lägre judnivå, har bara inte uppdaterat

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

@Philip320: det stod i din signatur att du hade en 2080ti windforce OC ser jag nu så om du redan har en 3rd party kort varför ska du införskaffa en founders edition som har sämre kylning?

Den nya FE från nvidia är nog inte så dålig som du tror. Dem kör med 3dje part chassi nu på sina FE med dubbla fläktar. Det kanske är 3-4 grader högre men det enda som skiljer sig med FE och 3dje part är att vissa 3dje part har semi kylning tror jag..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill bara uppdatera att kortet har skickats och det kommer imorgon, rekommenderar att beställa från Nvidia 3 arbetsdagor

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB