Forumdelen sponsras av

Panasonic´s TV förväntas hålla 3 år, så tänk på det när ni köper

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Snorlena:

Men vänta nu.
Du har haft den inne på reparation. Du får tillbaka tvn. Samma fel uppstår antar jag. Du skiter i det och fortsätter använda tvn tills garantin går ut. Sen börjar du gnälla på att det är panasonics fel för att garantin har gått ut?

Va ska jag göra? ringa och säga att tv ni säger fungerar, fungerar inte. dom behöver en anledning för att ta in till service. jag kollade själv å skickar man in skräpet utan fel får man betala själv. E det mitt fel att service avdelningen inte ens satte på tv för å kolla bilden. och hur vet jag det? jo jag satte en liten plasttejp på strömbrytaren på kanten, den va kvar. Så säg....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings län
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av ormey:

Lustig tråd.
Som kontrast kan jag meddela att min Panasonic Viera har lirat klockrent sedan 2013.

Samma här! Har svårt att motivera köp av ny TV faktiskt. Förutom att den känns liten nu för tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av HuskyPeter:

tydligen är det bara icke-läskunniga här. innan jag för tredje gången skriver "läs tråden"

SÅ HAR JAG FÖR HELVETE HAFT DEN INNE - JAG SKICKADE IN DEN 3 MÅNADER EFTER KÖP

- med svar att firmwaren är uppdaterad och TV:n är felfri.

så danskedennis och chibariku och mrquaffe som är så kloka att säga åt mej att växa upp, vad hade ni gjort? dödat teknikern o bett om en ny? skickat TV som en jävla JOJO fram å tillbaks? slängt skiten o köpt en ny? kom igen, ni har väl svar på tal

Hade uppenbarligen skickat in den. Efter tre försök att åtgärda felet har du rätt att be om återköp av TVn i värsta fall.
Vad gäller produkter är det alltid risk att saker dör i förtid, morsans viera är inne på sitt 11e problemfria åt... Så det kan skilja rätt rejält.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 36 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Mixe:

Fattar fortfarande inte din ilska och varför du väntade 33 månader med att ta upp ditt ärende igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du veta varför...? för jag fick en dotter och TV: va nästan lika viktig att undersöka efter fel vars jobb är teknikernas. Men jag va pappa istället, sen nu e hon 3 och jag köpte ett ps4pro till henne och bilden började bli aktuell med alla 4k etc. så nu kom det upp igen.

Så ska du köpa en panasonic TV se till att ha stor bil, nära till deras verkstad, och ingen familj

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av HuskyPeter:

Vill du veta varför...? för jag fick en dotter och TV: va nästan lika viktig att undersöka efter fel vars jobb är teknikernas. Men jag va pappa istället, sen nu e hon 3 och jag köpte ett ps4pro till henne och bilden började bli aktuell med alla 4k etc. så nu kom det upp igen.

Så ska du köpa en panasonic TV se till att ha stor bil, nära till deras verkstad, och ingen familj

En bra sak när du skapar trådar är att skriva hela historien, då ingen annan än du vet hela förloppet. Nu kommer det fram mer och mer grejer och det är ju bra.
Men tyvärr är livet så, jag har själv två små barn och allt runt omkring står tyvärr inte still bara för att man får barn. Nu är det för sent för att du väntat för länge, är det fel på en produkt måste man inom rimlig tid anmäla det, är felet kvar efter ett serviceärende så är det bara på dem igen och meddela det. Har själv en panasonic tv som är 3,5år gammal funkat kanon. Trist att du fått ett måndags ex.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av HuskyPeter:

verkligen? vad sa jag exakt 16.03?

att du har lämnat in den? Men du skriver aldrig när du lämnat in den så hur ska vi veta att du lämnat in den 3 månader efter köp om du aldrig skriver det?

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010

Jag har fel, Ni har rätt

Gonatt

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst*

Tråd låst pga. otrevligheter, bristfällig trådstart/diskussionsvärde samt missbruk av caps lock.

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. [..]

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk