Skulle vilja få feedback på rörmokare hemsida

Permalänk
Medlem

Skulle vilja få feedback på rörmokare hemsida

Hej skulle bli väldigt glad om ni kunde ta 1 min utav eran tid.
Och bara kika en rörmokare hemsida jag håller på med och bara lämna en kort kommentar om vad ni tycker om den.
Gärna berätta vad ni tycker om storleken på texten och valet av färg.

Adressen till hemsidan är https://malardalenvvs.se
Och det är jag som har gjort sidan har använt mig av bootstrap. Samt ett CMS som jag skriver helt själv mest för skojs skull har använt en hel del wordpress tidigare men det blir lite tråkigt i längden.

Jag har en del i min backlog med saker som jag inte har hunnit lägga till ännu. Men är ändå relativt nöjd än så länge.
Bland annat skulle jag vilja lägga till så CMS har stöd för RSS men även genererar sitemaps själv.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om du skrivit texterna själv eller fått dem färdiga, men de behöver tveklöst gås igenom av någon som har bättre språkkänsla. En hel del grammatiska fel, dålig meningsbyggnad med mera.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nu vet jag inte om du skrivit texterna själv eller fått dem färdiga, men de behöver tveklöst gås igenom av någon som har bättre språkkänsla. En hel del grammatiska fel, dålig meningsbyggnad med mera.

Jag håller med dig. Texten är verkligen undermålig.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nu vet jag inte om du skrivit texterna själv eller fått dem färdiga, men de behöver tveklöst gås igenom av någon som har bättre språkkänsla. En hel del grammatiska fel, dålig meningsbyggnad med mera.

Jo jag har skrivit dem själv, Har du några exempel som jag kan rätta direkt eller är det överlag dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av araschic:

Jo jag har skrivit dem själv, Har du några exempel som jag kan rätta direkt eller är det överlag dåligt?

Dåligt kanske är att ta i lite, men det behöver som sagt en genomgång. Sådant som interpunktion (hur du använder skiljetecken), meningar som inte är kompletta, underliga ordval som ger ett amatörmässigt intryck etc.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Dåligt kanske är att ta i lite, men det behöver som sagt en genomgång. Sådant som interpunktion (hur du använder skiljetecken), meningar som inte är kompletta, underliga ordval som ger ett amatörmässigt intryck etc.

Aha okej tänker du på första sidan? Eller tänker du fortfarande överlag? Jag vet med mig om att sidorna under tjänster till exempel https://malardalenvvs.se/vvs skulle behövas ses över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av araschic:

Hej skulle bli väldigt glad om ni kunde ta 1 min utav eran tid.
Och bara kika en rörmokare hemsida jag håller på med och bara lämna en kort kommentar om vad ni tycker om den.
Gärna berätta vad ni tycker om storleken på texten och valet av färg.

Adressen till hemsidan är https://malardalenvvs.se
Och det är jag som har gjort sidan har använt mig av bootstrap. Samt ett CMS som jag skriver helt själv mest för skojs skull har använt en hel del wordpress tidigare men det blir lite tråkigt i längden.

Jag har en del i min backlog med saker som jag inte har hunnit lägga till ännu. Men är ändå relativt nöjd än så länge.
Bland annat skulle jag vilja lägga till så CMS har stöd för RSS men även genererar sitemaps själv.

detta är ju en klassiker, gör nån slogan som man kommer ihåg.

starta en youtube kanal ha nån som kan så framför en kamera, ex
https://www.youtube.com/channel/UCgK66dMvpCrYBDia-yH3EZA

Permalänk
Medlem

Du måste absolut låta någon städa upp i språkbruket. Som det är nu är det genomgående undermåligt och inget du borde låta gå live för det ger ett amatörmässigt intryck. Meningsbyggnad, återupprepningar, floskler, textlängd, interpunktion - allt behöver ses över.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Du måste absolut låta någon städa upp i språkbruket. Som det är nu är det genomgående undermåligt och inget du borde låta gå live för det ger ett amatörmässigt intryck. Meningsbyggnad, återupprepningar, floskler, textlängd, interpunktion - allt behöver ses över.

Okej tack för din input, Svenska är inte min starka sida men jag har tagit åt mig av din synpunkt.
Men vad tycker du annars om textstorleken?

Permalänk
Medlem

Som amatör känns det som att det inte är en konsekvent stil på sidan.
Jag personligen gillar när sidorna har samma marginal, och jag ser inte varför du inte skulle kunna ha det. mitt förslag är att krympa info-boxarna på förstasidan och lägga till en vänstermarginal på nyhetssidan så du får ett mer enhetligt utseende.
Gällande textstorleken så hoppas jag att den är likadan överallt, men det känns inte alltid så. 2-3 standardstorlekar brukar räcka (rubrik, brödtext + nån till).
(Och som nämnts så bör texten städas upp lite för att bli mer behaglig att läsa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Som amatör känns det som att det inte är en konsekvent stil på sidan.
Jag personligen gillar när sidorna har samma marginal, och jag ser inte varför du inte skulle kunna ha det. mitt förslag är att krympa info-boxarna på förstasidan och lägga till en vänstermarginal på nyhetssidan så du får ett mer enhetligt utseende.
Gällande textstorleken så hoppas jag att den är likadan överallt, men det känns inte alltid så. 2-3 standardstorlekar brukar räcka (rubrik, brödtext + nån till).
(Och som nämnts så bör texten städas upp lite för att bli mer behaglig att läsa)

Ja jag försöker hålla det, Första sidan gjorde jag om för ungefär en vecka sen.
Så hade faktiskt tänkt göra om nyhetsdelen med och jag håller med dig om vänstermarginalen :)!.

Permalänk
Medlem

Flytt kartan längre ner, eller ta bort den från förstasidan eftersom den också finns på kontakt-sidan.
Ta med flera produktbilder på förstasidan, exempelvis vaillant-bilden på denna sidan https://malardalenvvs.se/nyheter/vaillant-kampanj/ kan du ha på förstasidan också.

Kolla liknande sidor för inspiration:
http://vvsteknik.net/
https://www.vvsbutiken.nu/

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Så har gått igenom en hel del av innehållet på hemsidan och korrigerat en hel del text.
Har även ändrat om lite i själva blogg delen förhoppnings vis så ser det trevligare ut nu.

Ni får gärna kika lite under nyheter och berätta vad ni tycker
https://malardalenvvs.se/nyheter/

Permalänk
Medlem

Just nu tillåter du att man besöker sidan med www https://www.malardalenvvs.se och utan https://malardalenvvs.se. Du bör redirecta så malardalenvvs.se går direkt till www.malardalenvvs.se

Permalänk
Medlem

@araschic: Mina personliga åsikter.

Centrera denna text på höjden så att texten och ikonen är i mitten, sen skulle jag även ha gjort det så att texten har samma mellanrum mellan alla ikonerna. Jag hade även lagt till så att bakgrunden för ikonen och texten ändrade färg när musen var över dem för att bättre se vad det är man har musen över. Jag hade även gjort så att om man klickar på telefonnummret/adressen/mailen så kopieras det. (Jag hade fixat detta på alla ställen du använder ikoner och text intill)

Citat:

019-102022
Berglundavägen 1G, 702 36 Örebro
info@malardalenvvs.se

Jag hade även centrerat din footer

Jag såg även att din footer telefon ikon och text ikonen från texten ovanför använder två olika ikoner.

Tjänster borde fungera som en normal lista att så fort du har musen över kommer listan ner och inte behöva trycka. Just nu får man känslan av att det är en vanlig länk knapp som resten utavn knapparna, men så fort man klickar får man ner listan. Det är ett onödigt extra klick.

Under kontakta oss så är texten verkligen bred på bred skärmar vilket gör att jag vrider huvudet för att kunna läsa texten, kontaktuppgifter och kontaktformuläret är väldigt långt ifrån varandra. Kan vara bra att sätta en gräns för hur långt ifrån dem kan komma. Skriver jag in fel mail adress på kontaktformuläret så får jag ett felmeddelande på engelska. Du kollar inte om telefonnumret består utav siffror utan godkänner även bokstäver. Fyller jag inte i något ärende får jag felmeddelandet "Din förfrågan kunde tyvärr inte skickas, ring eller mejl oss direkt istället." det borde istället stå något liknande "Ärende saknas, vänligen fyll i ditt ärende.".

Permalänk
Medlem

Jag tog mig friheten och försökte skriva om välkomst-texten lite. Ändrade i strukturen och förkortade vissa meningar, grammatikfel osv. Försökte ta fram en mer professionell framtoning utan att byta ut eller ta bort något av informationen du hade skrivit. Blev kortare men mer konsict, tror ingen orkar läsa för långa texter.
----

Vi på Mälardalen VVS är experter på installation och service av VVS, värmepumpar och brandskydd i Örebro.
Som privatkund eller företagskund hos oss hjälper vi dig med era behov och säkerställer att du som kund alltid får rätt lösning till rätt pris.

Vi erbjuder bland annat nyinstallationer samt service på befintliga VVS system och helhetslösningar av brandskydd med brandtätning och släcksystem. Vi har ett brett sortiment av värmepumpar och övriga VVS produkter, självklart tillverkat av branschens största företag för att säkerställa kvalitén.
Mälardalen VVS Örebro är VVS-auktoriserade enligt Säker Vatten.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Referenser ligger under tjänster?

Edit: Du ska nog inte skriva själv utan låta nån annan göra den biten.

Edit 2: Varför är alla länkar i din meny understrukna?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se ett annat typsnitt, det kan bli mycket bättre.

Permalänk

Ni som skrev att texten var bristande mm menar ni den texten som står idag? Eller har den blivit uppdaterad? Själv tyckte jag texten var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Du måste absolut låta någon städa upp i språkbruket. Som det är nu är det genomgående undermåligt och inget du borde låta gå live för det ger ett amatörmässigt intryck. Meningsbyggnad, återupprepningar, floskler, textlängd, interpunktion - allt behöver ses över.

Jag håller inte med. Visst finns det några små felaktigheter men sidan är lättförståelig. Jag skulle säga att dom som söker VVS har inga bekymmer att hitta det dom är ute efter (jag råkar vara i behov av det men i stockholmstrakten). Mycket handlar istället om att informera vilka tjänster som erbjuds, resten handlar om att göra ett namn, synas och bli rekommenderad för att få rullning på det.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

självklart tillverkat av branschens största företag för att säkerställa kvalitén.

Företag är lite slappt för tillverkare och tycker att man ska betona tillverkare, så en annan variant från mig:
självklart framtaget från branchens största tillverkare för att säkerställa kvalitén.

Kan tänka mig att någon kan vara mer finurlig med den formuleringen för att betona tillverkare. Annars var det ju bra

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Företag är lite slappt för tillverkare och tycker att man ska betona tillverkare, så en annan variant från mig:
självklart framtaget från branchens största tillverkare för att säkerställa kvalitén.

Kan tänka mig att någon kan vara mer finurlig med den formuleringen för att betona tillverkare. Annars var det ju bra

Bra, tillverkare är bättre än företag i det sammanhanget. Kanske även värt att ge exempel på dessa.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Om man bortser från texter så kommer några punkter jag reagerade på. Åtgärda dessa så blir sidan troligtvis mycket snyggare.

Startsida

  • Kartor bör inte visas på startsidan, speciellt inte nu när google ändrat debiteringsmodell. Din gratiskvot kommer fyllas upp mycket snabbare på startsidan då alla per automatik kommer få se den. (förutsatt att sidan genererar den mängden besökare)

  • Sätt gärna en maxbredd på innehållet då det blir alldeles för utstretchat på breda skärmar (Ska vara samma på alla sidor)

  • De 3 puffarna på förstasidan är alldeles för stora. Minska ner dom en aning och se till att alla har samma höjd

  • Kontaktuppgifterna på startsidan bör se likadana ut som de gör under "Kontakta oss" Texten är för stor och ikonerna ligger för nära texten

Nyheter

  • Mer padding på nyhetspuffarna, texten är för nära kanten.

  • Sidomenyn har för stort typsnitt, samma padding som finns på vänstersidan bör också finnas på högersidan för att få ett mer symetriskt utseende

  • Facebook flödet bör kanske finnas på något ställe där inläggen faktiskt får lite bredd och inte ser helt ihoppressasde ut.

Tjänster

  • Huvudmeny, en smula mer padding/margin mellan menyvalen

  • Referenser, det är bara bilder och på vissa bilder är det otydligt vad som är själva "referensen" komplettera gärna med en beskrivande text eller ännu tydligare bilder

  • Finns fler sätt än det jag beskriver att lösa detta på. Under VVS och Brandskydd på de rubriker som inte har någon bild, låt gärna texten ta ut mer av bredden. Komplettera gärna med lite mer padding mellan varje tjänst då texterna och bilderna ibland kommer för nära varandra och ser klumpiga ut

Övrigt

  • Javascript "Console" varnar för ett "Critical error"

  • Använd gärna samma storlekar, padding, margin konsekvent över sidan.

  • Undvik att använda pixlar och använd EM eller REM istället

  • Troligtvis inget problem, men fick upp en varning för att du använder en äldre version av bootstrap vilket kan innebära säkerhetsproblem

Permalänk
Medlem

Hej,

för att vara en hemsida för ett VVS-företag ligger din sida klart över standarden. Jag tycker den är bra. Den ger den info man behöver utan massa krimskrams. Möjligtvis kan du göra en genomgång av språket men på det stora är allt bra.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk