Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Treant: Lirar gärna med dig ngn gång!

Permalänk
Medlem

@Nysaan: Spelar gärna med dig ngn gång!

Permalänk
Medlem

@Lallo: Spelar gärna ngt game med dig!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av OrangePH:

@Treant: Lirar gärna med dig ngn gång!

Skrivet av OrangePH:

@Nysaan: Spelar gärna med dig ngn gång!

Skrivet av OrangePH:

@Lallo: Spelar gärna ngt game med dig!

Det går att svara flera inlägg samtidigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Kanon, tack då vet jag!

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om den senaste karaktären som kom häromdagen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Acckol Väldigt rolig att spela. Lite svår i början, men när man väl lärt sig hans spells är han snudd på OP. Har vunnit alla matcher med honom hittills.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Acckol:

Vad tycker ni om den senaste karaktären som kom häromdagen?

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar vara en väldigt stark mid-laner som är i princip oslagbar i början. Hoppas på en duktig nerf innan säsongen drar igång på riktigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Det verkar vara en väldigt stark mid-laner som är i princip oslagbar i början. Hoppas på en duktig nerf innan säsongen drar igång på riktigt.

Grimstroke mid, the fuck? Funkar det? Har bara kört honom som support själv.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Epic:

Grimstroke mid, the fuck? Funkar det? Har bara kört honom som support själv.

Jupp, han är stark från level 1, när de flesta (nästan alla) först blir starka vid level 3. Har tittat mycket på Waga:s stream och han spammar Grimstroke mid konstant

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Grimstroke mid, the fuck? Funkar det? Har bara kört honom som support själv.

Han är OP från scratch. Som ovan påpekade, kolla lite när Waga spelar honom. Det går nästan inte att klå honom mid atm.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Man hinner inte spela på en månad och hela metan är upp och ner 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordlund:

Man hinner inte spela på en månad och hela metan är upp och ner 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Lite så jag känner också

Permalänk
Medlem

25M. Söker lite folk att spela med då jag plockat upp dota igen, unranked för tillfället. (80 games totalt). Spelade HoN ganska flitigt under betan och när det kom så har lite koll ändå.

https://steamcommunity.com/id/kwallz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av K W:

25M. Söker lite folk att spela med då jag plockat upp dota igen, unranked för tillfället. (80 games totalt). Spelade HoN ganska flitigt under betan och när det kom så har lite koll ändå.

https://steamcommunity.com/id/kwallz/

Börjat spela igen efter typ 3 års uppehåll så jag lägger till dig.
https://steamcommunity.com/id/bpswe/

Dum fråga, finns det ingen swechat i dota längre? Bara regionalt typ vilken stad?

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem

@Björn P: Alla "klaner" och så försvann iom att de gick över till Source 2.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

@Björn P: Alla "klaner" och så försvann iom att de gick över till Source 2.

Så om man vill spela med andra svenskar får man typ hänga i Stockholmschatten där de verkar vara flest? Träligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Björn P:

Så om man vill spela med andra svenskar får man typ hänga i Stockholmschatten där de verkar vara flest? Träligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så. Blir en del spam i den chatten, men har själv hittat flera personer där som jag fortsatt spela med

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Precis så. Blir en del spam i den chatten, men har själv hittat flera personer där som jag fortsatt spela med

Trodde den enbart var till för att sälja droger
Fint om folk faktiskt använder chatten för att spela med andra.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Trodde den enbart var till för att sälja droger
Fint om folk faktiskt använder chatten för att spela med andra.

Haha Det är som sagt mycket skit. Det ska dock sägas att jag har hittat folk när det varit battle cup, då blir kanalen lite mer allvarlig.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Precis så. Blir en del spam i den chatten, men har själv hittat flera personer där som jag fortsatt spela med

Okej, tack för svar. Tycker det är mer rörigt i menyer och så nu, hittar inte ens hur man commendar. Och nya hjältar att hålla kolla på😃 metan har jag inte en suck på, men folk verksr säga att jungle är kasst - även fast jag tycker det är massa fler camps. Aja 10-20h borde man väll komma in i allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Okej, tack för svar. Tycker det är mer rörigt i menyer och så nu, hittar inte ens hur man commendar. Och nya hjältar att hålla kolla på😃 metan har jag inte en suck på, men folk verksr säga att jungle är kasst - även fast jag tycker det är massa fler camps. Aja 10-20h borde man väll komma in i allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja lite rörigt är det i början. Det är inget enkelt spel så att säga

Men commend och report hittar du på post-match sidan. Alltså sidan som du hamnar på efter en spelad match. Det står score och stora porträtt på alla hjältar samt deras KDA. Ovanför varje stort porträtt så finns två små ikoner, en grön och en röd. Den gröna är commend och den röda report.

Angående metan så ska du inte bry dig om den. Spela för att det är kul Jag håller mig till 2-3 hjältar bara som jag varvar mellan. Farma jungle finns inte i dota utan det är mer döda camps bara när du går förbi. Man ska aldrig vara kvar i jungle en längre tid. Det är döda creeps på lanes och förstöra tornen som gäller. Jungle är bara en sido-grej typ.

En sista grej om att spelare är toxic. Om någon är jobbig så blocka/tysta/mutea honom. Vissa tycker att man ska tysta ALLA spelare i början av matchen. Håller inte med om detta då det finns normala människor som är roliga att spela med. Så jag blockar bara när någon beter sig dåligt.

Om det är något du undrar över så är det bara att säga till

PS
Är inte helt säker men jag tror du måste lägga musen/hovra på ett porträtt för att kunna se ikonerna för commend/report. Designen är lite gömd/diskret och det är för att man inte vill uppmuntra folk att reporta (eller commend) förrän det verkligen gäller.

Permalänk
Medlem

@Alotiat: Hehe nä enkelt spel är det inte, men det kanske därför man har 1.1k timmar i spelet;) Men mycket har hänt då man varit borta i något år men det mesta är ju sig likt. Att dom skulle lägga till någon vip/premium-konto-grej trodde jag dock aldrig. Antar att valve såg hattförsäljningen som en kassako som dom kunde utöka... Om det skulle komma en möjlighet att välja bort ryska IPs, det hade jag kunnat betala för dock!

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Alotiat:

Angående metan så ska du inte bry dig om den. Spela för att det är kul Jag håller mig till 2-3 hjältar bara som jag varvar mellan. Farma jungle finns inte i dota utan det är mer döda camps bara när du går förbi. Man ska aldrig vara kvar i jungle en längre tid. Det är döda creeps på lanes och förstöra tornen som gäller. Jungle är bara en sido-grej typ.

Camps:en stackar du när du går förbi, sen tar du stack:sen när lane creeps:en är slut

Jungeln kommer dock alltid vara viktig, särskilt nu när Alchemist är tillbaks i metan igen.

Skrivet av Björn P:

@Alotiat: Hehe nä enkelt spel är det inte, men det kanske därför man har 1.1k timmar i spelet;) Men mycket har hänt då man varit borta i något år men det mesta är ju sig likt. Att dom skulle lägga till någon vip/premium-konto-grej trodde jag dock aldrig. Antar att valve såg hattförsäljningen som en kassako som dom kunde utöka... Om det skulle komma en möjlighet att välja bort ryska IPs, det hade jag kunnat betala för dock!

Om det är Dota Plus du menar så behövde de kontra alla nya tredjepartstjänster som folk betalade pengar för med något. Det känns ändå ganska värt med tanke på vad man får, även om vissa saker kanske kunde varit tillgängligt för alla.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

@Alotiat: Hehe nä enkelt spel är det inte, men det kanske därför man har 1.1k timmar i spelet;) Men mycket har hänt då man varit borta i något år men det mesta är ju sig likt. Att dom skulle lägga till någon vip/premium-konto-grej trodde jag dock aldrig. Antar att valve såg hattförsäljningen som en kassako som dom kunde utöka... Om det skulle komma en möjlighet att välja bort ryska IPs, det hade jag kunnat betala för dock!

Jag läste bara ditt förra inlägg så jag trodde du var totalt ny i spelet och försökte hjälpa till, såg nu ett par inlägg bak att du har kommit tillbaka. Har själv "bara" 400 timmar speltid så du kan nog spelet mycket bättre än mig hahaha

På tal om Dota Plus: Det har varit diskussioner kring detta. Att Valve blivit giriga och vill krama ut så mycket pengar som möjligt. Kom upp ett par trådar på Reddit. Till slut startade någon en tråd och förklarade läget. Han var en spelutvecklare för ett mobilspel så han såg vad Valve ville göra/tänkte. Enligt honom har ett spel 3 faser

  • Stigande <=== Fortnite är här

  • Stabil <=== Dota är här

  • Avtagande <=== Hearthstone kanske? Eller annat döende spel.

Så som han förklarade så vill man i Stigande fasen investera så mycket som möjligt i spelet (titta på hur TI har utvecklats samt investeringen i Source 2). I Stabil så vill man bara hålla kvar spelare. D.v.s. man vill värna om de som spelar Dota och inte hitta på en massa nytt. 7.00 kom för att ragga nya spelare, exempelvis. Men jag är osäker på om vi får en liknande patch igen.

Summa summarum: Dota Plus är ett sätt för Valve att ge de trogna spelarna någonting för att ha spelat så mycket för en liten slant i månaden. Fler features kommer så klart att läggas in i Dota Plus, men det hela är för hålla kvar spelarbasen på en liknande nivå.

Blev lite långt nu men jag har grubblat länge över hur Dota har överlevt i +10 år så detta är blandade tankar. Behövde skriva ner allt det här någonstans

PS
Stigande är när antalet spelare ökar enormt, tänk +50%-100% eller mer. Här investerar man stort i patcher, nya features, e-sport o.s.v.
Stabil är när det minskar (eller ökar) väldigt långsamt, tänk +/- %5 per år. Här tar man det lugnt. Man släpper inga stora grejer utan patchar spelet som vanligt och håller det polerat o fint.
Avtagande är när ett spel i princip försvinner. Utvecklarna har i princip slutat utveckla spelet med nya saker. Släpper bara det man måste. Oftast buggfixar eller om något kraschar så fixar man det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alotiat:

Summa summarum: Dota Plus är ett sätt för Valve att ge de trogna spelarna någonting för att ha spelat så mycket för en liten slant i månaden. Fler features kommer så klart att läggas in i Dota Plus, men det hela är för hålla kvar spelarbasen på en liknande nivå.

Kan själv säga att Dota Plus gjort att mitt intresse för spelets hållits uppe, tycker bara möjligheten att "levla upp" hjältar är värt priset. Blev precis guld på min första hero. Saknar dock lite regelbundna uppdateringar av det, typ nya sets eller nåt. Känns ibland som att Valve glömt bort Plus lite.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Kan själv säga att Dota Plus gjort att mitt intresse för spelets hållits uppe, tycker bara möjligheten att "levla upp" hjältar är värt priset. Blev precis guld på min första hero. Saknar dock lite regelbundna uppdateringar av det, typ nya sets eller nåt. Känns ibland som att Valve glömt bort Plus lite.

Kul att du känner så. Jag köpte DotA plus i samma tro men jag spelar ingen DotA längre så jag har typ 9 månader dotaplus kvar av 12. Dumt att jag köpte 12 mån direkt visserligen när jag spelar ganska lite dem senaste 4 åren (ca 3-4 matcher per vecka).

Tycker att spelet är jävligt stelt och enformigt (skall tilläggas att jag har spelat DotA sen 2005 samt HoN när det begav sig). Det känns som alla ändringar som görs dem senaste åren i spelet görs för "ändringens" skull så att vi får "ny meta" och inte för att göra spelet bättre eller mer intressant nödvändigtvis. DotA plus hade kunnat vara så mycket mer än att man låser upp one-liners för sin hjälte.

Den dåliga CPU/Minne-optimeringen av spelet samt den 15 år gamla grafiken gör inte saken bättre...jag fick dippar ner till 60 fps i team fights med en 4770k och GTX 1080 Ti från ca 180 fps i laning stage.

Har haft som mest 5700 MMR i den gamla skalan och Divine 4 i den nya.

Nä, jag väntar på nästa riktiga DotA ersättare. Tyckte HoN gjorde mycket rätt i början men sen gick utvecklingen helt käpprätt åt helvete någon gång under 2012. Någon som hört om något grymt MOBA eller kommer alla utvecklare försöka kopiera Fortnite och PUBG i ca 5 år minst hädanefter? Någon DotA 3 vågar man ju inte hoppas på, trots att vi gått från TI2011-TI2018 (ca 8 år). Kanske i samband med TI 2020 kan något avtäckas?

Permalänk

Nån som spelat Mars? Jag gillar honom, vunnit alla games när jag varit han.
Någon som letar efter någon att spela med? Mina kompisar spelar bara PUBG. :>

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Callister:

Nån som spelat Mars? Jag gillar honom, vunnit alla games när jag varit han.
Någon som letar efter någon att spela med? Mina kompisar spelar bara PUBG. :>

Har inte spelat honom själv, men spelat mot/med honom många gånger. Vilken pos kör du han som? Min uppfattning är att funkar bäst som pos 3.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?