Co-op endast mot datorn

Permalänk

Co-op endast mot datorn

Hej.

Jag söker FPS spel som går att köra co-op men då men mina vänner i lag mot datorn.
Just nu kör vi Borderlands 2 som är vansinnigt kul men jag söker fler spel. (Vi spelar över nätet skall tilläggas och vill fortsätta med det.)

Någon som ha tips om detta?

Permalänk

@Trusted_funder: gears of war. Halo. CS go. Sniper Elite 4

Fast CS go är man i lag med 5 mot 5

Gears of war är 4mot 4 tror jag.

Destiny 2 kan man köra med inget renodlat co op

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trusted_funder:

Hej.

Jag söker FPS spel som går att köra co-op men då men mina vänner i lag mot datorn.
Just nu kör vi Borderlands 2 som är vansinnigt kul men jag söker fler spel. (Vi spelar över nätet skall tilläggas och vill fortsätta med det.)

Någon som ha tips om detta?

Magicka och Dead Island är några jag kommer på såhär på rak arm. Kolla även i Steam, sök på Coop & FPS
Call of Duty Zombiemode är riktigt kul med vänner med, även om jag inte testat de nyare spelen (senaste 6 åren).

https://store.steampowered.com/search/?term=coop&tags=1663

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

warhammer: vermintide 2.

Permalänk
Inaktiv

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands, 7 Days to die, Deep Rock Galactic och The Forest.

Sen vill jag slå ett slag för Human: Fall Flat, inte ett FPS spel men det är roligt när spelar med vänner.

Permalänk
Medlem

@trebrecks: Det känns som att det där inte är co-op mot datorn utan mot andra spelare!

Permalänk

Hej
Jag kan recomendera Ghost Recon Wildlands det har vad du söker , du kan även prova Division där PvP är en option och inget tvång. Dock kommer ni aldrig finna humorn som Borderlands har den finns inte nån annan stans. Tyvärr saknas Coop PvE ofta idag var vanligare för 8-12 år sedan. Rainbow six siege är oxså detta ett coop men lite knepigt i sitt upplägg som jag inte tycker om men ni kanske kommer gilla det

Permalänk
Medlem

R6 Vegas 2 Terrorist Hunt. Bra ös!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Som alla av er som spelat Borderlands kan man spela Co-op i "story mode" eller Campaign med vänner. Det är det jag är ute efter. Inte att spela mot andra "människor"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

CoD Black ops 4

Permalänk
Medlem

Star Craft: brood war!

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

@Forsgren: sniper Elite 4 är co op på iaf

Permalänk
Medlem

Förmodar att vi pratar endast PC så här har du en lista på spel som jag spelat och mer eller mindre rekommenderar:

Left 4 Dead 2 (kampanjerna från ettan ingår i tvåan sedan något år tillbaka)
Borderlands Pre-Sequel + expansioner (skippa arenaexpansionerna om ni inte gillar vågor av fiender)
Borderlands 2 expansioner (om ni inte har dessa redan, skippa arenaexpansionerna om ni inte gillar vågor av fiender)
Borderlands 1 + expansioner (om ni klarar av att spela en hemsk konsolportning med låg fov och hemska kontroller, finns "fix" för fov men är jobbig och kan i värsta fall göra så att ni blir illamående, som jag men kämpade igenom. Skippa arenaexpansionerna om ni inte gillar vågor av fiender).
Dead Island
Diablo 2
Diablo 3

Saints Row 2 (rekommenderar dock att hoppa direkt till trean)
Saints Row 3
Saints Row 4

Serious Sam serien (mest skjuta skjuta men det går framåt med "story")
Portal 2
Quake (Jaja, inte mycket till story men det var ändå här allt började)
Half-Life 1 med co-op mod
Half-Life 2 med co-op mod
Torchlight 2
Splinter Cell Blacklist
Don't Starve Together
(inte så mycket story men underhållande)
Secrets Of Grindea
Magicka
Payday 2
(är väl en story(isch) där någonstans och rekommenderar att man är minst tre)

Couch play med handkontroller (rekommenderas i.a.f.):
Legospelen som t.ex. Jurassic Park och Marvel superheroes
Overcooked (Inte mycket till story, men riktigt kul)
Castle Crashers
Rayman Origins
Trine 2

Annat
Viscera Cleanup Detail (städa tillsammans är kul!)
Civilization V
... Minecraft?

Spel som jag inte riktigt rekommenderar men kan vara kul för er?
Dead Space 3
Resident Evil 5
Killing Floor
(Noll story och bara köttande av waves, fruktansvärt tråkigt!)

Spel som jag inte spelat än:
Doom 3 med co-op mod (se till att ni köper rätt version av Doom 3, d.v.s. INTE BFG edition, co-op mod verkar inte fungera med BFG edition)
Shadow Warrior 2
Divinity: Original Sin 2
Gears Of War 4
A Way Out
Dying Light
Warhammer: Vermintide 2
Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2
Civilization VI
Trine 1
Trine 3
F.E.A.R. 3
(Har tydligen spelat två timmar men kommer inte ihåg något så räknas inte)

Tror det var allt och är lite av blandat innehåll men tänkte att jag listar upp allt jag kommer på, återkommer om jag kommer på fler spel.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Hedersmedlem

Tillsammans mot datorn alltså. Kul!

Payday 2 har jag haft väldans massa kul med tillsammans med vänner.
left 4 dead också.
Magicka också jättekul.
Portal 2

Overkill the walking dead ska komma ut nu inom kort. Likt payday och left4dead men bättre verkar det som. Jag är rätt taggad :).

Deep rock galactic är ett spel jag tror är väldans bra också men har inte skaffat det själv än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag vill rekommendera Killing Floor (2:an är trevligast, men båda är bra enligt mig).
Inte så mycket till story utan man dödar Waves av zombies i co-op mode.
Som left 4 dead på sätt och vis fast utan att man åker runt på skridskor och det är faktiskt feedback i vapnen.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Payday 2 är högt på topplistan för den sortens spel. Jag har väl närmare 1500 timmar i Payday 2 sedan release, i stort sett samtliga med min bror och en kompis. Jag lyckas inte tröttna på det och jag kommer tillbaka till det gång på gång.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Warframe! Mitt i särklass mest spelade spel på Steam. En (välgjord) variant av Free-to-play med så extremt enkelt att testa om man gillar det. Riktigt bra gameplay, story och härliga utvecklare.