Bekväma on-ear hörlurar för gaming

Permalänk
Medlem

Bekväma on-ear hörlurar för gaming

Jag söker efter hörlurar som inte sitter så satans hårt runt öronen. Många jag har provat innan känns antingen för tajta mot öronen och gör ont, eller täcker för mycket så man börjar svettas som öronlappar. Jag gillar inte heller att lurarna ljudisolerar då jag vill höra vad som sker runtom mig men också ha bra ljud i spel.

Lurar jag använt hittills som är perfekta när det gäller bekvämlighet är Koss Porta Pro som också har grymt ljud. Men jag har använt dessa mycket länge och började bli intresserad i att kolla runt om det finns alternativ med högre kvalitet mer anpassat för gaming.

Antar att on-ear är den rätta termen då det är just vad Koss Porta Pro är.

Några rekommendationer?

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Hej! Koss Porta Pro är riktiga klassiker och är väl uppskattade. Jag skulle glömma allt som har med "gaming" att göra då det mesta är bara skräp.

Man vill gärna ha en bred ljudscen, soundstage på engelska eftersom det ger, som det låter ger ett bredare ljud, så man lättare kan höra vart fotsteg eller skott kommer ifrån utan att behöva nån bullshit super duper gaming "7.1" extreme surround ljud.

Öppna hörlurar har precis det du letar efter. De isolerar väldigt lite men har generellt sätt extremt bra ljudscen.

On ear lurar har jag inte jättemycket erfarenhet och marknaden är inte enorm, men det som jag direkt kommer att tänka på är märket Grado. De öppna hörlurar jag använder dagligen är over ear och heter Beyerdynamic DT 990 PRO. Jag tycker de är extremt bekväma och ljudkvalitén är fenomenal med ett externt ljudkort och förstärkare.

Leta efter öppna hörlurar eller open backed headphones och läs lite recensioner och guider!

Permalänk
Medlem

@freddiebox:

Beyerdynamic är som sagt väldigt mysiga. Kolla även Sennheiser som är på rea nu om du kollar i fyndtråden.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Philips Fidelio X2 väldigt sköna och klämmer inte det minsta. Dessutom har de en bra ljudbild för spel och film. Som munken nämnde tidigare skippa allt som är gamingbrandat, undantaget skulle väl iof vara hyperx cloud 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag hade ett par sennheiser hd650. Sjukt bra ljud. Dyra dock men definitivt inte isolerat. Man hör allt du hör.
Tar du dyra gaminglurar kmr de nästan alltid vara isolerade för det är det man oftast vill när man spelar.
Så satsa antingen på lite billigare hörlurar (200-300 kr) eller öppna hörlurar som ovanstående sagt.
Dessutom spelar det lite roll om du behöver ett headset eller inte. Billiga lurar MED headset är oftast sämre än de utan headset (vid samma pris).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla råd och tips. Har aldrig gillat gaming lurar själv då de alltid har varit obekväma och onödigt stora. Senaste gaming lurarna jag hade för länge sen gav precis samma ljudkvalitet som Koss Porta Pro men i onödig och obekväm storlek. Att välja lurar är som att välja skor... Man skulle helst vilja prova dem på plats så man slipper skicka tillbaka hela tiden. Elgiganten och andra butiker har ganska begränsat av lurar man kan provlyssna direkt i butik. Var där och provade ett par Beats lurar. Grymt ljud med som sagt isolerade för mycket och blev obekväma efter längre användande.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

akg är också bra för high-end. Lyssna på en låt som du kan utantill via din mobil när du är vid elgiganten. Då hör du om det är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör Razer Kraken Pro v2 (tror jag dom heter). Superbekväma för mig som har glasögon. Inget fel på ljudet heller.