Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

BAR Storm var ju redan ett av det bästa vapnena för support, efter patchen blev den inte sämre direkt. Kan vara värt att testa!

Aa den är bra ! Men har kört BAR:en för mycket så tröttnat på den hehe.
Försöker byta till andra vapen på alla klasser än dom jag brukade köra för att få lite nytändning

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Vet inte om jag är allmänt utbränd på BF1, eller om jag är för bra då jag alltid får MVP top score eller om dom nya katorna var sådär. Inget sug alls när vi grabbpolare lirar.

Min gissning är att du är för bra

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Mitt konto på origin måste blivit hackat!
Va utloggad på datorn helt plötsligt, när jag loggade in hade jag inga vännder, och inga spel kvar!
Och på mailen har jag fått 4 nya mail med rubriker:

1 Ny inloggning på PC
2 Your EA Account Email changed
3 Verify your Account Mail
4 Welcome to your EA account
Och en ny då när jag loggade in "Ny inloggning på PC"

Vad gör jag nu?? Hittar inget telfonnummer till EA?

Edit: hittade... men måste man prata engelska, hatar det när man ska förklara sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Mitt konto på origin måste blivit hackat!
Va utloggad på datorn helt plötsligt, när jag loggade in hade jag inga vännder, och inga spel kvar!
Och på mailen har jag fått 4 nya mail med rubriker:

1 Ny inloggning på PC
2 Your EA Account Email changed
3 Verify your Account Mail
4 Welcome to your EA account
Och en ny då när jag loggade in "Ny inloggning på PC"

Vad gör jag nu?? Hittar inget telfonnummer till EA?

Edit: hittade... men måste man prata engelska, hatar det när man ska förklara sånt här

Ouch, det är sådant som man aldrig tror ska hända en.. Hoppas det löser sig !
Blev faktiskt nojjig nu så ska nog aktivera tvås-stegs verifiering på allt som går..

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad jag kan göra åt detta? Nollställt filtret men får ändå bara upp detta efter 100 refresh

Händer på daglig basis och börjar bli extremt drygt

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Någon som vet vad jag kan göra åt detta? Nollställt filtret men får ändå bara upp detta efter 100 refresh

https://i.imgur.com/QysNRrb.png

Händer på daglig basis och börjar bli extremt drygt

Samma här , hittar oftast bara 2-3 servrar om jag väljer Dom , TDM eller Pigeon.
Riktigt drygt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av joppe:

Någon som vet vad jag kan göra åt detta? Nollställt filtret men får ändå bara upp detta efter 100 refresh

https://i.imgur.com/QysNRrb.png

Händer på daglig basis och börjar bli extremt drygt

Om du med "nollställt" menar "Reset filter" så får du bara upp servrar med EN ledig plats, tror jag. Pröva att leka med antal lediga platser. Fulla servers finns det gott om

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira på PS4?

Inget för seriöst, tjöta skit och PTFO. Spelar 2-3ggr i veckan, PM för PSN.

Permalänk
Avstängd

Någon mer än jag som kör bf1 med sli.
Kvittar om jag kör allt på low eller high grafik settings.
Ändå används mina båda grafikkort till ca 70%
Kör jag bf4.så får jag upp usage till närmre 90% på båda korten.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Roligaste klassen blev klart roligare med TTK 2.0.

Synd att jag inte har en åttondel så bra aim som Stodeh, han e snuskigt bra...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Någon mer än jag som kör bf1 med sli.
Kvittar om jag kör allt på low eller high grafik settings.
Ändå används mina båda grafikkort till ca 70%
Kör jag bf4.så får jag upp usage till närmre 90% på båda korten.

Är din CPU överklockad? Kan vara att den flaskar då BF1 är väldigt CPU krävande.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Är din CPU överklockad? Kan vara att den flaskar då BF1 är väldigt CPU krävande.

Har märkt att bf1,är sjukt cpu krävande.
Kör den överklockad till 4600 mhertz,Ingen direkt skillnad om jag kör i 4700 mhertz.
Goggla lite om det.Någon skrev,Sli G-sync skärm hade svårt för att sammarbeta.
Stängde av g-sync.Och då jobba det ena kortet bättre.
Men min rigg blir 4 år till sommaren,bara att gilla läget.
Struntar i att övervaka siffror,och bara spelar.
Till den dagen då man märker att detta funkar inte längre.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

När kommer det en patch som gör hästar dödliga?

Permalänk
Medlem

@izzie: I samma patch som gör att Destroyers inte sprängs efter 2 skott från pistol.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av izzie:

När kommer det en patch som gör hästar dödliga?

Hästar är dödliga..

Permalänk
Medlem

Började spela det igen för ett par veckor sedan, efter ttk 2.0 antar jag att det var. Men nu på slutet har det ju blivit helt horribelt att spela? Inte det att det fungerar illa utan det flyter på bra för mig, men det är ju så många som campar stenhårt nu? Vi har ju fortfarande samma mängd snipers, som om möjligt dragit sig tillbaka en del och campar hårdare, sen har vi även lmgs som börjat campa rätt mycket hårdare samt det har skapats en medic sniper class i princip (Dock inte alls lika många.).

Gissar att mängden deaths jag har från folk som inte verkar spela CQ utan mer Campq är ju betydligt fler än de jag får från folk som jag faktiskt ser innan dom matar ner mig från avstånd en bra bit bort. Det är nästan lite uppfriskande då någon blåser förbi och kör en hipfire med en automatico...

Är det bara jag som fått för mig det eller delar någon min uppfattning?

Spelar bara CQ 64p på PC.

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Ja hur folk spelar har förändrats väldigt mycket. Nivån är hög. Kanske naturligt att det blir så med ett spel efter långt tid när dom flesta kan spelet utan och innan. För att inte dö varje minut blir det att många väljer en mer safe/feg spelstil. Kör andra så blir man själv också tvungen att göra det. Tröttnade dock för ett tag sen mest för att lagen oftast blev ojämna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Började spela det igen för ett par veckor sedan, efter ttk 2.0 antar jag att det var. Men nu på slutet har det ju blivit helt horribelt att spela? Inte det att det fungerar illa utan det flyter på bra för mig, men det är ju så många som campar stenhårt nu? Vi har ju fortfarande samma mängd snipers, som om möjligt dragit sig tillbaka en del och campar hårdare, sen har vi även lmgs som börjat campa rätt mycket hårdare samt det har skapats en medic sniper class i princip (Dock inte alls lika många.).

Gissar att mängden deaths jag har från folk som inte verkar spela CQ utan mer Campq är ju betydligt fler än de jag får från folk som jag faktiskt ser innan dom matar ner mig från avstånd en bra bit bort. Det är nästan lite uppfriskande då någon blåser förbi och kör en hipfire med en automatico...

Är det bara jag som fått för mig det eller delar någon min uppfattning?

Spelar bara CQ 64p på PC.

Spelar själv sällan CQ utan mest Domination, men det är lite lite slående över alla spellägen numer tyvärr. Skulle dock säga att det mest är LMG-campers som är det stora problemet, eller att kartan är helt obalanserad. Jag är dock helt övertygad om att BF1 hade blivit ett MYCKET roligare spel utan snipers.

Tycker det är så talanglöst att ligga och trycka bakom en sten på en kulle och ta cheap potshots. Problemet är ju att de ofta ligger långt bak där fienden har alla flaggor eller sin spawn vilket gör att det är otroligt svårt eller tidskrävande att ens ta sig dit ifall man får för sig att eliminera just den jobbiga snipern.

Jag förstår däremot varför man spelar som sniper, de har lyckats med att få det att kännas riktigt kul att spela som sniper och ta de där långskotten och det härliga plinget när man dessutom sätter kulan i huvudet på motståndaren.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Spelar själv sällan CQ utan mest Domination, men det är lite lite slående över alla spellägen numer tyvärr. Skulle dock säga att det mest är LMG-campers som är det stora problemet, eller att kartan är helt obalanserad. Jag är dock helt övertygad om att BF1 hade blivit ett MYCKET roligare spel utan snipers.

Tycker det är så talanglöst att ligga och trycka bakom en sten på en kulle och ta cheap potshots. Problemet är ju att de ofta ligger långt bak där fienden har alla flaggor eller sin spawn vilket gör att det är otroligt svårt eller tidskrävande att ens ta sig dit ifall man får för sig att eliminera just den jobbiga snipern.

Jag förstår däremot varför man spelar som sniper, de har lyckats med att få det att kännas riktigt kul att spela som sniper och ta de där långskotten och det härliga plinget när man dessutom sätter kulan i huvudet på motståndaren.

Ja alltså de som man bara ser på andra sidan kartan är ju inte lönt, och det är ju inte de som är de jobbiga. Nu kanske att helt ta bort snipers är lite hårt men 6-8 per lag och spelet skulle vara helt annorlunda

Permalänk
Medlem

Sjukt lite servrar som "lever" på dagen... är det detta en riktig flopp? Måste tom va mer spelare på bf4... har inte bf4 just nu... då mitt konto blev kapat, köpte bara om bf1... :/

Permalänk
Medlem

@Swennis: har du ngt skumt filter igång? Är ju alltid en bunt med servrar igång under dagen.

Permalänk
Medlem

Såg att premium pass säljs nu för 149kr istället för 499kr.
Bör man slå till på det eller är det onödigt av någon anledning att köpa premium pass?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

@Qwertan All DLC har väl släppts nu så Premium blir mest ett paketpris på allting. Man får rejält många fler banor att spela på jämfört med standard BF1 så om man gillar spelet så är det helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

Någon annan här som inte kan gå online? Spelade ett tag men blev frånkopplad från servern och nu kan jag inte komma online igen i vare sig BF1 eller BF4. Provat starta om datorn ett flertal gånger nu.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Hittar inga servrar BF 1

@lord_tito:

Nån mer som har problem med att hitta servrar i BF 1 ikväll?

Permalänk
Medlem

Man måse connecta direkt till servern, gå och hämta en kaffe så man kan gilla läget då man sitter i kön. Sen är det ju en del som startar om kartan var femte minut.

Och över till något helt annat, inte spelat sen i februari-mars och nu efter två veckor har jag noterat vid ett flertal tillfällen att piloter inte är det minsta intresserade av att skjuta ner varandra, utan flyger runt och bombar samma flaggor för att farma kills. Såg tex två gånger med några minuters mellanrum nyss på samma karta att dom anföll samma flagga, om och om igen så intensivt att de råkade kollidera...lul....iaf 4 plan bombar samma flagga, tills dom smackar ihop.

Hoppas till Bf V att infanteri farming plan saknas, men det är nog för mycket begärt.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Man måse connecta direkt till servern, gå och hämta en kaffe så man kan gilla läget då man sitter i kön. Sen är det ju en del som startar om kartan var femte minut.

Och över till något helt annat, inte spelat sen i februari-mars och nu efter två veckor har jag noterat vid ett flertal tillfällen att piloter inte är det minsta intresserade av att skjuta ner varandra, utan flyger runt och bombar samma flaggor för att farma kills. Såg tex två gånger med några minuters mellanrum nyss på samma karta att dom anföll samma flagga, om och om igen så intensivt att de råkade kollidera...lul....iaf 4 plan bombar samma flagga, tills dom smackar ihop.

Hoppas till Bf V att infanteri farming plan saknas, men det är nog för mycket begärt.

Ja gör det nu Är nyfiken på BF V

Permalänk
Medlem

Är Fairfight nere föresten? Igår hade vi en kille som oneshottade alla på servern och hade väl 5 gånger fler kills än alla och idag satt jag nyss en stund nu innan jobbet och då var det en annan kille som var ytterst suspekt på samma grej, dock kraschade servern innan jag var säker...

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Kanske kommit ny version på fusket som tar lite tid innan fairfight kan identifiera.
Tycker själv det gick i vågor, ett tag väldigt mycket suspekt för att en vecka senare vara ok. Har ingen fakta bara att jag kan tänka mig att det är så när fuskmakarna kommer på nya sätt att ta sig förbi fairfight.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte Squad Boost?
Sista 1-2 veckorna så aktiveras inget när jag trycker, utan antalet SB jag har försvinner bara..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]