Rösta fram SweClockers nästa musmatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

På tok för kladdiga enligt mig. Hade velat haft helt svart med loggan i ett hörn.

Håller med. Lite för plottriga.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Röstar på 4 för att det var minst skit på den, hade 10 gånger hellre köpt en helsvart med bara en sweclockers-logga i mitten. Känns som att folk designat bakgrundsbilder till gamingdatorer istället för musmattor som ska täcka ett helt skrivbord.

Men grymt jobbat han som gjorde moderkortet i vektorgrafik, jävla pill och snyggt vart det!

Jag gjorde moderkortet. Tack

Permalänk

Den, annars köper jag den inte

Den ska kännas modern, lite old-tech och svart!

Permalänk
Medlem

Alternativ 5: Ingen

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Bidrag 4 var den bästa även om 1.an var ok också. Bidrag 2 och 3 hamnar i soptunnan

Edit:
Hade jag gjort ett motiv så hade det varit en Lykoi katt på mattan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tvåan är absolut den coolaste men den hade passat bättre om det hade varit en mindre musmatta med mer kvadratisk form. Alternativet hade varit att lägga moderkortet till höger, där musen ska vara. Får fundera en stund innan jag röstar på den eller fyran.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Låter som om majoritet än så länge vill ha en så clean matta som möjligt. Typ helsvart med SC loggan i ett hörn. Ställer mig i samma led :D. Hur som grymma bidrag utav alla!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Oavsett tryck, så är det kul att man tar fram en musmatta. Blir ett givet köp, just för att stötta och för att minnas.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Tvåan är absolut den coolaste men den hade passat bättre om det hade varit en mindre musmatta med mer kvadratisk form. Alternativet hade varit att lägga moderkortet till höger, där musen ska vara. Får fundera en stund innan jag röstar på den eller fyran.

Jag funderade på det (mitt bidrag) men valde till sist att lägga motivet i mitten för att det dels skulle vara symmetriskt, det såg lite skevt ut med moderkortet mer åt ett håll, men också för att (även om det nu inte är så vanligt längre med bättre sensorer) finns möss som fungerar sämre med massa detaljer under sensorn. Kul att du tycker om den ändå

Permalänk
Medlem

Slängde min röst på 1 tycker den passar bäst till min laser mouse 😀😀

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Röstade på nr 3. Nr 4 som leder tycker jag är identiskt med den andra musmattan som släpptes, med undantaget av att man tog bort ett lager uppe i vänstra hörnet.

Blir lite som julpyntningstävlingen för loggan: Samma år ut och år in.

Men jag håller samtidigt med många fler: Less is more när det kommer till musmattor

Permalänk
Medlem

Usch vad tråkigt generisk det ledande motivet, nr.4 var.

Röstade själv på nr.2, snyggt gjord och originell. Men visst, moderkortet kunde varit större.

Permalänk
Medlem

Ujuj, 1an kändes mest välgjort, 2an var cooöast men med risk att hela motivet försvinner då den ser tom ut, 3an var ball den med men jag blir snurrig i skaööen av den. Nummer 4 var enklast, men stilrenast och fick min röst.

Hade gärna sett en utveckling av nummer 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt att mitt bidrag inte kom med.

Helt ärligt var min snyggare än någon av dessa.

*edit

Fast han med mitt namn, det bidraget såg dock snyggast ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är ok med fyran men är lite bitter på ettan. Bakgrundsmönstret både till vänster/mitten och till höger ser grymt bra ut men ovanpå ligger liksom en polygonsörja som sänker hela grejen för mig. Synd för den skulle varit en klar vinnare i mina ögon annars.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Helt ärligt var min snyggare än någon av dessa.

Nej...

Permalänk
Medlem

Detta var inte lätt :-/

Blev #4 i slutändan men var mer eller mindre dött lopp mellan #4 och #1. Det som avgjorde var att jag vill att loggan ska vara lite större och synas mer. Därför jag är sugen på en SweC matta liksom.

Men inget bidrag var fult, tvärtom. Spontant var det #2 jag fastnade för allra först men det snygga motivet kommer ju inte synas! Därför valde jag #4 istället. Lite trevligare mönster runt tangentbordet än enbart fyrkanter tycker jag och det har den lite större loggan.

*edit*
#2 som "vanlig" musmatta vore super. Mer passande för motivet. Förhoppningsvis gör de ngn tävling för det också i framtiden, för om inget drastiskt händer blir min röst på vad som är #2 nu, då
*/edit*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Jättefina bidrag, det var svårt att välja. Jag valde att lägga min röst på #4

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Alla var snygga! Dock var fyran den enda jag tror skulle få ligga på mitt skrivbord...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

För gyttriga, nr.4 var väl den bästa av dem.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jävlar vad svårt att rösta. Alla bidrag förtjänar att vinna.

Permalänk
Medlem

Svårt att välja, alla var superfina!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

1 & 4 känns snyggast när jag föreställer mig att de ska ligga på skrivbordet

Anser att en musmatta ändå ska kännas ganska diskret och smälta in bra med det övriga. Nummer 2 och 3 har enligt mig således för mycket detaljer i orange. Snyggt, men inget jag vill ha på skrivbordet. (feedback/anledning)

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Valde att lägga min röst på nummer 4 då den skulle passa mig bäst på skrivbordet.
Alla bidrag var grymt bra och det har gjorts fina jobb men i slutändan valde jag den jag kan själv tänkas köpa!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Varför tog ni inte med fler, något i stil med 10 olika bidrag man kunde rösta på ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Är ok med fyran men är lite bitter på ettan. Bakgrundsmönstret både till vänster/mitten och till höger ser grymt bra ut men ovanpå ligger liksom en polygonsörja som sänker hela grejen för mig. Synd för den skulle varit en klar vinnare i mina ögon annars.

så här istället?:

Skrivet av Zemlan:

Detta var inte lätt :-/

Blev #4 i slutändan men var mer eller mindre dött lopp mellan #4 och #1. Det som avgjorde var att jag vill att loggan ska vara lite större och synas mer. Därför jag är sugen på en SweC matta liksom.

Men inget bidrag var fult, tvärtom. Spontant var det #2 jag fastnade för allra först men det snygga motivet kommer ju inte synas! Därför valde jag #4 istället. Lite trevligare mönster runt tangentbordet än enbart fyrkanter tycker jag och det har den lite större loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

En alternativ design jag funderade på var med stor logga, men eftersom att det skulle vara en lite mer polariserande design så valde jag köra med en mindre diskret logga fast som ändå syns när man har tangentbord och mus ovanpå.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Röstade även jag på nr 4, tycker dock loggan skulle varit lite längre ut i hörnet än vad den är nu, nu tycker jag den ser lite missplacerad ut, men ja, min åsikt

De andra bidragen var fina med, hade köpt vilken det än hade blivit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roenlond:

Jag funderade på det (mitt bidrag) men valde till sist att lägga motivet i mitten för att det dels skulle vara symmetriskt, det såg lite skevt ut med moderkortet mer åt ett håll, men också för att (även om det nu inte är så vanligt längre med bättre sensorer) finns möss som fungerar sämre med massa detaljer under sensorn. Kul att du tycker om den ändå

Ja, det är ju en balansgång. Det viktiga är ju balansen mellan högerkant och tangentbord och det kan vara svårt att passa in med både fullstora och TKL-tangentbord. Annars är det fult i sig att det inte är centrerat (enligt mig).

Försök få Sweclockers att fixa en kvadratisk matta också så har du min röst nästa gång (känsliga möss eller ej).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

För mig stod det mellan #2 och #4, valde till slut #4 då jag tycker det motivet gör sig bättre på en musmatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Ja, det är ju en balansgång. Det viktiga är ju balansen mellan högerkant och tangentbord och det kan vara svårt att passa in med både fullstora och TKL-tangentbord. Annars är det fult i sig att det inte är centrerat (enligt mig).

Försök få Sweclockers att fixa en kvadratisk matta också så har du min röst nästa gång (känsliga möss eller ej).

Jag är absolut öppen för idén Vi ser var denna hamnar först, jag gillar samtliga bidrag!