Battlefield V får battle royale-läge i mars 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Saknar Battlefield 2 :/

Går det inte spela längre eller vadå? Vad saknar du?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Ganska lätt sak att anta

https://www.battlefield.com/news/this-is-battlefield-5-firest...
Och sen under all denna text om spelläget påminner man om att man borde förboka. Finns inget som säger att spelläget inte ingår i spelet.

Hade inte tittat på den sidan och kan hålla med om att informationen bör vara där. Men förhoppningsvis läggs den informationen till snart. Att de marknadsför för förbokningar är inget konstigt i sig, det gör ju alla företag nu för tiden.

Skrivet av Vinolik:

Marknadsför man något som en viktig del av ett spel och något som många är intresserade av är det väl ganska självklart att folk klagar? Speciellt de som redan förbokat med tron att få hela spelet vid släpp...

Har man förbokat och är bara intresserad av att spela battle royal så är det väl bra att de går ut med den infon nu så man kan avboka och köpa det senare. Kanske till ett bättre pris till och med.

Spelföretagen har ju inte en spåkula så de vet alla problem som de kommer stöta på och kanske behöver skjuta på lanseringar.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Går det inte spela längre eller vadå? Vad saknar du?

Tror EA stängde ner servrarna. Battlefield 2 var riktigt kul, specielt när man körde Strike at Karkand och man som USMC inte kom ner från berget när MEC stog och farmade spelare haha

Edit finns servrar men inte många https://www.gametracker.com/search/bf2/
Om någon funderar på 1942 så finns det några få spelare https://www.gametracker.com/search/bf1942/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kethsi:

verkar som CoD och BF har bytt roller med varandra.

Snarare som att BF har apat efter COD. Varje nytt battlefieldspel är och har varit en skymf mot gångna mästerverk.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ExcZist:

Tror EA stängde ner servrarna. Battlefield 2 var riktigt kul, specielt när man körde Strike at Karkand och man som USMC inte kom ner från berget när MEC stog och farmade spelare haha

Edit finns servrar men inte många https://www.gametracker.com/search/bf2/
Om någon funderar på 1942 så finns det några få spelare https://www.gametracker.com/search/bf1942/

Finns en hel del kvar https://www.bf2hub.com/servers Brukar vara minst 8 fulla servrar på kvällarna.
Samma sida är även samma ställe som gör att man fortfarande kan köra BF2
Har varit sugen att försöka få upp en server igen.

I övrigt så tycker jag folk är löjliga om dom enbart är ute efter Battleroyal läget i ett BF spel. Och dom har alltid sagt att de kommer efter spelet släpps.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre, blir ändå köp för min del. Hade riktigt kul i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Dice är bara utvecklaren, och de är superduktiga i mina ögon. Dock så har jag personligen aldrig gillat deras spel, då de varit mest MP fokuserade.

EA, som håller i tyglarna, är däremot bara äckliga. Men det är likadant med alla AAA publishers.

delvis sant. utvecklarna på dice måste också förhålla sig till det dom skapat och det vi älskat under alla dessa år. om man lägger sig platt för EA så kan man byta bolag, om man har samvete dvs. finns nog många som skulle anställa folk från dice, som du nämnde själv så är dom superduktiga

Permalänk
Testpilot

Älskar att folk klagar på detta, när dom inte inser att detta läge är UTÖVER allt annat man kan förvänta sig i ett Battlefield spel. Dessutom har det varit sagt nästan från första början att BR-läget inte skulle finnas på launch!

Kan varmt rekommendera att kolla in Dev Talk's på Battlefield's YouTube-kanal, eller läsa bloggarna där dom går igenom allt som kommer i spelet och första roadmappen.

Det som även verkar missas är att vi får mer saker på launch än vad både BF1 och BF3 erbjöd när det kommer till fordon och dylikt. Så är inte säker varför folk skriker flopp hit och dit.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Älskar att folk klagar på detta, när dom inte inser att detta läge är UTÖVER allt annat man kan förvänta sig i ett Battlefield spel. Dessutom har det varit sagt nästan från första början att BR-läget inte skulle finnas på launch!

Kan varmt rekommendera att kolla in Dev Talk's på Battlefield's YouTube-kanal, eller läsa bloggarna där dom går igenom allt som kommer i spelet och första roadmappen.

Det som även verkar missas är att vi får mer saker på launch än vad både BF1 och BF3 erbjöd när det kommer till fordon och dylikt. Så är inte säker varför folk skriker flopp hit och dit.

kanske för att EA gått och marknadsfört sitt BR läge ganska hårt och de flesta brukar vilja se hela spelet man köper på dagen man köper det speciellt när det är saker dom annonserar ut sedan lång tid tillbaka.

det vore ju en annan femma om dom lanserat spelet som vanligt utan att nämna BR och sen komma och säga "i mars släpper vi ett BR läge hype hype hype!!" men nu får man köpa ett spel som inte ens är färdigställt.

släpp inte spelet förrän det är klart det är inte svårare än så.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

Så du menar att om du köper en pizza så är du nöjd när du får en pizzabotten efter 10min sen lär vänta 30min på fyllningen? Eller köper en bil men får dörrar först några månader senare?

Köp av mig istället... där får du fyllningen efter 10 min, brödet kommer 30 min senare (det måste gräddas ju).
Och bilen får du med dörrar... men däck och ratt dröjer lite... Du kan sitta i bilen iaf och rusa motorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Finns en hel del kvar https://www.bf2hub.com/servers Brukar vara minst 8 fulla servrar på kvällarna.
Samma sida är även samma ställe som gör att man fortfarande kan köra BF2
Har varit sugen att försöka få upp en server igen.

I övrigt så tycker jag folk är löjliga om dom enbart är ute efter Battleroyal läget i ett BF spel. Och dom har alltid sagt att de kommer efter spelet släpps.

Det var en del servrar, konstigt att de inte syns på gametracker. Är servrarna hostade på ett annat sätt?
Testade pubg 10 timmar och Cod BO4 2 dagar, sen la jag ner. Kommer nog aldrig gilla Battleroyal även om jag tyckte Blackout var roligre än Pubgs.
Föredrar det gamla vanliga i Battlefield/Call of Duty, Conquest, TDM,Free for all etc. Spelar Cod 4 än för deras S&D.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att de inte hinner göra klart spelen längre innan de släpps.

Permalänk
Avstängd

Blir nog inget köp av BF5 för mig pga detta, tror många tar samma beslut, har fortfarande sjukt kul med CoD just nu och kommer nog ha svårt att hitta tiden att spendara för BF5.

CoD är perfekt just nu, du är inne i ett game inom ett par minuter ifrån att du klickar på ikonen på skrivbordet, dör du så är du inne i ett nytt game inom en minut likaså. får du 2-3 kills i en match så känns det sjukt belönande.

Riktigt beroende framkallande och kul.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kethsi:

kanske för att EA gått och marknadsfört sitt BR läge ganska hårt och de flesta brukar vilja se hela spelet man köper på dagen man köper det speciellt när det är saker dom annonserar ut sedan lång tid tillbaka.

Vet inte om jag skulle kalla det så hypat som du försöker få det att låta dock. Det finns 4st trailers för spelet, varav en utav dem har en typ 15s lång snutt i slutet av ena trailern. BR-läget nämns knappt i huvudtaget i något Dev Talk eller PR material heller, tog inte upp speciellt mycket tid under någon reveal eller något event heller.

Skrivet av Kethsi:

det vore ju en annan femma om dom lanserat spelet som vanligt utan att nämna BR och sen komma och säga "i mars släpper vi ett BR läge hype hype hype!!" men nu får man köpa ett spel som inte ens är färdigställt.

Ska man säga samma sak då om t.ex. spel som släpps i Early Access? Eller typ som Bethesda som började hype'a nästa Elder Scrolls (VI) typ 4-5 år innan vi ser ett förmodat släpp? Att hype'a ett spel, ett spelläge eller dylikt flera år i förväg är ju nästan praxis i dagens industri, så att dom teasade BR-läget för ca. 3 månader sedan (dvs 6-7 månader innan släpp) tycker jag inte är orimligt alls om man ser på det ur det perspektivet.

Det ska även tilläggas att det inte är DICE Stockholm som utvecklar BR-läget utan det är en helt annan studio, tror det kan vara Criterion som gör det om jag inte missminner mig. Så igen, man kan inte ens säga att BR-läget är en del av Battlefield V på det viset (lite som hur det var 2st olika Studios som utvecklade singleplayer respektive multiplayer för Medal of Honor - Det spelet är t.o.m. gjort i 2st olika engines för respektive del).

Skrivet av Kethsi:

släpp inte spelet förrän det är klart det är inte svårare än så.

Sedan tycker jag det är ironiskt att säga något som "släpp inte spelet förrän det är klart det är inte svårare än så." när mer eller mindre inget spel dom senaste 5 åren eller mer ändå som har en multiplayer del har släppts "färdigt" - Detsamma kan sägas om singleplayer spel hela vägen tillbaka till BF1942 för den delen. Har alltid funnits expansionpacks, DLC's eller dylikt.
Så varför inte se BR-läget som en gratis DLC som kommer knappa 3 månader efter släppet istället, och njut av Battlefield V som vilket annat Battlefield som helst fram tills dess eller köp det när spelet är i din mening "färdigt"?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Det är som att DICE och EA inte vill sälja sitt nya spel

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Medlem

Vem köper ens Battlefield för BR -
Läget? Förmodligen ni som är födda på 2000 talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dredd:

Blir nog inget köp av BF5 för mig pga detta, tror många tar samma beslut, har fortfarande sjukt kul med CoD just nu och kommer nog ha svårt att hitta tiden att spendara för BF5.

CoD är perfekt just nu, du är inne i ett game inom ett par minuter ifrån att du klickar på ikonen på skrivbordet, dör du så är du inne i ett nytt game inom en minut likaså. får du 2-3 kills i en match så känns det sjukt belönande.

Riktigt beroende framkallande och kul.

Perfekt kanske är att ta i lite, mer än 20hz tickrate hade ju inte suttit fel

Permalänk
Skrivet av solitary47:

Det är som att DICE och EA inte vill sälja sitt nya spel

Kolossal failure av EA inom sina senaste shooters. Dramat om Battlefront 2 kommer ju gå ned i historieböckerna och BF5 är ju redan kört innan det har kommit ut verkar det som.

Permalänk
Medlem

@Ryssfemma: Oavsett ålder tror jag man vill köpa ett spel som inte är halvgjort, BR verkar skoj vad vet jag har aldrig provat, men jag gillar bf sen bf2 och köper inte spelet för battle royal , samtidigt väljer jag att inte köpa ett halvt spel så mina pengar får dom när spelet är klart.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

@SlinkyJoppe: Haha precis! Förstå hur frustrerande att jobba med dessas pel i tusentals timmar för att sedan se dom bli totalt slaktade på internet

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ExcZist:

Det var en del servrar, konstigt att de inte syns på gametracker. Är servrarna hostade på ett annat sätt?
Testade pubg 10 timmar och Cod BO4 2 dagar, sen la jag ner. Kommer nog aldrig gilla Battleroyal även om jag tyckte Blackout var roligre än Pubgs.
Föredrar det gamla vanliga i Battlefield/Call of Duty, Conquest, TDM,Free for all etc. Spelar Cod 4 än för deras S&D.

För att något ska synas på Gametracker måste någon lägga till servern manuellt. BF2hub visas alla då det är master servern.
Nä det är typ samma sätt som innan.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Ännu en anledning till att inte köpa spelet.

EA/Dice har verkligen skitit i det blå skåpet denna gången.

Vadå BF spelen är ju brutalt bra, men ingen tvingar dig att spela BR mode.. Spela SP/MP du så lär du inte vara missnöjd

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Testpilot

För dom som förespråkar Doomsday för Battlefield V, det har hänt en hel del med spelet sedan Open Beta'n (utöver att VD'n "avgick" för sina uttalanden) - Kan varmt rekommendera att läsa lite mer om det eller kolla videos!

Tror ärligt detta spelet kan bli det bästa i Battlefield serien. Personligen har jag kvar min förhandsbokning, likaså mina vänner - Så kan rekommendera att stoppa undan högafflarna tills spelet är ute och sedan göra en ny bedömning!

Lite länkar där ni kan läsa om vad som gjorts i spelet:

Lite videos på utvecklare från DICE, bl.a. Florian som tävlat för Fnatic;

EDIT: DISCLAIMER & "ifrågasättande"

Jag jobbar INTE för EA/DICE, jag får inte betalt av dem eller på något vis kompenseras för att försöka få lite positivt ljus på spelet. Jag anser bara att innan man skriver ut en massa om något så bör man framförallt se till att sitta på uppdaterad information och/eller försöka visa upp att man är någorlunda insatt i situationen.

Om du inte gillar spelet så är det okej, men att sitta och bara "hata" på något utan att ge något konkret exempel på varför eller vad man man inte gillar med något, det är bortom mig varför man skulle 'spamma strunt' annat än att sprida en massa negativitet för sakens skull och bidrar inte till något bra i slutändan för någon - Varken för folk som läser eller för potentiella DICE anställda då dom inte har något att jobba med för att faktiskt förbättra spelet.

Jag personligen gillade spelet i Open Beta och utan att bryta någon NDA så kan jag säga att spelet är en solklar uppgradering från BF1 på alla plan och även i mitt tycke BF4 på många delar (som varit min favorit i serien). Enda jag vill göra med att poster som denna är att upplysa folk om spelet och hoppas på att någon mer blir sugen, ju fler som spelar desto roligare - Fulla servrar och gamemodes, spela med vänner eller göra nya är vad som gör Battlefield kul, för mig i alla fall!

Dold text
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

World War 3 är mer intressant. BF serien är så mjölkat redan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kan ingen starta en tråd med en omröstning om vilken jämförelse i denna tråd som är den mest idiotiska? Det vore lite skoj

Permalänk
Medlem

Vet inte var ni får era nyheter från, men det är väldigt många felaktiga påståenden i den här tråden.

  • Har de verkligen hypat BR? Nej, de har faktiskt nämnt det ovanligt lite. Sen om nyhetssidor har skrivit mycket om det är inte EAs fel.

  • Har de sagt att BR ska ingå vid launch? Nej, de har sagt att de skippar season pass och istället ska släppa DLC gratis efterhand. Sen om nyhetssidor har sagt att det är så är ju inte EAs fel. Tex på officiella hemsidan nämns inget alls om BR: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-5

Jag vet att ni kids älskar att klaga på EA men det är rätt obefogat den här gången iaf. Kanske fokusera på att de skippar season pass ist, det är väl fint?

Permalänk
Medlem

BF 2143 med Titan gamemode pls

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

@hznn: Jag var faktiskt riktigt hypad på BF:V, men det var fram tills att man rullade fram hela "customization"-skiten och att man behöll tempot från BF1 som faktiskt kritiserats.

Jag som tänkte mig något i stil med Day of Defeat inkl fordon-spawn som i BF4. Att ett spännande spelläge dröjer gör att suget blir ännu mindre för mig, helt enkelt. Detta känns lika korkat som att man inte har ett Conquest-läge i Battlefront2.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Vet inte var ni får era nyheter från, men det är väldigt många felaktiga påståenden i den här tråden.

  • Har de verkligen hypat BR? Nej, de har faktiskt nämnt det ovanligt lite. Sen om nyhetssidor har skrivit mycket om det är inte EAs fel.

  • Har de sagt att BR ska ingå vid launch? Nej, de har sagt att de skippar season pass och istället ska släppa DLC gratis efterhand. Sen om nyhetssidor har sagt att det är så är ju inte EAs fel. Tex på officiella hemsidan nämns inget alls om BR: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-5

Jag vet att ni kids älskar att klaga på EA men det är rätt obefogat den här gången iaf. Kanske fokusera på att de skippar season pass ist, det är väl fint?

Jag länkar ett tidigare inlägg istället för att skriva allt igen:
#17609986

Spelutvecklare anger ju inte för varje feature on den kommer finnas vid launch eller ej, så efter er logik så ska jag anta att ingenting ingår vid launch om inte EA exakt skriver att det ingår...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vi behöver inga fler BR-spel. Vi behöver ett fungerande multiplayerläge i Battlefield V som inte dör ut på PC efter 6 månader likt Battlefield 1 gjorde.. Men det är väl tyvärr så som det blir igen eftersom EA föredrar en quick cashgrab före spelarantalet. De har inte gjort något för att fixa problemen som började redan med Battlefield 4. Det tog skapligt lång tid innan Battlefield 4 fick aktiva spelare, och det var ju långt in på både BFH och BF1.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11