Battlefield V får battle royale-läge i mars 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vem köper ens Battlefield för BR -
Läget? Förmodligen ni som är födda på 2000 talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Alternativt kan det ju vara folk som gillar battle royal som spelläge och blev intresserade av BF:V när Dice började hypa upp spelläget i Augusti.... eller förlåt, jag menar såklart "huhehöhuö hurr durr bara barn spelar battle royale höhö fortnite nååbs höhö".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Jag länkar ett tidigare inlägg istället för att skriva allt igen:
#17609986

Spelutvecklare anger ju inte för varje feature on den kommer finnas vid launch eller ej, så efter er logik så ska jag anta att ingenting ingår vid launch om inte EA exakt skriver att det ingår...

Håller med om att de borde skrivit det på bloggen när de berättade om det, iaf om de hade bestämt när det skulle komma ut. Men annars får man ju ut från själva produktsidan, dvs den jag länkade. Där nämns inget alls om BR eller Firestorm.

Kollade för nyfikens skull vad som skrevs om Firestorm här på sweclockers när det presenterades: https://www.sweclockers.com/nyhet/26248-dice-avtacker-firesto...

"... men huruvida Firestorm-läget blir tillgängligt vid lansering är ännu okänt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

64 pers måste ju kännas jättetomt i Battle Royale. Antalet i sig är ju inte så litet, men i samtliga Battle Royale-spel så landar ju klumpvis med folk på samma ställe och det står snabbt bara en kvar. Så hälften lär ju ha dött inom en minut. Då är det plötsligt bara 30 kvar gentemot vad som i andra spel är 60-70 kvar för det lite långsammare spelandet. Jag har inte spelat mycket Battle Royale så mina erfarenheter är begränsade. Ser ni mer erfarna spelare antalet som ett bekymmer?

I PUBG så dör väl ungefär 30-40% de första 5-10 minuterna medans andra fortfarande lootar.

Beror lite på hur utspridda byggnader är och hur stor kartan är, gissar på mindre storlek i BFV.

Sen går problemet att lösa genom att ändra cirkelhastighet/intervall beroende på antal spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

World War 3 är mer intressant. BF serien är så mjölkat redan

World War 3 ser intressant ut dock har jag själv inga stora förhoppningar då det är ett Indie företag och spelet har väldigt få spelare när det var så hypat. " Thisismybattlefield" sa de och endå så är det så få som spelar det.
På vad jag sett så liknar det battlefield men har läst många kommentarer om att det är mer likt Squad/arma i hur de spelas medans battlefield är som Cod ... Arcade Shooter, svårt att se hur WW3 ska lyckas bli så bra som det hypades till .
Men men är ju bara i EA än så länge så den som lever får se vad som händer när det släpps
överlever spelet tills det släppts helt ur EA så köper jag nog det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

@hznn: Jag var faktiskt riktigt hypad på BF:V, men det var fram tills att man rullade fram hela "customization"-skiten och att man behöll tempot från BF1 som faktiskt kritiserats.

Jag som tänkte mig något i stil med Day of Defeat inkl fordon-spawn som i BF4. Att ett spännande spelläge dröjer gör att suget blir ännu mindre för mig, helt enkelt. Detta känns lika korkat som att man inte har ett Conquest-läge i Battlefront2.

Men håll med att biten med Customization har vart rätt snål i BF spelen. Nu kan man ju leka och påverka lite mer.
Sen förstår jag vad du menar. Vi får se hur spelet är när det kommer

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ExcZist:

World War 3 ser intressant ut dock har jag själv inga stora förhoppningar då det är ett Indie företag och spelet har väldigt få spelare när det var så hypat. " Thisismybattlefield" sa de och endå så är det så få som spelar det.
På vad jag sett så liknar det battlefield men har läst många kommentarer om att det är mer likt Squad/arma i hur de spelas medans battlefield är som Cod ... Arcade Shooter, svårt att se hur WW3 ska lyckas bli så bra som det hypades till .
Men men är ju bara i EA än så länge så den som lever får se vad som händer när det släpps
överlever spelet tills det släppts helt ur EA så köper jag nog det med.

Jag har ett tiotal timmar i just World War 3 och kan flika in lite här;

Positivt/saker som funkar bra:

  • Customization utan dess like (du kan ändra bokstavligen ALLT på ditt vapen ner till ammo-typen)

  • Du får börja med gott om vapen/delar, fordon och air-drops, ingen grind eller PayWall alls för något (än) utan du har samma saker som alla andra från start

  • Alla vapen och dylikt har sina rätta namn, så dom har faktiskt licens & inge hitte-på namn

  • Spelet ser rätt bra ut för att vara ett 'indie-spel' (är ändå gjort i Unreal Engine 4)

  • Går fort att hitta ett spel med fulla antalet spelare

  • När du startar spelet kan du välja mellan EU, NA eller Asia

  • Kartorna är bra balanserade och har god varierande miljö för CQC och lång distans

  • Spelet känns rätt balanserat i rena nummer

  • Du kan endast spawna på flaggor, i basen eller på din Squad leader - Revives finns inte heller i spelet (knyter in med andra punkten i "Neutralt"), så inge medic-trains alá Battlefield

  • Du har ett mer avancerat 'attrition' system än Battlefield V. HP reg är nästan inte existent och tanks o.s.v. har begränsad ammo utan påfyllningsmöjlighet, vilket gör att man får planera sina fighter lite mer

  • Du har ingen Killcam som visar vart personen som dödade dig är, men du får en otroligt detaljerad summering av vart du blev träffad, hur många skott från vilket vapen och hur mycket skada varje kula gjorde mm.

Neutralt:

  • Varierande prestanda - Av någon anledning så vill inte mina laptops gå över 52% utilization så får drops i öppna miljöer & tunga effekt scener, men stationära äter genom Ultra inställningarna i 1440p UltraWide

  • Det är mer likt ARMA/en Mil-sim än t.ex. Battlefield, du har mycket snabbare & mer realistisk TTK och betydligt mer att tänka på när det kommer till bullet velocity/drop, så för den som letar efter ett nytt "Battlefield 4" är detta inte det

  • Pingen är lite hög (80-92ms mot EU clustret) - Men har inte märkt att det påverkar hit registration eller så än (bra server compensation som hjälper här förmodar jag)

  • Det finns ingen minimap utan en kompass med kordinater ("M" tar upp en karta), du får dock en minimap temporärt om någon i din Squad deploy'ar en UAV som skannar området du är i

Negativt/buggar:

  • Spawn systemet är INTE bra, du kan spawna in på t.ex. "C1" för att dö 0.5s senare, finns ingen spawn protection och spawn placeringarna behöver absolut justeras - Tror detta kan vara största kritiken i spelet just nu

  • Det finns något problem med DOF/Post-processing/AA som gör att ibland blir saker på distans väldigt suddigt, blir bättre om man stänger av det som går och ställer resten på low, men är irriterande ändå i mellanåt (händer inte när man använder kikarsikte, så något med distance rendering skulle jag tippa på)

  • Jag och en kompis stötte på ett problem igår att man kan ibland kasta sig mot vissa kanter, det som händer då är att man hamnar "under kartan" och kan skjuta folk utan att dom kan skjuta dig - Min kompis tog prints och skickade till devsen om detta (ser ut som man clippar/hackar, man kan dock inte röra sig, men man blir odödlig)

  • Hit-feedbacken (röd markör) från vilket håll du tog skada verkar inte fungera som den ska, visar ibland ryggen när du tar skada från sidan som exempel

  • Ljudet är nog detta spelets svaga punkt, positional audio är halvdant som bäst och det är ingen skillnad på om du tar en 50-caliber Beretta i huvudet eller äter en 125mm Smothbore från en T90 - Explosioner överlag saknar en punch om man säger så, vilket kan leda till lite av en förvirring innan man får upp death screen.

Slutsats:
Spelet är otroligt välpolerat för att vara utvecklat av en mindre studio och släppts som en Early-Access titel. Hade det riktigt kul igår faktiskt, även om det fanns en del frustrerande moment speciellt relaterat till spawning. Dom har en hel del att jobba på när det kommer till visuell & audio feedback.
Men överlag så har detta spelet otrolig potentiall att bli ett spel som håller sig många år framöver, mer specifikt som ett 'hardcore' alternativ till Battlefield & CoD. Utvecklarna är grymt snabba på bollen med patcher och att hålla folket uppdaterat om vad som händer genom bl.a. Twitter, Steam Community Pages, deras hemsida och in-game 'News' systemet.

Kan rekommendera folk som är ute efter en lite mer seriös shooter att plocka upp detta och köra några varv

Permalänk
Medlem

Detta blir det första BF jag hoppar över. R I P CODfield.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Turbotraktor:

Detta blir det första BF jag hoppar över. R I P CODfield.

Utveckla gärna?
För jag ser inte någon direkt likhet mellan BFV och CoD mer än vad Battlefield 3/4 var likt.

Är det p.g.a. BR-läget? Den högre fokusen på Grand Operations-läget? Valen av slagfält? Hur vapnen hanterar? Antalet vapen/fordon/banor? Attrition-systemet? Bortfallet av 'indirect damage'? Den snabbare TTK'n kontra BF1 (som förövrigt är lägre än BF4 fortfarande)?

Gjort ett inlägg tidigare i tråden med länkar till bl.a. Dev's och ändringar som gjorts sedan betan, betan man inte direkt längre kan utgå ifrån då dom ändrat hur mycket som helst sedan dess - Länk till inlägg: Här.

Permalänk

Återstå att se om det blir bra, jag kan köpa att de inte hinner göra klart alla delarna samt kartor å etc. Men avvaktar att köpa för att först se de inte gömmer pay to win påskägg.

Känns lite som DICE greppar lite desperat efter halmstrån med att efterlikna COD samt försöka va lite trendiga, frågan är hur många som utvecklat tidigare Battlefield ens är iblandade förutom ägarna.

Tycker dock DICE/EA skall sluta prata floskler om "gå tillbaka till ursprunget".
Skitsnack.

Ända sedan DICE sålde sig till EA har man inte längre lyckats förstå vilka de har som sin målgrupp för Battlefield.

Hade BF2 utvecklats till vad det blev utan att det funnit mods till BF1942 som t.ex Desert Combat ?

Om EA har som ända målet att försöka nå stora massan av COD's målgrupp samt konsolspelare så är det inte fråga om utan när sista Battlefield spelet gjorts.

Ett levande community lever inte på skins och texturer i lootboxes.

Går det åt skogen för BF5 så har jag några få tips till EA/DICE.

* Gör ett Battlefield för vuxna med kraftfulla datorer.

* Sluta fördumma battlefield. Sluta nerfa efter konsoler. Sluta försöka va som COD.

* Öppna brett upp för modverktyg, låt folk hosta egna servrar, samt kunna köra egna mods å settings å kika fuskare osv.
Kanske får ni en lika lyckad mod som Desert Combat gratis igen.

* Dumpa Origin helt. Ner i papperskorgen med hela origin bums.

Samt försök göra en server manager som ett community kan bidra till att förbättra och underhålla.
Vill en admin kunna göra så level 0 spelare inte kan logga in i den eller kickas vid hög ping så skall han kunna göra det.

Eran kundtjänst som får tickets i filippinerna för att ta bort fuskkonton gör absolut ingen nytta då fuskare kan återkomma igen utan motsånd med en ny mailaddress och regga nytt konto.
Denna kortsiktighet leder till att EA låter några få regelbundet förstör deras spel.

Vart tog punkbuster vägen ?
Ban's skall även vara på IP address & kontot samt skötas av ett community av server admins, inget annat funkar i praktiken.

Permalänk
Medlem

Har spelat BF sen BF1942, och tyckte BF1 var det bästa på mycket länge. Ser fram emot BFV.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grand Operation i Januari 2019?? WTF?

Permalänk
Medlem

Efter Bf3 har det bara varit nedgraderingar av spelupplevelsen. Så synd att se hur EA hackat DICE i småbitar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

World War 3 ser intressant ut dock har jag själv inga stora förhoppningar då det är ett Indie företag och spelet har väldigt få spelare när det var så hypat. " Thisismybattlefield" sa de och endå så är det så få som spelar det.
På vad jag sett så liknar det battlefield men har läst många kommentarer om att det är mer likt Squad/arma i hur de spelas medans battlefield är som Cod ... Arcade Shooter, svårt att se hur WW3 ska lyckas bli så bra som det hypades till .
Men men är ju bara i EA än så länge så den som lever får se vad som händer när det släpps
överlever spelet tills det släppts helt ur EA så köper jag nog det med.

Indie företag? Hur menar du? Det är Polsk Spel tillverkad av Polacker. Eller förstod jag inte ditt skämt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av redmike:

Indie företag? Hur menar du? Det är Polsk Spel tillverkad av Polacker. Eller förstod jag inte ditt skämt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Skämtade inte , är nog du som inte förstog. Här har du en text från deras hemsida och länken dit med.
World War 3 is being developed by people who were raised playing FPS games. They take pride in their cooperation with military professionals and being able to offer the most authentic modern military shooter experience painstakingly balanced with entertaining gameplay. As an indie studio, The Farm 51 considers community feedback crucial in crafting enjoyable and memorable experiences. They want to invite the players to take part in the common effort of making World War 3 the game they always wanted to play.
http://www.thefarm51.com/eng/projekt/world-war-3-2/

Här har du andra Indie game Developers
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_indie_game_developers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

World War 3 ser intressant ut dock har jag själv inga stora förhoppningar då det är ett Indie företag och spelet har väldigt få spelare när det var så hypat. " Thisismybattlefield" sa de och endå så är det så få som spelar det.
På vad jag sett så liknar det battlefield men har läst många kommentarer om att det är mer likt Squad/arma i hur de spelas medans battlefield är som Cod ... Arcade Shooter, svårt att se hur WW3 ska lyckas bli så bra som det hypades till .
Men men är ju bara i EA än så länge så den som lever får se vad som händer när det släpps
överlever spelet tills det släppts helt ur EA så köper jag nog det med.

Har läst att det är lång väntetid på servrarna, ca 3 - 4 timmar innan man kommer in. Då förstår man ju att folk tröttnar. Ska det här spelet överleva så måste det bli fler och servrar så folk kommer in

Permalänk
Testpilot
Skrivet av RaZman:

Alternativt kan det ju vara folk som gillar battle royal som spelläge och blev intresserade av BF:V när Dice började hypa upp spelläget i Augusti.... eller förlåt, jag menar såklart "huhehöhuö hurr durr bara barn spelar battle royale höhö fortnite nååbs höhö".

Fast, så Hypat har det inte varit egentligen?
Finns ingen information direkt om spelläget, dom pratade knappt om det på BFV-revealen och dom har visat typ 15s i en av flera trailers.
Länkar till ett av mina tidigare inlägg gällande detta: #17610205

DICE kan inte rå för att media och spelarna själv hypar upp något dom bara visat kommer existera, speciellt när dom inte sagt något direkt alls om spelläget i huvudtaget

Skrivet av AMD-FX:

Har läst att det är lång väntetid på servrarna, ca 3 - 4 timmar innan man kommer in. Då förstår man ju att folk tröttnar. Ska det här spelet överleva så måste det bli fler och servrar så folk kommer in

Det var ett problem första helgen som spelet släpptes, men efter ett par patcher så rullar WW3 på utan problem redan på måndagen därpå! Har inte haft problem med att varken logga in, hitta server eller folk att spela med sedan dag 4 inom 5 minuter, personligen.

Bara ett par inlägg upp från detta har jag skrivit en rätt stor sammanfattningen av spelet i dess skick just nu - Men TL;DR: är i alla fall att spelet har grym potential och är helt klart värt 28€ om man är ute efter en mer seriös shooter