Vilka har förbokat Red Dead Redemption 2?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att jag kunde spela spelet igår när jag fick hem det medans ingen annan verkar få igång det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hur kommer det sig att jag kunde spela spelet igår när jag fick hem det medans ingen annan verkar få igång det?

Skickades från m.sweclockers.com

På skiva går väl att spela direkt medan de som laddat ner måste vänta.

Permalänk
Medlem

Det hoppade ju igång igår käll … Nu kan jag tända enskilda lampor, men om jag skall släcka dom måste jag släcka hela rummet.

Jag kunde start tvn genom starta tv, men var tvungen att använda kommandot shutdown tv för att stänga av.

Google Home är ingen årets julklapp som jag hörde talas om i nuvarande skick. Kul om mikrovågsugnen hade fungerat så här "Jasså, jo timern fungerar väl men vilken styrka... det får jag se".

Permalänk

Hur är det att spela med 30 FPS?

Är riktigt sugen på skaffa en konsol o lira detta!

Men jag har ju lirat med 144fps nu på datorn något år och är rädd för att det kommer kännas som gröt med 30 FPS

Permalänk
Medlem

@Speedtriple3: Jag spelar bara vissa titlar på konsol, allt annat på PC (144hz) och konsol är helt okej. Det är en annan upplevelse, roligt att bryta av ibland. Är du vrålkåt på 1440/4k gaming med >60 fps så kan du ju glömma konsol. Men jag tror inte att du kommer bli besviken.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på detta men känns så dumt att lägga ut fullpris om det nu kommer en liten sänkning på black friday(hoppas). Annars får det väl bli en julklapp till sig själv(tillsammans med AC odyssey).

Permalänk
Medlem

Förbokat för två dagar sen ser fram emot att sätta tänderna i den här primören. Nån som kan bekräfta om det finns nån slags MP eller Co-Op i nån form tillgäng vid release? Jag och polaren tänkte köra lite konsol lan i helgen. Vet att RDD online ska ha beta nån gång i november.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förbokar i princip inget, köper när det är släppt och jag kunnat bilda mig en uppfattning om jag vill ha det eller inte

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Någon som kör på Xbox One S? Intryck?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@Aja82 Var och köpte det på elgiganten idag. Håller på att installera på one S. 2 st skivor ska installeras och en nedladdning på 3,6GB måste laddas ner.
Vad jag kunnat läsa mig till har one s lite stabilare FPS än ps4 men lägre upplösning.

Skrivet av Speedtriple3:

Hur är det att spela med 30 FPS?

Är riktigt sugen på skaffa en konsol o lira detta!

Men jag har ju lirat med 144fps nu på datorn något år och är rädd för att det kommer kännas som gröt med 30 FPS

Beror helt på spel vissa tycker jag fungerar fint i 30 medan andra skulle jag aldrig spela i det.
Körde ettan på 360 och det var ungefär stabila 30 fps tycker det fungerade bra.

Har du GTA V på datorn? Lås i så fall FPS till 30 och spela helst med handkontroll på lite avstånd (som man har till tvn) Tänker att det typ är samma grafikmotor och kanske blir ungefär samma upplevelse för att se om det duger för dig.

Var Inne på elgiganten och köpte spelet ett ungdoms gäng (skulle gissa på mopedåldern) framför mig skulle köpa spelet men kassörskan fick ringa hem till deras föräldrar för att få bekräftat att de verkligen fick köpa 18+ spel. En stackare blev utan :P. Låg två högar med RDR2 skulle tippa på 10-20 st som låg där antagligen pga liknande händelser tidigare under dagen.
Är detta nytt? Kan inte minnas butiker var så stränga när jag var i 15 års åldern.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

installationen är ju hemsk.
kommer ju lätt ta en timma eller mer

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Köpte det igår till PS4. Dock lät jag den installera över natten så att det är färdigt när jag kommer hem från jobbet.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag inte fick mitt RDR2 idag... :S
Skickades iförrgår enligt appen och postlådan är fortfarande tom.
Hade inte haft tid och spela denna helgen ändå, men de är ändå jävligt illa. De ska finnas i brevlådan på releasedagen!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni, är det värt pengarna? Velar rätt ordentligt just nu

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Vad tycker ni, är det värt pengarna? Velar rätt ordentligt just nu

Har lirat ungefär 5-6 timmar nu. Bästa jag spelat sedan The Last of Us. Det får alla andra sandlådespel att verka primitiva och jag tror att dom som har spelat RDR2 kommer att bli väldigt bortskämda när dom ger sig in på ett nytt sandlådespel.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Fick inte min idag heller, så jag gjorde återköp på min och köpte dyrare från Xbox store, men tar ju en stund att installera. Visserligen har jag 250 Mbit anslutning, men Xbox trådlösa nätverkskort är ju inte så snabb, får ca 30 Mbit.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hur är det att spela med 30 FPS?

Är riktigt sugen på skaffa en konsol o lira detta!

Men jag har ju lirat med 144fps nu på datorn något år och är rädd för att det kommer kännas som gröt med 30 FPS

Jag har PS4 Pro (dock inte RDR2) och förstår verkligen vad du menar men det är som andra säger en lite annorlunda upplevelse att spela på TVn. Visst, 30fps gör att jag får lite ont i ögonen efter ett tag men det är också en fråga om vana. Sen är motion blur viktigt och gör att 30fps inte känns så hackigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inte säker om jag får min förköpbonus eftersom jag fick ändra idag och köpa min från Xbox store, men när jag scrollar neråt, så står det att den här paketet innehåller red dead redemtion 2 och förköpsbonus.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hur är det att spela med 30 FPS?

Är riktigt sugen på skaffa en konsol o lira detta!

Men jag har ju lirat med 144fps nu på datorn något år och är rädd för att det kommer kännas som gröt med 30 FPS

Jag kan också inflika att man vänjer sig rätt snabbt! Men då lirar jag normalt sett iofs inte på 144Hz-skärm.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Någon som kör på Xbox One S? Intryck?

One S är den sämsta upplevelsen av alla 4 konsoller tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag spelar på standard Xbox one, och tycker det fungerar bra.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som har hänt men har inga nya missions ingenting.
Rider omkring och letar men inget kommer upp...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Nu är jag en bit in på chapter 2, vet någon när man får fishing mission? Är lite sugen på att fiska.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Gillar det starkt, köpte det i lördags och lirat ett par timmar till ps4an