Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro, Playstation 4, Xbox One X samt Xbox One S

Permalänk
Relik 📜

Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro, Playstation 4, Xbox One X samt Xbox One S

Många har ju sett och diskuterat runt klippet från Digital Foundry som jämför de fyra nuvarande konsolerna mot varandra i Red Dead Redemption 2. Jag tycker det är superintressant, och att en egen tråd är motiverad!

För de som missat är videoklippet nedan. Konsolerna jämförs sida vid sida, så det är lätt att se skillnader. I själva artikeln finns även stillbilder där det går att detaljgranska.

Jag är överraskad hur mycket bättre Xbox One X ser ut ställt mot PS4 Pro. Eller snarare, hur illa PS4 Pro ser ut i vissa lägen. Det verkar också vara något många reagerar på, finns till exempel en lång diskussion på Reddit. Uppskalningen verkar helt enkelt vara rätt kass, ställt mot utmärkt checkerboarding i andra titlar (HZD bland annat). Samtidigt är också bildfrekvensen stabilare på One X, vilket kort och kort verkar vara givna valet för den som.. ja, kan välja.

Några som redan hunnit testa och har tankar? Själv kommer jag igång om några timmar! Blir trots allt på PS4 Pro, för det är konsolen jag har. Köpa One X för ett enda spel, mja. Även om jag försökte trigga @JonasT till just det!

FZ testar Red Dead Redemption 2 (spoilerfritt!)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag såg också den videon, mycket intressant. Det jag funderar på och som inte jag har hittat något svar på men som någon här kanske vet svaret på är ifall någon av konsolerna kan köra spelet i 1080p @ 60fps? Jag spelar just nu på min ps4 och det är rätt bra grafik enligt mig och de känns som att de flyter på. Men skulle ju helst testa att uppleva hur det är att spela rdr2 på en konsol med 60 fps, om det är möjligt. Har inte spelat något på en konsol med 60 fps så vet ju inte hur de är just på konsoler. När de gäller pc så vet jag ju av egen erfarenhet att det är som natt och dag i skillnad mellan 60 fps och 144 fps

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av hunkaboy86:

Jag såg också den videon, mycket intressant. Det jag funderar på och som inte jag har hittat något svar på men som någon här kanske vet svaret på är ifall någon av konsolerna kan köra spelet i 1080p @ 60fps? Jag spelar just nu på min ps4 och det är rätt bra grafik enligt mig och de känns som att de flyter på. Men skulle ju helst testa att uppleva hur det är att spela rdr2 på en konsol med 60 fps, om det är möjligt. Har inte spelat något på en konsol med 60 fps så vet ju inte hur de är just på konsoler. När de gäller pc så vet jag ju av egen erfarenhet att det är som natt och dag i skillnad mellan 60 fps och 144 fps

Nej, finns inget 60 fps-läge.

Tror CPU-delen av konsolerna helt enkelt är för svag, oavsett modell. Mycket enklare att segmentera för GPU, där är det "bara" att justera upp upplösning, detaljnivåer och texturer för de kraftfullare modellerna. Att pressa till 60 skulle ju även kräva att processorn kan leverera dubbelt så många bildrutor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jämförde XBOX One X mot PS4 Slim imorse och det var inte så speciellt stor skillnad, bortsett från att PS4:an lät som en hårfön.

Xboxen blir förvisso EXTREMT varm, speciellt väggen rakt bakom den, men låter inte så mycket.

Hur som så är spelet helt fantastiskt, om man bortser från vissa frustrerande buggar som förhoppningsvis patchas bort framöver.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på PC versionen, tror inte jag kan lira 30Fps efter att ha lirat PC på 1440p@~100Fps ett tag nu.....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Jag har PS4 basmodellen men kommer inte spela spelet med anledning att det ser så mycket bättre ut och håller stadiga 30fps på Xbox One X. Jag har inget emot 30fps i tredje-person-spel rent generellt, men då vill jag slippa drops under 30fps och att det är perfekta frametimes. Kommer heller inte skaffa Xbox One X eftersom jag redan har PS4. :S

Släpps det till PC så kommer jag spela det, och om inte så lär jag emulera det på PC om 20 år om jag fortfarande lever då.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Köpa One X för ett enda spel, mja.

Så resonerade jag också, i flera år och flera konsolgenerationer, fram tills igår då det till slut blev en X i bundle med RDD2.

Grymt vankelmodig fortfarande. Men då skall man komma ihåg att jag helt missade GTAV p.g.a. samma motstånd, att senaste konsolerna jag haft är första generationen Wii och Xbox 360, att första spelet i RDR-serien var en riktig pärla...

... och inte minst att jag är en sådan sucker för västern-temat

Dock dabbade jag mig och valde utlämningsställe istället för hämtning. Så nu siter man och önskar att helgen var över innan den ens har börjat. Hinner väl få rebus-t-shirten innan jag får RDR2

Tillbaka till ämnet dock: jag hade nog valt PS4 Pro om det inte vore för de dåliga vibbarna för RDR2. Känns som Sonys exklusiva PS-titlar lockar lite mer än MS.

Permalänk
Medlem

@serdyllon:

Testade Red Dead Redemption 2 hos en kompis med en Xbox One X och en 4k-tv idag, såg helt magiskt ut!
Om du inte har spelat det första Red Dead Redemption så kan du göra det på Xbox One X också!

Skaffa Xbox Game Pass!

Rekommenderar:

Halo 5
Halo: The Master Chief Collection
Ninja Gaiden Black
Gears 1-4
State Of Decay 1-2
Viva Pinata
Forza Horizon 4
Quantum Break
Ryse: Son of Rome
ReCore
Super Luckys Tale
Fable 1-2
Kameo

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Många har ju sett och diskuterat runt klippet från Digital Foundry som jämför de fyra nuvarande konsolerna mot varandra i Red Dead Redemption 2. Jag tycker det är superintressant, och att en egen tråd är motiverad!

För de som missat är videoklippet nedan. Konsolerna jämförs sida vid sida, så det är lätt att se skillnader. I själva artikeln finns även stillbilder där det går att detaljgranska.
https://www.youtube.com/watch?v=_mTIPXwcDGQ

Jag är överraskad hur mycket bättre Xbox One X ser ut ställt mot PS4 Pro. Eller snarare, hur illa PS4 Pro ser ut i vissa lägen. Det verkar också vara något många reagerar på, finns till exempel en lång diskussion på Reddit. Uppskalningen verkar helt enkelt vara rätt kass, ställt mot utmärkt checkerboarding i andra titlar (HZD bland annat). Samtidigt är också bildfrekvensen stabilare på One X, vilket kort och kort verkar vara givna valet för den som.. ja, kan välja.

Några som redan hunnit testa och har tankar? Själv kommer jag igång om några timmar! Blir trots allt på PS4 Pro, för det är konsolen jag har. Köpa One X för ett enda spel, mja. Även om jag försökte trigga @JonasT till just det!

FZ testar Red Dead Redemption 2 (spoilerfritt!)

Äger man redan någon av XBONE-modellerna eller en PS4 så tycker jag absolut inte man ska kasta bort pengarna på en nyare modell endast med anledning av detta spelet.

Har man däremot ännu inte skaffat en konsol så tycker jag RDR2 är skäl nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@serdyllon:

Testade Red Dead Redemption 2 hos en kompis med en Xbox One X och en 4k-tv idag, såg helt magiskt ut!
Om du inte har spelat det första Red Dead Redemption så kan du göra det på Xbox One X också!

Skaffa Xbox Game Pass!

Rekommenderar:

Halo 5
Halo: The Master Chief Collection
Ninja Gaiden Black
Gears 1-4
State Of Decay 1-2
Viva Pinata
Forza Horizon 4
Quantum Break
Ryse: Son of Rome
ReCore
Super Luckys Tale
Fable 1-2
Kameo

RDR 1 var väl i princip det sista jag hann med innan jag övergav konsol-världen. På listan har jag lirat Gears of War 1+2, Halo upp till 4 är inte så mycket för alien-temat men gillade att man inte var helt odödlig i Gears. Viva Pinata var väldigt kul på sin tid, faktiskt. Hela familjen gillade det, jag var väl den som spelade minst

Fable-serien körde jag igenom också. Fanns väl en 3:a också? Det var ett par år sedan och man börjar få åldersminne. Tackar hursomhelst för tipsen! Jag räknar kallt med att RDR2 kommer svara upp till mina högt ställda förväntningar. Är den typen som gör alla side missions och kan driva runt i open worlds utan något egentligt mål, bara för att utforska världen och ta in känslan. De flesta utvecklare gör ganska platta och begränsade världar men Rockstar har blivit bättre och bättre med varje titel känns det som.

Permalänk
Medlem

Ja gjorde en beställning igår på ett Xbox One X bundlat med Forza 7, Forza Horizons och såklart Red Dead Redemption 2. Det kostade 4490:- hos Netonnet vilket jag anser ganska billigt!

Jag har inga problem att spela på konsol eller i 30fps så länge spelet är av hög kvalité, Zelda BOTW till Nintendo Switch som körs i 30fps är fortfarande det bästa spel jag någonsin spelat!

Ser fram emot måndag! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

Jag ser det som ett val av vilken konsol man ska köpa, de flesta har redan gjort sitt val och får leva med det. Det största problemet jag hade med Red Dead Redemption 2 var att det var tråkigt i början, det blir säkert roligare senare. Just nu känns det som Starwars Battlefront på min ps4, man imponeras hur snyggt det var och alla detaljer, men det finns så mycket annat att göra som är roligare.

Jag hatar snö som det är i början, jag vill se action med tåg, explosioner och annat.

Dold text
Permalänk
Relik 📜
Skrivet av serdyllon:

Så resonerade jag också, i flera år och flera konsolgenerationer, fram tills igår då det till slut blev en X i bundle med RDD2.

Grymt vankelmodig fortfarande. Men då skall man komma ihåg att jag helt missade GTAV p.g.a. samma motstånd, att senaste konsolerna jag haft är första generationen Wii och Xbox 360, att första spelet i RDR-serien var en riktig pärla...

... och inte minst att jag är en sådan sucker för västern-temat

Dock dabbade jag mig och valde utlämningsställe istället för hämtning. Så nu siter man och önskar att helgen var över innan den ens har börjat. Hinner väl få rebus-t-shirten innan jag får RDR2

Tillbaka till ämnet dock: jag hade nog valt PS4 Pro om det inte vore för de dåliga vibbarna för RDR2. Känns som Sonys exklusiva PS-titlar lockar lite mer än MS.

Skrivet av Exxovion:

Äger man redan någon av XBONE-modellerna eller en PS4 så tycker jag absolut inte man ska kasta bort pengarna på en nyare modell endast med anledning av detta spelet.

Har man däremot ännu inte skaffat en konsol så tycker jag RDR2 är skäl nog.

Håller med, står man i startgroparna för att köpa sin första/enda konsol är det här absolut en sak som kan väga över! För att förtydliga sitter jag som sagt på PS4 Pro redan, så kommentaren var ur det perspektivet - att komplettera med XB1X för bättre prestanda i ett enda spel. Då känns det inte så värt..

Har förövrigt kört 3-4 timmar nu, och tycker generellt det ser riktigt bra ut. Rockstar är duktiga på att måla upp en helhelt, oavsett hur vältrimmad grafiken på detaljnivå är. Håller dock med kritikerna om att det blir jädra suddigt och svårt att se saker på avstånd ibland. Vissa scener känns som de ligger bakom ett suddighetsfilter, något jag inte känner igen från till exempel HZD. Tycker det var helt okej i början, men..

..när man lämnar snön och kommer ned till grässlätterna blev det objektivt värre. Samtidigt gick PS4:an från att susa lite diskret till att låta jetplan, så antar det är mkt högre belastning på både CPU och GPU här. Känns logiskt.

Dold text

Ska testa tipsen som snurrar på Reddit. Bland annat att köra 1080p och låta tv:n skala istället, samt att slå av HDR. Båda två ska enligt uppgift minska "suddigheten" lite.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Jag såg också videon och läste tråden vilket gjorde att jag inte köpte spelet (har PS4 Pro). Är väldigt besviken då jag verkligen såg fram emot att köra spelet då det trots allt fått mästerliga betyg. Läser man lite vad som står i FZ tråden om Calles kommentarer på hur han upplevde spelet så nämner han att jag inte märkt av några av de FPS problem som DF pratar om samt att han heller inte stör sig på grafiken så där har vi en person som ger grönt ljus för köp. Jag är själv kluven...då alla jämförelsevideos jag sett visar samma sak. PS4 Pro, Base PS4, XB1S är alla väldigt grumliga och oskarpa men XB1X har en skarp och fin bild utan artefakter samt att man verkligen ser de individuella skäggstråna på huvudpersonen (något man inte gör på PS4 Pro). Sen läser jag ofta om personer som säger att deras PS4 Pro blir extremt varm. Jag har hittills inte haft värmeproblem ens med GoW och Horizon.

Antagligen får man nog bita i det sura äpplet och köpa det ändå eftersom man verkligen inte får missa ett sådant spel men det kommer antagligen inte kännas lika kul att lira.

PS. Jag skulle som du aldrig i livet köpa en konsol (XB1X) bara för ett spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mocka:

@emilakered: Jag såg också videon och läste tråden vilket gjorde att jag inte köpte spelet (har PS4 Pro). Är väldigt besviken då jag verkligen såg fram emot att köra spelet då det trots allt fått mästerliga betyg. Läser man lite vad som står i FZ tråden om Calles kommentarer på hur han upplevde spelet så nämner han att jag inte märkt av några av de FPS problem som DF pratar om samt att han heller inte stör sig på grafiken så där har vi en person som ger grönt ljus för köp. Jag är själv kluven...då alla jämförelsevideos jag sett visar samma sak. PS4 Pro, Base PS4, XB1S är alla väldigt grumliga och oskarpa men XB1X har en skarp och fin bild utan artefakter samt att man verkligen ser de individuella skäggstråna på huvudpersonen (något man inte gör på PS4 Pro). Sen läser jag ofta om personer som säger att deras PS4 Pro blir extremt varm. Jag har hittills inte haft värmeproblem ens med GoW och Horizon.

Antagligen får man nog bita i det sura äpplet och köpa det ändå eftersom man verkligen inte får missa ett sådant spel men det kommer antagligen inte kännas lika kul att lira.

PS. Jag skulle som du aldrig i livet köpa en konsol (XB1X) bara för ett spel.

Lade till lite ovan efter du svarade, men igen..

Jag tycker inte det är en dealbreaker. Är bara 3-4 timmar in, men har inte stört mig på framedrops än så länge. Då vet jag att jag är mkt mer känslig för sådant än vad @Callemedskägget är, ska sägas. Grafiken kan som sagt delas upp i två "delar" egentligen, där generella känslan, kompositionen och "vykortsbarheten" är top notch, 10/10. Däremot finns det onekligen en viss suddighet och vissa detaljer saknar.. ja, detaljer.

TL;DR: Om du vill spela, kör. Jag önskar det vore ett steg upp (speciellt uppskalningen), men tycker inte det förstör känslan såpass att jag ångrar köpet. Makes sense?

Tillägg: Som referens, sitter på ~3 meter från 65"-TV. Spelar med 4K UHD ut från PS4 Pro:n, med HDR.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: Är det bara framerate du är ute efter eller kommer det skilja mycket i utseende också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Lade till lite ovan efter du svarade, men igen..

Jag tycker inte det är en dealbreaker. Är bara 3-4 timmar in, men har inte stört mig på framedrops än så länge. Då vet jag att jag är mkt mer känslig för sådant än vad @CalleFZ är, ska sägas. Grafiken kan som sagt delas upp i två "delar" egentligen, där generella känslan, kompositionen och "vykortsbarheten" är top notch, 10/10. Däremot finns det onekligen en viss suddighet och vissa detaljer saknar.. ja, detaljer.

TL;DR: Om du vill spela, kör. Jag önskar det vore ett steg upp (speciellt uppskalningen), men tycker inte det förstör känslan såpass att jag ångrar köpet. Makes sense?

Tillägg: Som referens, sitter på ~3 meter från 65"-TV. Spelar med 4K UHD ut från PS4 Pro:n, med HDR.

Så du skaffade det ändå?

Väldigt informativt skrivet och du berör de saker jag var ute efter. Kul att höra att du inte ångrar köpet Gissar att min oro baseras på att jag helt enkelt haft turen att lira PS4 Pro spel som verkligen varit perfekta på Pron - Ratchet, Wipeout, GoW och Horizon. Spel som tekniskt kan jämföras med att lira på datorn, vilket är det jag är ute efter Men förhoppningsvis övervinner spelets fullkomliga briljan den suddighet och de framedrops som tydligen finns i städer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Ponkie: Van vid högre framerate så tror inte jag skulle gilla 30Fps.
Ska testa hos RDR2 hos en polare till veckan få se.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

@Ponkie: Van vid högre framerate så tror inte jag skulle gilla 30Fps.
Ska testa hos RDR2 hos en polare till veckan få se.

Ställer hoppet till att 30 FPS kan kännas överkomligt på konsol och TV. På bildskärm börjar det bli smärtsamt redan vid ~45 FPS för egen del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Ställer hoppet till att 30 FPS kan kännas överkomligt på konsol och TV. På bildskärm börjar det bli smärtsamt redan vid ~45 FPS för egen del.

Den stora skillnaden mellan dator och konsol är att man vanligen använder mus till datorn och kontroll till konsolen. Att styra kamerarörelser med en mus och 30fps eller variabel framerate under 60fps är fruktansvärt. Men att styra kameran med styrspakar i 30fps med en handkontroll är en helt annan femma. Då känns låsta 30fps oftast rikrigt smooth. Förutsatt att spelet har jämna frametimes dvs. Du kan uppnå samma flyt på PC om du skaffar en handkontroll och låser frameraten till 30fps i spel som inte fixar 60fps.

Det har varit min bästa investering någonsin... blåtandsadapter till stationära så jag kan använda DS4 kontrollerna till datorn. har övergett 60fps på konsoltitlar som släpps till pc. Drar upp grafikinställningarna, drar på DSR uppåt 4K och nöjjer mig med 30fps i sofftitlarna. då räcker grafikkort ur mainstreamsegmentet för 4K dessutom.

Det stämmer däremot inte alltid btw... GTA V är ospelbart på konsol kan jag tycka. Där gör 60fps stor skillnad. Inte minst vid snabba bilfärder där du dessutom behöver kunna skjuta. Spel där 30fps funkar bra är däremot typ witcher 3 eller kingdome come deliverance m.fl.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Relik 📜

Jag testade "Reddit-tipsen", och tycker framför allt att slå av HDR gör skillnad. Är normalt en stor förespråkare av tekniken, men här vet jag inte riktigt vad som hänt. Samma inställningar i tv och konsol ser utmärkt ut med annat material (HZD till exempel), så blir svårt att "skylla" på annat än just själva spelet.

Skrev ihop en kort artikel på FZ: https://www.fz.se/nyhet/278179-snabba-trick-for-snyggare-red-...

Skrivet av Mocka:

Så du skaffade det ändå?

Haha, det tyckte jag ändå framgick redan i första inlägget?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

När folk skriver om suddighet etc så framstår det så klart att hela spelet är skit till PS4 Pro, när det i verkligheten är något du troligen inte kommer märka om du nu inte sitter och detaljstuderar varenda interiör eller grässtrå. Kör själv det på en PS4 Pro med en 65" LG OLED och tycker det ser helt underbart ut, med extremt mycket detaljer. Visst första kapitlet kan kännas lite ur fokus ibland, men hänger mest ihop med hur vädret etc är under detta kapitlet.

Gick runt lite i Första-person-läget och studerade miljöerna i kapitel två och såg inga direkta suddigheter i naturmiljöerna etc. De finns uppenbarligen där, men det är inte direkt något som bör hindra en att köpa spelet, då man kommer få en underbar upplevelse oavsett.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk

Köpte spelet till Xbox då jag har både PRO och X, spelet ser riktigt bra ut på X

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Ser bra ut på min 55 tums LG TV med IPS panel som kör 1080p och Xbox One X håller sig tyst, känns dock som ett slöseri att ha spenderat 5000kr på ett spel så det löstes genom att impulsköpa Rare Replay, RDR GOTY och GTA IV vilket dom två sistnämnda är "enhanceade" 360 titlar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Minns när Robbaz höll på med jämförelser, that time is gone though.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Undrar om någon skulle vilja byta en PS4 basmodell och en drös med oöppnade spel mot Xbox One X
Har köpt på mig alldeles för mycket spel som jag inte tagit mig tid att spela, men det här känns ju som en titel som förtjänar att man investerar sin tid i vilket jag inte riktigt känt med de spontaninhandlade spelen som ligger på hyllan.

Eller är det värt att slå till trots att man sitter på basmodellen? Brukar inte bry mig så mycket om ögongodis, men det här verkar vara en klass för sig som man kanske inte vill missa?

Någon med PS4 basmodell som slagit till? Vad är era subjektiva upplevelser so far?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Får man ens ut något mer av att spela på en One X eller Pro till skillnad från de vanliga versionerna?

Permalänk
Medlem

Skarpare texturer och stabilare framerate för oneX och Pro, men funktionsmässigt och detaljmässigt är det samma

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har spelat hos en kompis på en PS4 Pro och det imponerar. Hade dock varit trevligare med högre framerate... Dock så kommer jag aldrig införskaffa en PS4/Xbox (igen) så sent i konsolcykeln. Finns det några indikationer på att RD2 verkligen kommer att släppas till PC?

Permalänk
Medlem

Kommer nog till PC senare efter de släppt en "Remaster" av spelet till oneX2 och PS5 (inom 1-2 år), precis som de gjorde med GTAV

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2