Fick en stöt från psu, sjukhus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@stimy09: Läs "Vad har ni i lön" tråden och denna tråden. Det går ganska snabbt att lista ut min poäng
I denna tråd så får killen en direkt stöt och skriver att han får en konslig känsla i ena armen, men trotts detta så gör vissa något slags skämt av det. Pinsamt. En ovanför skriver i CAPS. Håller med personen till fullo.

Eftersom jag är arbetsgivare, delvis inom IT, hänger jag ofta i den tråden. Tycker det är intressant läsning även om det inte ger någon pålitlig statistik. Tycker inte mig se att 90% i den tråden skulle ha en medellön på 70. Tycker det är trist med folk som gör poänger på något som inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kolla tråden "Vad har ni i lön". Finns väldigt många som tydligen drar in otroliga summor.

Och? Det är väl kul för dom som drar in mycket pengar? Men några 90% som skulle ha 70 som medellön hittar jag inte bevis för i den tråden.

Permalänk
Medlem

@stimy09: Vänligen slå upp ordet "Ironi". Jag drog 90% mellan tumme och pekfinger. Men tråden har ett upprepande mönster. Var och varannan person har ju en lön på 50,000 brutto. Så min poäng kvarstår.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@stimy09: Vänligen slå upp ordet "Ironi". Jag drog 90% mellan tumme och pekfinger. Men tråden har ett upprepande mönster. Var och varannan person har ju en lön på 50,000 brutto. Så min poäng kvarstår.

50 är iofs inte så mycket. En tjänsteman inom kommunal verksamhet i Storstockholm tjänar mer än 50. Att dra lite sköna 90% mellan tumme och pekfinger är taskig retorik. Finns inte ens nån poäng.

Med det sagt, jag håller helt med om att folk är dumma i huvudet som ger råd om hälsa när dom inte är kvalificerade att göra det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Att folk överdriver sina symptom för att få vård snabbt är knappast någon större hemlighet

Förekommer absolut men det är inte lika vanligt som att folk kommer in till oss och gör exakt tvärt om vilket är ännu mer idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Poängen med moderatorns inlägg var snarare att illustrera att de som hänvisat till att det är lugnt, det som inte dödar härdar och liknande trams i tråden har varit fel ute då trådskaparen faktiskt blev skickad till akuten efter kontroll som visade på problem. Såhär skrev trådskaparen:

Det handlar inte om att moderatorn nödvändigtvis vill tysta oliktänkande. Utan med hjälp av fakta i ärendet få de som kommer med asdåliga tips att hålla i sig. För i tråden har framkommit många usla tankelösa tips som skulle kunna vara direkt farliga. Det handlar inte om åsikter, utan att förhålla sig till data.

Korrekt. Därigenom så modererar de vad som får och vad som inte får skrivas i tråden. Folk tenderar att blanda ihop att ha en åsikt och faktiskt yttra den som det vore samma sak. Detta märker man så fort man går in på t.ex. Facebook eller twitter där folk inte klarar av det faktum att man inte alltid får yttra sig som man vill. Framförallt i modererade forum och plattformar som Sweclockers eller twitter.

Skrivet av wargreymon:

Kolla tråden "Vad har ni i lön". Finns väldigt många som tydligen drar in otroliga summor.

Varav mer än 80% antagligen har en 1/3 av summan folk påstår. Vilket tyvärr en nackdel men den typen av "skryttråd".

Skrivet av stimy09:

Och? Det är väl kul för dom som drar in mycket pengar? Men några 90% som skulle ha 70 som medellön hittar jag inte bevis för i den tråden.

Det kallas för en hyperbole. Alltså en medveten överdrift för att få fram en poäng. Just procentsatsen hittade han antagligen på själv just för att driva denna poäng framåt. Alltså att trådar oftast fylls på med troll och oseriösa personer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@stimy09: Pengar verkar ju vara viktigt för dig så förstår ditt ställningstaganden. Men nej, 50,000:-/mån hör inte till det vanliga som du försöker få det till. Medel idag är något mellan 20-30 innan skatt. Känner flera anställda inom kommunala inom Stockholm och dom får 33k/mån innan skatt. Så var du får 50 ifrån vet jag inte. Men sak samma detta är OT. Men min poäng är att folk på Sweclockers, kanske den yngre skaran snarare, har lika "mycket" i lön i verkligheten som dom har kunskap som läkare. Och ger tips därefter. "Äh skit i att du fått en redig stöt och armen domnar bort".

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Varav mer än 80% antagligen har en 1/3 av summan folk påstår. Vilket tyvärr en nackdel men den typen av "skryttråd".

Tror du det på allvar? Följer den tråden noga och det är få gånger jag studsar på vad folk skriver att dom har i lön. Om 80% av dom som skriver där har 1/3 av det dom påstår så tycker jag synd om dessa för då lever dom knapert.

Sen är det såklart regionala skillnader. Jag hade aldrig tjänat det jag gör om jag hade bott i Örkeljunga (inget fel på Örekljunga, men lönerna är högre i Stockholm). Så möjligt att jag har en skev bild av vad en rimlig lön är för ett visst arbete?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Tror du det på allvar? Följer den tråden noga och det är få gånger jag studsar på vad folk skriver att dom har i lön. Om 80% av dom som skriver där har 1/3 av det dom påstår så tycker jag synd om dessa för då lever dom knapert.

Sen är det såklart regionala skillnader. Jag hade aldrig tjänat det jag gör om jag hade bott i Örkeljunga (inget fel på Örekljunga, men lönerna är högre i Stockholm). Så möjligt att jag har en skev bild av vad en rimlig lön är för ett visst arbete?

Så knapert? 1/3 av 50K är fortfarande 16.500:- rent i månaden. Om man bor utanför Stockholm så kan man lätt leva på de pengarna. Det förutsätter ju att man bor själv t.ex. Och ja.. Du överskattade snittlönen i Stockholm ganska grovt. Snittet ligger närmare 30K än 50K.

http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/L...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@stimy09: Pengar verkar ju vara viktigt för dig så förstår ditt ställningstaganden. Men nej, 50,000:-/mån hör inte till det vanliga som du försöker få det till. Medel idag är något mellan 20-30 innan skatt. Känner flera anställda inom kommunala inom Stockholm och dom får 33k/mån innan skatt. Så var du får 50 ifrån vet jag inte. Men sak samma detta är OT. Men min poäng är att folk på Sweclockers, kanske den yngre skaran snarare, har lika "mycket" i lön i verkligheten som dom har kunskap som läkare. Och ger tips därefter. "Äh skit i att du fått en redig stöt och armen domnar bort".

Pengar är absolut viktigt för mig Men som sagt, OT. OCH, jag håller med om (precis som jag skrev tidigare) att folk som ger hälsoråd utan att ha täckning för det är dumma i huvudet.

Permalänk
Medlem

@stimy09: Väldigt skev bild skulle jag säga. Flesta i Stockholm och runtom har som sagt 20-30/mån. Dom med högre löner ligger runt 45-60. Så att påstå de med 20-30 lever knapert är ju bara att spotta på halva svenska arbetarklassen.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Har ni inte kommit från trådens ämne nu ganska betydligt?

Permalänk
Medlem

@Danielkm: Det har vi absolut gjort.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Har ni inte kommit från trådens ämne nu ganska betydligt?

Precis. Inte nog med att det är rejält pinsamt, och ni borde skämmas, när folk sitter och snackar bort något som kan bli ett riktigt hälsoproblem, så börjar det snackas löner och retorik osv. Detta är Sweclockers, inte någon grupp på Facebook där det kryllar av små troll!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@improwise: Boka tid är nog en liten överdrift. Men ja, 1177 kan kontakta akuten man ska bege sig till och ge förhandsinformation så de på akuten vet vad det är som gäller när man kommer dit.

Vi hade så i växjö för kanske 8 år sedan, men det togs bort då 1177 hänvisade VC-fall till oss. Vet inte hur det ser ut på de olika sjukhusen nu. Men det du säger kan absolut stämma

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Har ni inte kommit från trådens ämne nu ganska betydligt?

Skrivet av Tomika:

@Danielkm: Det har vi absolut gjort.

Ja men det är lite problematiskt. Ska man då låsa tråden? Fastän vi inte vet vad som hände med TS efteråt?

Man skulle kunna argumentera för att trådens syfte var en diskussion som byggde på frågan "ska jag kontakta sjukhuset eller inte?" och att den frågan nu är besvarad. Men det finns ett värde i att få reda på vad som faktiskt har hänt och hur TS har agerat efteråt.

Tills dess tycker jag att vi väntar så slipper tråden att spåra ur. D.v.s. inga spekulationer eller pajkastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så knapert? 1/3 av 50K är fortfarande 16.500:- rent i månaden. Om man bor utanför Stockholm så kan man lätt leva på de pengarna. Det förutsätter ju att man bor själv t.ex. Och ja.. Du överskattade snittlönen i Stockholm ganska grovt. Snittet ligger närmare 30K än 50K.

För mig är det knapert om man tjänar 1/3 av 50. Jag räknade 50/3 = 16.600 och sen skatt på det, då får du ut ca 13 200. 1996 bodde jag i en medelstor svensk stad och tjänade 16500. Jag klarade mig helt okej i ett singelhushåll, utan bil och lån. Men det är ju 22 år sedan och i dagens penningvärde borde det bli runt 21 tusen vilket känns lite mer rimligt att klara sig på.

Permalänk
Medlem

Hur länge kan sådana här problem finnas kvar i kroppen efter man har fått en stöt??, Plockade isär en gammal engångskamera för ca 15 år sedan och fick en rejäl urladdning mellan händerna genom bröstkorgen så att alla muskler stelnade (satt fast tills laddningen hade tagit slut i kameran, va 2-3 sec kändes det som). sen kom alla symptom som ni skrev (flimmrande syn, trötthet, orklöshet.. detta försvann efter ett tag).

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@stimy09: Väldigt skev bild skulle jag säga. Flesta i Stockholm och runtom har som sagt 20-30/mån. Dom med högre löner ligger runt 45-60. Så att påstå de med 20-30 lever knapert är ju bara att spotta på halva svenska arbetarklassen.

Var påstår jag att en som tjänar 20-30 lever knapert? Jag påstår att en som tjänar 1/3 av 50 och som då borde få ut ca 13200 efter skatt lever knapert. Om det är att spotta på svensk arbetarklass (som jag själv är uppväxt i med frånskild arbetarmorsa) så ber jag om ursäkt.

Permalänk
Medlem

@stimy09: En liten reflektion bara. Kanske verklighetskoll En överväldigande majoritet av de som hänger och skriver här på forumet är inte tjänstemän inom kommunal verksamhet i Storstockholm. Inte ens de som skriver i den tråden är ens i närheten av att vara det. Det är bara att se på median/medellönen i Sverige så handlar det inte om dessa belopp.

Leta fram denna sida lite snabbt. Vet inte hur exakt den är men ändå. https://buffert.se/loner-i-sverige/
"Medellön per utbildningsnivå
Eftergymnasial utbildning (3 år eller mer) 43 700 35 000
Forskarutbildning 53 700 46 900"

Ska man tro lite på den statistiken som han säger han tagit ifrån SCB ivf så är de otroligt långt ifrån någon medellön på 50k. För inte tror du väl ändå att en majoritet av de som skrivit i den tråden är forskarutbildade? Så dra du bort en 10-15k på de löner de flesta skrivit att de har där. På de som angett att de tjänar över 40k/mån då alltså.

Att ta 1/3-del av löänen som folk angett var nog en liten "lätt" överdrift. Men den var nog mer korrekt än ditt antagande om 50k i lön ivf

Permalänk
Medlem

Sök vård efter elolyckan
Åk omedelbart till sjukhus efter en olycka med:

• Högspänning
• Lågspänning med strömgenomgång genom bålen
• Medvetslöshet eller yrsel efter strömolycka
• Brännskador
• Tecken på nervskador, exempelvis förlamning
• Träff av blixtnedslag.

Vid andra typer av elolyckor ska du också kontakta sjukvården — även om olyckan inte verkat vara så allvarlig.
Hur omfattande skadorna kan bli beror främst på tre faktorer:
*hur stark strömmen är
*hur länge kroppen utsätts för strömmen
*hur stor yta på kroppen som kommer i
kontakt med strömkällan.
Det är också avgörande vilken väg strömmen
går genom kroppen – om den passerar hjärtat
är dödsrisken stor.

Man ska på sjukhuset begära att EKG och även att blodprov tas då en strömgenomgång i kroppen kan orsaka att fetter i blodomloppet frisläppas och vid senare tillfälle fastna i mindre artärer och blodkärl.
Det kan även orsaka hjärtflimmer som du inte nödvändigtvis känner av själv men som kan sätta hjärtat i obalans och få det att slå ojämnt vilket mycket senare kan visas sig med hjärtproblem.

Man ska även några månaders senare kallas för återbesök för att följa upp blodvärden och EKG.

Vanliga klyschor som "hushållsel" som en annan tagit upp tidigare i tråden är inte heller ovanligt bland läkare, detta beror helt på okunskap om elolyckor. Man måste då stå på sig och kräva att minst EKG och blodprover tas.

Bättre att uppsöka sjukhuset och vara på den säkra sidan, är ändå ditt eget liv som kan stå på spel.

Har arbetat i högspänningsanläggningar i 8 år och måste varje år genomgå en elsäkerhets- och HLR-kurs (hjärt och lungräddning) för att få arbeta med detta i Norge.

Länkar
Artikel ifrån Martin Tondel Överläkare och en av Sveriges främsta experter på elolyckor
https://www.elinstallatoren.se/innehall/nyheter/2018/april/ov...

Elsäkerhetsverket:
https://www.elsakerhetsverket.se/globalassets/publikationer/b...

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Hur länge kan sådana här problem finnas kvar i kroppen efter man har fått en stöt??, Plockade isär en gammal engångskamera för ca 15 år sedan och fick en rejäl urladdning mellan händerna genom bröstkorgen så att alla muskler stelnade (satt fast tills laddningen hade tagit slut i kameran, va 2-3 sec kändes det som). sen kom alla symptom som ni skrev (flimmrande syn, trötthet, orklöshet.. detta försvann efter ett tag).

Jag vet inte hur länge effekten kan finnas kvar på kroppen om den inte uppstod direkt men i kameran var det likström du utsattes för och det är inte alls lika skadligt som växelström, dessutom handlade det om en urladdning från en kondensator och då sjunker spänningen hela tiden eftersom den innehåller en i sammanhanget ganska liten och ändlig mängd energi till skillnad från om man utsätts för nått som är ansluten till elnätet för elnätet kommer inte att "ladda ur" utan det håller spänningen och bara matar på, därför är en jordfelsbrytare väldigt bra då den skyddar mot väldigt många typer av risker men inte alla.

Förut använd man begreppet skyddsklenspänning och det innebar < 50 V ac och < 120V dc och det avspeglar väl lite av skadligheten beroende på frekvens i förhållande till spänning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Löken99:

Sök vård efter elolyckan
Åk omedelbart till sjukhus efter en olycka med:

• Högspänning
• Lågspänning med strömgenomgång genom bålen
• Medvetslöshet eller yrsel efter strömolycka
• Brännskador
• Tecken på nervskador, exempelvis förlamning
• Träff av blixtnedslag.

3 av 6, inte dåligt
Brännmärke i fingret, tog säkert 3 mån innan det läkt hyffsat, såg ut som det hade bara gått 2 fettlager ner.
Elstötar i div delar som domnar av oftast arm, men ger med sig efter några timmar.

Skrivet av Xinpei:

Det försöker de dock inte utan de försöker bara moderera tråden genom att bestämma vad som får och vad som inte får skrivas.. Lycka till att hitta ett forum vars moderatorer inte gör detta.

Moderera är korrekt å helt i sin ordning, men att direkt å aktivt säga en sak rakt av är detsamma som regel å inte moderera.
Fortsätter dom med den stilen så har du plötsligt flera "oskrivna" regler och inte ett forum där man öppet ventilerar fria tankar å idéer.

OT: Jag känner knappt av 90v växelström å tar därför all spänning på 120v å nedåt med en barnlek.
Att leka med ström är en spänning för mig. JAG väljer hur JAG gör.
Andra har jag helt fullständig förståelse att dom har helt andra gränser.
Ungefär som då man ser klippen på killarna som fixar stamledningar från helikoptrar medans strömmen/lasten är på vilket jag känner mig mycket obekväm att göra. Men hade jag haft utbildning/erfarenhet så hade jag absolut säkert tänkt annorlunda.

Endel gillar 1177 å andra anser att en stöt är relativt löjligt. LÅT SÅ VARA då... gör som du själv vill å inte som andra vill.
Du blir inte smartare för att springa samma spår. Allt handlar om eget lärande.
Att som bebis/barn gå försiktigt i trappor för det gör ont att ramla som ett mycket enkelt exempel.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Glacialend:

Ok alla här, nu blir det akuten fick göra ett ekg och mitt hjärta slog inte riktigy rätt. Zoinks

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gick det?

Permalänk
Medlem

Nu blir man ju lite orolig vad som har hänt Glacialend med tanke på att han ej uppdaterat nått om vad som hänt. Hoppas han inte drabbats av något allvarligare tillstånd!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Förekommer absolut men det är inte lika vanligt som att folk kommer in till oss och gör exakt tvärt om vilket är ännu mer idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, och jag är nog själv en av dom. Eller ja, en del verkar ju gå dit och sen hävda att dom är helt friska för att inte vara till besvär, det kör inte jag, men samtidigt tar det emot att påstå att jag är mest sjuk i hela världen och döende om jag nu inte verkligen är det. Upplever även att vårdens frågebatteri kanske kan vässas något för att underlätta för patienterna att ge ifrån sig rätt information. Typ klämma på pungkulorna och sen fråga om det gör ont Inser dock att ibland kanske man egentligen inte vill ha svara på exakt dom frågorna man ställer, typ att i detta fall kanske det snarare är så att en och annan skulle svara "nej, gör inte ont alls" och det då egenligen är den markör man letar efter. Fast nu kanske vi börjar komma rätt långt ifrån en diskussion som hör hemma bland "Chassin och nätaggregat"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Nu blir man ju lite orolig vad som har hänt Glacialend med tanke på att han ej uppdaterat nått om vad som hänt. Hoppas han inte drabbats av något allvarligare tillstånd!

Står som aktiv senast idag 11:31

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Var påstår jag att en som tjänar 20-30 lever knapert? Jag påstår att en som tjänar 1/3 av 50 och som då borde få ut ca 13200 efter skatt lever knapert. Om det är att spotta på svensk arbetarklass (som jag själv är uppväxt i med frånskild arbetarmorsa) så ber jag om ursäkt.

Haha du e ett skämt, det är exakt samma sak som ström.
Allt handlar om lasten. Att du har 25A säkring å drar 22A är upp till dig.
Väx ur dagens slaviska system som handlar om marginalisera in/ut.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

3 av 6, inte dåligt
Brännmärke i fingret, tog säkert 3 mån innan det läkt hyffsat, såg ut som det hade bara gått 2 fettlager ner.
Elstötar i div delar som domnar av oftast arm, men ger med sig efter några timmar.

Moderera är korrekt å helt i sin ordning, men att direkt å aktivt säga en sak rakt av är detsamma som regel å inte moderera.
Fortsätter dom med den stilen så har du plötsligt flera "oskrivna" regler och inte ett forum där man öppet ventilerar fria tankar å idéer.

OT: Jag känner knappt av 90v växelström å tar därför all spänning på 120v å nedåt med en barnlek.
Att leka med ström är en spänning för mig. JAG väljer hur JAG gör.
Andra har jag helt fullständig förståelse att dom har helt andra gränser.
Ungefär som då man ser klippen på killarna som fixar stamledningar från helikoptrar medans strömmen/lasten är på vilket jag känner mig mycket obekväm att göra. Men hade jag haft utbildning/erfarenhet så hade jag absolut säkert tänkt annorlunda.

Endel gillar 1177 å andra anser att en stöt är relativt löjligt. LÅT SÅ VARA då... gör som du själv vill å inte som andra vill.
Du blir inte smartare för att springa samma spår. Allt handlar om eget lärande.
Att som bebis/barn gå försiktigt i trappor för det gör ont att ramla som ett mycket enkelt exempel.

Alla gör ju självklart som de vill.... Ingen som tvingar dig att söka sjukvård.

Det är ändå viktigt att upplysa vad man bör göra och vad som kan hända med kroppen då det kan få allvarliga konsekvenser även lägre fram i livet.

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

3 av 6, inte dåligt
Brännmärke i fingret, tog säkert 3 mån innan det läkt hyffsat, såg ut som det hade bara gått 2 fettlager ner.
Elstötar i div delar som domnar av oftast arm, men ger med sig efter några timmar.

Moderera är korrekt å helt i sin ordning, men att direkt å aktivt säga en sak rakt av är detsamma som regel å inte moderera.
Fortsätter dom med den stilen så har du plötsligt flera "oskrivna" regler och inte ett forum där man öppet ventilerar fria tankar å idéer.

OT: Jag känner knappt av 90v växelström å tar därför all spänning på 120v å nedåt med en barnlek.
Att leka med ström är en spänning för mig. JAG väljer hur JAG gör.
Andra har jag helt fullständig förståelse att dom har helt andra gränser.
Ungefär som då man ser klippen på killarna som fixar stamledningar från helikoptrar medans strömmen/lasten är på vilket jag känner mig mycket obekväm att göra. Men hade jag haft utbildning/erfarenhet så hade jag absolut säkert tänkt annorlunda.

Endel gillar 1177 å andra anser att en stöt är relativt löjligt. LÅT SÅ VARA då... gör som du själv vill å inte som andra vill.
Du blir inte smartare för att springa samma spår. Allt handlar om eget lärande.
Att som bebis/barn gå försiktigt i trappor för det gör ont att ramla som ett mycket enkelt exempel.

Nej, det vore inte ok att "låta det vara" att någon ger direkt livsfarliga råd för att de själva anser att det är "löjligt".

Tyck och gör vad du vill, men utsätt inte andra för livsfara för att du själv vill spela Allan.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW