Fredagspanelen 162: Core i9-9900K, Geforce RTX 2070 och Radeon RX 590

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 162: Core i9-9900K, Geforce RTX 2070 och Radeon RX 590

Efter en mardröm till vecka med två stora lanseringar bara dagar ifrån varandra har Jonas och Kenneth mycket att prata om innan det är dags att ta helg med ett visst spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Blir ingen 9900K men siktar starkt på en 9700K inom kort, har sett att de rekommenderar den framför 9900K för spel.

Lite paff att 2070 hinner komma innan man fått sitt 2080 Ti levererat, står nu 15:e Nov hos Komplett på min beställning.

Tack för en informationsrik fredagspanel, riktigt najs

Permalänk
Avstängd

Härligt gubbar, lagom till käket!

Permalänk
Hjälpsam

Tycker att SC tester är i absolut toppklass, de besitter en djup kunskap och det märks i deras testmetodik.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Tack för en bra panel!

Ska bli intressant att se om det blir en AMD-processor i årets vinterdator. Intel är bäst i höga frekvenser, men priserna är höga för en allround-rigg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Inaktiv

Nya 9000-serien är lite som Pentium 4 Extreme-serien. Varma och strömtörstiga.

Permalänk
Medlem

Skönt att panelen inte är live

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ratatosk:

Tycker att SC tester är i absolut toppklass, de besitter en djup kunskap och det märks i deras testmetodik.

Tack för de värmande orden!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att pensionera min 2600K, men tror att det får bli en beggad intelrigg eller nästa generation av Zen. Brukar alltid köpa nytt, men med dagens priser känns det inte motiverat. AMD däremot kan jag kosta på mig att sponsra. Inget med fanboyism att göra, men vill se mer konkurrens, dessutom klarar jag bevisligen mig med saker som inte är top notch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bra panel, ända jag kan ha lite åsikt om är just rtx2070 avsnittet där amd faktiskt har en stark konkurrent med Vega 64 där det faktiskt ligger likvärdigt till i både prestanda och pris med fördelen av freesync och nackdelen med lite högre strömförbrukning.
Men med det sagt bra panel i övrigt

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Hi

Skrivet av astr84:

Bra panel, ända jag kan ha lite åsikt om är just rtx2070 avsnittet där amd faktiskt har en stark konkurrent med Vega 64 där det faktiskt ligger likvärdigt till i både prestanda och pris med fördelen av freesync och nackdelen med lite högre strömförbrukning.
Men med det sagt bra panel i övrigt

Det verkar tyvärr som att vega64 är dyrare än 2070 över hela brädet, med de flesta korten nästan 700kr dyrare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var Kenneths mikrofon avstängd eller var det ingen som hade slagit ett get...öra? på mixern? Lät som om det enbart var Jonas mikrofon som var på. Tack annars för en trevlig panel som vanligt! Perfekt format, tar det alltid på lördagen eller söndagen när man kan ligga kvar i sängen - alternativt som nedvarvningsaktivitet på kvällen/natten, super!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2