Mobilapplikation för Red Dead Redemption 2 pekar mot PC-version

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Lär väl dröja 2 år, precis som det gjorde med GTA V.

det va ju enbart för att koden till spelet va värdelöst skrivet och de fick skriva om nästan allt för att det skulle fungera på PC. Tror de lärt sig till denna gången.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samlooh:

Har du ens spelat spelet?

Det är säkert 2-3ggr längre än de flesta andra spelen och väldigt välpolerat. Bara för att det inte finns multiplayer än tycker jag det är väldigt hårt att kalla att spelet är i beta eller alpha.

Spelet är längre för det tar 5 gånger längre tid att gå från A till B.

Hade vi fordon som gjorde drygt 120km/h så hade spelet nog varit runt 30h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kan det vara så enkelt att de har forkat GTA-appen och lämnat kvar massa skräp? Jag hoppas såklart på PC-version, men vi ska nog inte dra förhastade slutsatser här.

Jag tänkte precis samma sak. Det är den mest logiska förklaringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Spelet är längre för det tar 5 gånger längre tid att gå från A till B.

Hade vi fordon som gjorde drygt 120km/h så hade spelet nog varit runt 30h.

Well.. Dialogerna är fem gånger så många som i GTA V.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Spelet är längre för det tar 5 gånger längre tid att gå från A till B.

Hade vi fordon som gjorde drygt 120km/h så hade spelet nog varit runt 30h.

Och det är fortfarande längre än flera andra spel.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AdoringFan:

Spelet är längre för det tar 5 gånger längre tid att gå från A till B.

Hade vi fordon som gjorde drygt 120km/h så hade spelet nog varit runt 30h.

Det var väldigt mycket i spelet början som man tvingades se på saker som man bara ville skippa, sedan rida tillsammans med andra i låg hastighet.
Så längden av spelet ger jag ej mycket för som motstock. Dock tänker säkert Rockstar sälja till fler utdrag och liknande i såna paket.

Att vänta in multiplayer tror jag ingen föredrar att de skulle göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Rockstar var exklusivt PC, nu prioriterar dom PC sist. Därför jag inte köper deras spel.

Tycker själv det är en bättre idé att köpa PC-versionen då än att bojkotta helt. Stiger försäljningen där visar vi ju som konsumenter att detta är något de ska satsa på liksom.

Skippar du att köpa deras spel helt blir det ju bara en tyst protest de aldrig får reda på eftersom den knappast gör avtryck i deras statistik. Skulle t.om vilja påstå att det har motsatt effekt än din önskade.

Jag menar...Hur ska de kunna ändra sig när det visar sig att den minskade fokusen på PC (om en sån existerar) ser ut som rätt väg att gå? Ökar PC däremot visar vi ju att de har fel taktik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Blir att lira detta med en helt ny rigg 2019 då, börjar bli dags.

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att de använder en motor som har stöd för PC bara och det är därför parametrarna finns med? Jag tror definitivt att det kommer till PC men det känns inte som att det här är direkt några tunga bevis.

Jag är nog lite tacksam över att onlineläget inte finns från början, konstigt nog. Finns så mycket att göra och så mycket att spela. Att få ett stort onlineläge också, samtidigt hade nog varit lite övermäktigt för mig. Det finns bara ett begränsat antal timmar på ett dygn. Nu har jag något annat att se fram emot istället och får hålla i lite av hypen.

Köpte en xbox one för detta. Fanns inte en chans i världen att jag skulle vänta. 🤣Har spelat 30+ timmar i helgen... Förmodligen det bästa spelet jag någonsin spelet. Känner mig fortfarande lite som ett barn på julafton.

Känner jag mig själv rätt så kommer jag förmodligen köpa det till PC också... 😬Kanske väntar lite efter release för att få det lite billigare.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=o0vu2KIEl8Y

Hoppas på en pc-version för att få bukt med kontrollerna.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Spel verkar numera lanseras i Alpha/Beta stadiet. Finns ju inte ens multiplayer; "kommer snart". Tar säkert flera år innan en PC lansering är på plats.

Enbart 2000 talister köper RDR2 för "multiplayer".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Enbart 2000 talister köper RDR2 för "multiplayer".

Väldigt moget skrivet

Permalänk
Medlem

Kommer sälja mitt exemplar. RDR2 är bara roligt om man vill ha ett sims 4 i westernmiljö med sega transportsträckor. Sen är styrningen bland det sämsta jag varit med om i alla till ett så påkostat spel.
Ettan gillade jag tvåan hatar jag. Känner inget sug att sätta mig och köra det startar hellre youtube eller Halo CE på xboxet vilket är ett dåligt betyg.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kommer sälja mitt exemplar. RDR2 är bara roligt om man vill ha ett sims 4 i westernmiljö med sega transportsträckor. Sen är styrningen bland det sämsta jag varit med om i alla till ett så påkostat spel.
Ettan gillade jag tvåan hatar jag. Känner inget sug att sätta mig och köra det startar hellre youtube eller Halo CE på xboxet vilket är ett dåligt betyg.

Ja, kontrollerna är vad som drar ner helhetsintrycket för mig också. Spelar ingen roll om resten är av "oskarsmaterial". I ett spel där mycket av tiden spenderas på att röra sig från punkt A till punkt B över stora landskap i ett open-world spel är kontroll A och O. The witcher 3 led av samma problem med sjukt dåligt gameplay. Resten var dock riktigt bra.

Det finns tweaks man kan göra och visst blev det lite bättre, men styrningen är ändå knepig. Ovanpå det är det input-lag utan dess like ibland. Lägg på framedrops också. Sen känns RDR2 inte som ett spel, mer som en påkostad AAA-simulator med top-notch grafik. Jag vill komma bort från verkligheten när jag spelar, inte bli påmind om den.

Jämför man med nya god of war så är det inget open world, men har betydligt bättre polerat stridssystem och därmed mycket roligare att spela. Gott om innehåll också.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt