Permalänk

Delid tool för 3D printer

Halloj,

Tänkte delidda min 8700K som går galet varmt. För några månader sedan fanns det flera stycken som sålde egenprintande här på forumet men den hypen tycks vara över.

Tänkte be en bekant skriva ut en, men vilken ska man ta? Finns ju massa olika..

mvh

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Köpte en printad från tradera men har även sett samma modell säljas här.
Denna modell: https://www.thingiverse.com/thing:1630652
Funkade bra till min 8600K

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk

Tack för tipset ska spana in det

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk

Öhm en liten uppdatering i denna fråga... - jag har nu access till en CNC maskin som det går att köra både metaller och plast i. Sökte runt lite men fann inga blueprints för CNC - nån som sett nå sånt?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Öhm en liten uppdatering i denna fråga... - jag har nu access till en CNC maskin som det går att köra både metaller och plast i. Sökte runt lite men fann inga blueprints för CNC - nån som sett nå sånt?

Betydligt lättare att bara köpa en Der8auer Delid mate 2. Jag vet att Inet har sålt dom förut. Om det inte är en särskild poäng med att leta ritningar och faktiskt göra den?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag bor i Sthlm och har en Der8auer Delid Mate 2 om du vill låna. Kan även bistå med min otroliga expertis om så önskas (100% success rate (1 av 1, ;') )). Har liquid metal och silikon för att fästa tillbaka IHSen.

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Betydligt lättare att bara köpa en Der8auer Delid mate 2. Jag vet att Inet har sålt dom förut. Om det inte är en särskild poäng med att leta ritningar och faktiskt göra den?

GRATIS, vettu

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk

Lyckades skriva ut delid tool av det som rekommenderades av maskeradmannen. Ska testa delidda imorgon, återkommer med resultat.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.