Snart Black Friday! Vad köper ni?

Permalänk

Jag hoppas kunna hitta en Lamborghini Hurrucan till bra pris på black friday

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Kanske ett Sär skrivnings lexikon... Nej men något till kameran antagligen. Har också suktat efter ett par fina hörlurar.

Har annars allt jag vill ha och att spendera 10% mindre på en vara jag inte är speciellt sugen på lockar verkligen inte. Black Friday behöver visa på en jävla prisskillnad för att faktiskt locka.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att sony wh-1000xm3 hamnar på 2999 kr

Permalänk

Haha menade Qled!

Skrivet av Bulan75:

Samsung har inga Oled ...😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Inget

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem

Jag planerar inget. Jag köper när jag har lust och pengarna. Är ju en snål och lat smålänning

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

WTF??!!! Försöker du muta din chef?

Hmm, luktar rövslickeri där. Inget jag skulle med min chef precis. Mest korkade chef får man leta efter (sorry för offtopic)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Händer ju stup i kvarten.

1080ti eller 2080 hoppas jag på, det senare låter väl inte så troligt, men man får hoppas.

Glömde nämna att jag vill ha IPS också men det känns fortfarande möjligt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hahahahha nej nej. Jag köper, han betalar, jag bygger. Blir AMD all the way.

Bygg speldator med Intel, hans barn vill ha det värsta inte det mest prisvärda... Klagar barnen vet jag vems bonus som blir lidande

Permalänk
Medlem

Om det kommer ett all-time-low-pris på PS4 Pro slår jag nog till, alternativt om det blir ett bra pris på PS4 Pro bundlat med RDR2.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

plockade hem en OLED 65" C8 för 25k, avvaktar med packa upp den till BF. 55" C7 håller ett par veckor till.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Glömde nämna att jag vill ha IPS också men det känns fortfarande möjligt.

Jo såklart. Men tex XB271HU, är ju nere på 5999 var och varannan vecka tex.

Köpte min för 3,5k. Dock AOC.

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka lägga vantarna på en ny smartphone, någon av årets toppmodeller helst

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Antagligen något i stil med förra året, brödrost och andra köksredskap man använder 3 gånger per år.
Fanns inte mycket vettigt förra året men komponentpriserna är redan bättre nu så vet ej om det dyker upp något coolt på tekniksidan också...

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vilka tangentbord som brukar komma på rea. Eller om det ens kommer några. Men jag är sugen på ett Corsair k70 rgb med röda eller mx speed switchar.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Torktumlare, högtalare och receiver, möbler.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

En sous vide, en wok, några schyssta knivar och kanske en ny skärm. Det är iallfall planen, sen hittar man ju nästan alltid nått mer skoj.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Jag ska vara så tråkig att jag hoppas att Le Creuset eller Chasseur grytorna hamnar på ett bra pris

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

TV kanske... men tydligen finns det ingen OLED på 50" ? Får bli en vanlig LCD då antar jag.

Permalänk

Känns som de nyaste Oled/Qled börjar på 55 tum =/

Skrivet av Exxovion:

TV kanske... men tydligen finns det ingen OLED på 50" ? Får bli en vanlig LCD då antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av milkab:

Bygg speldator med Intel, hans barn vill ha det värsta inte det mest prisvärda... Klagar barnen vet jag vems bonus som blir lidande

Jag har sagt det förut och säger det igen. Efter Intels alla snesteg; inte velat löda IHS, deras priser, oviljan att vara innovativ (varför det när det inte funnits konkurrens), presentationen av deras 28c intel xeon på steroider, falska betalade prestanda siffror. Av dessa anledningar kommer det bli Ryzen 5 2600 klockad till 4.0ghz och ett RX 580/590 eller GTX 1060.

Jag ska inte blåsa min chef, han vill ha pris/prestanda datorer och precis det ger jag honom. AMD Ryzen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Jag hoppas kunna hitta en Lamborghini Hurrucan till bra pris på black friday

Lamborghini Huracan är fina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har sagt det förut och säger det igen. Efter Intels alla snesteg; inte velat löda IHS, deras priser, oviljan att vara innovativ (varför det när det inte funnits konkurrens), presentationen av deras 28c intel xeon på steroider, falska betalade prestanda siffror. Av dessa anledningar kommer det bli Ryzen 5 2600 klockad till 4.0ghz och ett RX 580/590 eller GTX 1060.

Jag ska inte blåsa min chef, han vill ha pris/prestanda datorer och precis det ger jag honom. AMD Ryzen.

Tja, Intel trycker ju ändå ut väl fungerande OK prisvärda processorer at the end of the day, deras marknadsföring kan de trycka upp i mumindalen. Men jag menar... en Ryzen 2600 eller 2700 lär vara riktigt trevlig också, lite sugen själv på att smäcka ihop ett 2700-system bara för att ha nån burk i bakgrunden för att koda/koda om film...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Om man förbi ser sådant så har intels processorer presenterat bra under många generationer, menar min gamla häck, en 3-4 generationer gammal 6700k slår ryzen i många spel, och då oklockad. Men blir absolut en amd nästa gång då jag hellre stöttar dom. Kör redan grafikkort ifrån Amd. Så jag förstår tanken bakom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer ha ögonen för: mobil, tv, köksredskap + knivar, högtalare, matta lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Sugen på en Oculus Rift, hoppas <4000kr.

Jag spanar själv efter en Vive. Vad får dig att välja Oculus? Inte ifrågasättning utan genuint intresserad var för folk väljer som de gör.

Jag tror de enda anledningen till att jag väljer viven är för att jag har provat den och gillade den.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag spanar själv efter en Vive. Vad får dig att välja Oculus? Inte ifrågasättning utan genuint intresserad var för folk väljer som de gör.

Jag tror de enda anledningen till att jag väljer viven är för att jag har provat den och gillade den.

När jag jämförde recensioner och dyl. mellan rift och vive så sa de flesta ungefär samma sak:
I de flesta aspekter är de jämnlika eller så är riften lite bättre, däremot finns det ett undantag och det är att vive är bättre på "room scale". Köper du till en tredje sensor från oculus så är är även riften bra i room scale men viven ska tydligen vara något bättre.
Sen verkar det som att de flesta tycker att kontrollerna till riften är bättre men det är kanske mest en smaksak.

När jag lade ihop allt det här tillsammans med faktumet att riften var (är?) flera tusen kronor billigare så blev valet ganska enkelt.

Det här var dock ett tag sedan så jag vet ingenting om vive pro eller hur spelstödet skiljer mellan de olika företagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Varenda år är det besvikna miner efter BF och varenda år glöms de bort lagom till nästa år...

Min vattenkokare är mer eller mindre kaputt så en sådan har jag tänkt mig, oavsett om det finns någon superdeal eller inte.

Sen finns det ett flertal produkter jag kan tänka mig om de blir ordentligt nedsatta, och då menar jag >50 % men det är inget jag hoppas på.

Kanske blir någon julklapp också men jag vettefan vad det skulle kunna vara.

Jag tror folk går in med "fel" attityd till Black Friday.

Man har en produkt man ska köpa och sen är det dålig rea på just den produkten och man tycker att Black Friday är dåligt.

Vad jag tycker man borde göra är att läsa på en bunt alternativ och se vad de har kostat under året. Då kan man göra deals.

Två år i rad har jag köpt ny dator på black Friday och gjort fantastiska fynd men det kräver en del jobb innan som sagt. I år orkade jag inte hålla mig och köpte nästan allt innan BF och kommer då falla i *buu dålig BF!"-skaran om de inte rear ut den skärmen jag vill åt. Och gärna en Vive på det.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Lego Master

En brödrost. Den gamla fick besök av en skopa vällingpulver och luktar lurigt.

Och kanske något mesh-nät-tjohej.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Föredetting

En Threadripper 1950X kunde någon få sälja för runt 5000:-.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.