Cooler Master lanserar Mastercase SL600M – avskalat chassi utan RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar Mastercase SL600M – avskalat chassi utan RGB-belysning

Med sin senaste chassimodell SL600M skiftar Cooler Master fokus från belysning och utsvävande utseende, för att istället fokusera på en avskalad design och låg ljudnivå.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt trevlig ut, ser fram emot test

Permalänk
Medlem

Tack! Börjar bli ganska trött på all RGB.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Intressant placering av nätagget. Tog mig någon sekund att inse vart det låg

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Buh huh va tråkigt. REEEEEE ingen RGB-belysning! /s

Förövrigt ser det trevligt ut Den prislappen dock...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Dra mig baklänges och stoppa mitt huvud i sanden...
Hade det inte varit så stort och i M-ATX/ITX format hade jag varit spekulant på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

@Vinolik:

Om det är en väldesignad låda som är tyst med bra prestanda kan priset vara värt det.

Sedan blir det ofta lite billigare i butik än de rekommenderade priserna från tillverkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Intressant placering av nätagget. Tog mig någon sekund att inse vart det låg

Jag har inte funnit det ännu. Var är det?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt chassi. Testa på detta Jonas?
Men jag lär nog inte byta bort mitt arc på många år även om detta är super bra.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Trevligt! Inte för att jag går i köptankar, men rgbfritt är alltid trevligt 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

@hölmiz:

Nätagget sitter vertikalt i fronten och blåser ut sin värme mot toppen.

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk

Recension från GN.
https://www.youtube.com/watch?v=CA-98cZyvz8&t=28s

Kyler grafikkort jävligt bra men man ska nog satsa på en AIO till CPUn.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant med den lilla fläktburen under chassit (och troligtvis över) . Kanske äntligen möjligt att montera grafikkort vertikalt utan 10-20C värmeökning.

Permalänk

Kommer det i en mindre version (m-ITX) så är det absolut intressant. Snyggt och trevligt med nytänk

Permalänk

Oj vilken överaskning, härligt och se!

Permalänk
Medlem

Spännande riktning av CPU fläktarna på bild 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

Spännande riktning av CPU fläktarna på bild 4

Tror chassit kör med luft in i botten, ut i toppen och då borde fläktpositionen stämma.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Tror chassit kör med luft in i botten, ut i toppen och då borde fläktpositionen stämma.

Det håller jag med om, men det ser ut att vara otroligt tight mellan fläkten och grafikkortet så det ser inte ut att vara speciellt effektivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

Det håller jag med om, men det ser ut att vara otroligt tight mellan fläkten och grafikkortet så det ser inte ut att vara speciellt effektivt!

Jaha ojdu, nu ser jag vad du menar. Ja den skulle nog gjort sig bättre ovanpå

Visa signatur

Byter komponenter för ofta