Hur tar jag reda på vad mitt grafikkort va innan flash

Permalänk
Medlem

Hur tar jag reda på vad mitt grafikkort va innan flash

Hej. Jag har under en lååååång tid haft problem med mitt 1050ti och har nyligen fått reda på att det är inköpt från wish och med det kan jag bara anta att det är ett flashat kort. Hur kan man ta reda på vad det va innan det glassades och kan jag återvända till orginalkortet? Eller ska jag bara kasta det? Jag kan köra på ett år gamla drivers men om jag installerar de senaste så åker jag på errorcode 43 och på de äldre drivrutinerna kan jag inte spela gta v.

Permalänk
Medlem

Serie-/modelnummer på pcb är väll det som gäller, om det finns...

Permalänk
Föredetting

Du kan ta av kylaren och kolla vad det är för GPU, rent fysiskt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem

Ladda ner GPU-Z och släng upp en bild på specifikationerna kortet har så kan man matcha dem till rätt modell. Annars får du nog som @Meantek säger skruva isär kortet och se vad där sitter för GPU.

Permalänk
Livsnjutare 😎

+1 på att skruva av kylaren, tvätta bort kylpasta och kolla vad som står graverat i kärnan.
Enkelt, tar inte mycket tid - men framförallt - så får du reda på exakt vad vad det är.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, det ska jag väl kunna testa. Kom att tänka på en annan sak. Kan det vara så att gta v kraschar för att kortet blir överhettat. Fläktarna går för fullt så fort jag spelar något eller kollar på något. Tror ni jag kan köra vidare med det som det är om jag vattenkylt det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalito:

Tack för tipsen, det ska jag väl kunna testa. Kom att tänka på en annan sak. Kan det vara så att gta v kraschar för att kortet blir överhettat. Fläktarna går för fullt så fort jag spelar något eller kollar på något. Tror ni jag kan köra vidare med det som det är om jag vattenkylt det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog ingen ide att vattenkyla ett 1050ti i varken tid eller pengar, speciellt om det finns risk att det är ett falsk/flashat kort.

Lägg pengarna hellre på ett genuint 1060/1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

Det är nog ingen ide att vattenkyla ett 1050ti i varken tid eller pengar, speciellt om det finns risk att det är ett falsk/flashat kort.

Lägg pengarna hellre på ett genuint 1060/1070.

Fast jag har saker för att vattenkyla men inte mycket pengar över till ett nytt

Skickades från m.sweclockers.com