Jag är avlyssnad! Men på vilket sätt?

Permalänk
Medlem

Jag är avlyssnad! Men på vilket sätt?

-

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det låter mer som att någon har tillgång till dina Tinder och Snapchat konton? Har du även bytt lösenord på dessa?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Fan vad det trollas här på forumet nu förtiden. Nya fragbite?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Fan vad det trollas här på forumet nu förtiden. Nya fragbite?

Tror du på allvar att folk orkar sitta och skriva ner påhittade saker på forum nuförtiden? Jag skulle säga att det är ett utdöende, eller till och med utdött, fenomen år 2018.

Permalänk
Medlem

Byt lösenord på allt och skaffa 2 faktors autentisering på e-posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Tror du på allvar att folk orkar sitta och skriva ner påhittade saker på forum nuförtiden? Jag skulle säga att det är ett utdöende, eller till och med utdött, fenomen år 2018.

Jag tror faktiskt att folk orkar det. Det finns så många foliehattar och uttråkade ungdomar där ute speciellt nu när det är lov.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Hen har tillgång samtliga lösenord, och har bytt lösenorden flera gången, men hen lyckas få tillgång till mina konton! och massa skit sprider sig om, kan routern vara hackad trots factory reset? har kört avast scanning och den hittar ingenting!

Permalänk
Medlem

För att ta bort appar krävs fysisk åtkomst din Ipad, såtillvida din Ipad inte är kopplad till ett sk MDM-systen. Något som företag eller organisationer använder sig av för att administrera och distribuera appar.

Du skriver inte vilken dator du har men är det en Apple-dator så har du kanske blivit infekterad av fruitfly som ger åtkomst till din dator.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

Byt lösenord på allt och skaffa 2 faktors autentisering på e-posten.

Har gjort det, men avlyssnare kan fortfarande se aktivitet på min ipad och dator! Hittar ej på, det är 100% sanning, kan det vara någon comhem anställd som avlyssnar på mig? tror knappast det är polisen då jag ej begått något brott,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

För att ta bort appar krävs fysisk åtkomst din Ipad, såtillvida din Ipad inte är kopplad till ett sk MDM-systen. Något som företag eller organisationer använder sig av för att administrera och distribuera appar.

Du skriver inte vilken dator du har men är det en Apple-dator så har du kanske blivit infekterad av fruitfly som ger åtkomst till din dator.

har en lenovo windows 10

Permalänk
Medlem

Hur vet du att du är avlyssnad? Vad är det som sprid och vilka har tillgång till den infon?

Permalänk
Inaktiv

När du bytt lösenord måste du även trycka så att alla inloggade enheter loggas ut.

Då ska det vara omöjligt för någon annan att logga in om du har 2 stegs säkerhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaAmig0s:

har en lenovo windows 10

Då skulle jag blåsa datorn bara för att vara säker på att det inte finns någon spionprogramvara som skickar dina uppgifter vidare.
Du nämner inte heller vilken router du har men jag känner inte till någon router som har mikrofon och dess OS/CPU har ofta begränsa förmåga att styra annan utrustning. Det brukar handla om att injicera java-kod via host header attack eller liknanden, förutsatt att det finns http proxy inbyggd.

Implementera 2FA, tvåfaktorsautentisering, så kan ingen ändra ditt lösenord efter det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Gör detta från en annan dator än de du har hemma.

1. Byt lösen på alla mailkonton och sociala medier som facebook (tinder är kopplat dit)
2. Ta bort dig från tinder och snapchat. Dvs avregistera dig. Ta inte bara bort appen.
3. Ominstallera din dator, ipad och din telefon.
4. registera dig på tinder och snapchat igen.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Inaktiv

Vill bara påpeka till gänget att OP har inte gjort några inlägg sen 2011, så om ett konto skulle vara trollkonto skulle det vara detta.

Permalänk
Medlem

@anon291781:

Har en Com Hem WiFi Hub C2, men visst kan man hacka med hjälp av bluetooth? Har haft blutooth påslagen på dessa enheter men stängt av nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Tror du på allvar att folk orkar sitta och skriva ner påhittade saker på forum nuförtiden? Jag skulle säga att det är ett utdöende, eller till och med utdött, fenomen år 2018.

Jag tror inget, jag vet.

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Byt lösenord via en annan dator, bibliotek eller vän. Formatera sedan skiten ur allting annat.

Permalänk
Medlem

Använd inte samma lösenord på flera ställen, speciellt inte på mailen dit lösenordsåterställning skickas.

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt som att din bror jävlas med dig?

Om du på riktigt är orolig för att någon Comhem-anställd eller någon från Polisen övervakar dig så skall du nog fundera en extra gång på om du inte är paranoid? Enligt Wikipedia lider 0,5-2,5% av befolkningen av en personlighetsstörning med paranoida drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

Byt lösenord via en annan dator, bibliotek eller vän. Formatera sedan skiten ur allting annat.

Gjorde detta igår, men datorn och ipaden är fortfarand hackad, måste jag köpa ny router? det är creepy alltså, är denna typ av intrång laglig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaAmig0s:

Gjorde detta igår, men datorn och ipaden är fortfarand hackad, måste jag köpa ny router? det är creepy alltså, är denna typ av intrång laglig?

Ja självklart! Det är därför det kallas dataintrång, för det är fullt lagligt och inte alls straffbart

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Avstängd

*poppar popcorn*

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaAmig0s:

Gjorde detta igår, men datorn och ipaden är fortfarand hackad, måste jag köpa ny router? det är creepy alltså, är denna typ av intrång laglig?

Kan ju vara nån som har listat ut ditt wifi lösenord och ser trafiken där och alltid får ditt nya lösenord. Nej det är olagligt vad jag vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Gör detta från en annan dator än de du har hemma.

1. Byt lösen på alla mailkonton och sociala medier som facebook (tinder är kopplat dit)
2. Ta bort dig från tinder och snapchat. Dvs avregistera dig. Ta inte bara bort appen.
3. Ominstallera din dator, ipad och din telefon.
4. registera dig på tinder och snapchat igen.

I tillägg till detta så har många tjänster en funktion för att logga ut på samtliga enheter. Vet ej om Snapchat eller Tinder har det men om dom har så kan det vara bra att använda den i det här fallet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Kan ju vara nån som har listat ut ditt wifi lösenord och ser trafiken där och alltid får ditt nya lösenord. Nej det är olagligt vad jag vet.

Hur gör jag då för att slippa undan hen? måste jag köpa en ny router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaAmig0s:

Hur gör jag då för att slippa undan hen? måste jag köpa en ny router?

Hur vet du att personen spridit skit om dig? Har du sett inlägg eller något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LaAmig0s:

Hur gör jag då för att slippa undan hen? måste jag köpa en ny router?

Ge hönan mat?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hur vet du att personen spridit skit om dig? Har du sett inlägg eller något?

Jag har sett massa pm:s som har skickats från diverse fejkkonton! När jag surfar 4g då är det fine, så via mobilen surfar jag enbart via 4g, visst är är det svårare att hacka 4g än wifi? jag misstänker att det hackning bluetooth eller wifi,

Permalänk
Medlem

Du verkar ha flera problem, låt mig förklara.

Om någon har kontroll över din dator men inte tinder/snapchat konton så skulle du inte bli utloggad, utan du skulle snarare se att de skriver något när du är inloggad.

Detta tyder på att någon troligen har dina lösenord, när de loggar in så loggas du ut.

Dessutom så säger du att din dator fjärrstyrs av någon, vad är det som tyder på det?
Om det är sant så har de givetvis mjukvara på din dator.

Att de sen kan ta bort appar ifrån din ipad låter lite lurigt, vilka har de tagit bort och hur många? Kan det vara så att de på något sätt kommit åt ditt itunes konto och på något sätt tagit bort appar genom appstore?

Mitt råd är att:
Stäng av dator+ipad och koppla ifrån din telefon från router (om det inte är några andra som använder din router, koppla ifrån den helt och hållet. Om det är andra som använder din router, varna dem!)
Byt lösen på ALLT (dvs mail, itunes, snapchat, tinder etc, allt du kan komm på)
Använd snapchat/tinder under en vecka eller två (beroende hur ofta "hackaren" vanligtvis gör intrång).
- Om hackaren kan komma åt dina konton så har du antingen glömt att ändra lösenord på någon mail eller liknande, alternativt så har du problem med din telefon.
- Om det verkar som att hackaren inte kan komma åt dina konton längre, koppla upp ipaden på din telefon och kör en vecka på den. Om det fortfarande är ok, gör samma med datorn (om du kan), om det fortfarande är ok, koppla upp dig med datorn på routern (är troligare att det finns sårbarheter i datorn än i ipaden) och se om intrånget kommer tillbaka.
- Om hackaren kan komma åt dina konton när du aktiverat ipaden -> ipaden är problemet
om hackaren kan komma åt dina konton när du aktiverat datorn -> datorn är problemet
om hackaren kan komma åt dina konton när du aktiverat routern -> routern är problemt